MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win2000 installation ingen harddiske funde~
Fra : Morten Bøgh

Dato : 27-03-02 13:37

Hej

Jeg har brug for hjælp under win2000 ins. siger den at den ikke kan finde
mine harddiske hvad skal jeg gøre.
Jeg har win98se
En 20hd Master
En 60hd slave
bundkort abit

Hilsen

Motter

Fra : Pico

Dato : 27-03-02 17:57

"Morten Bøgh" <admin@urgh.dk> skrev i en meddelelse news:a7sedk$44j$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har brug for hjælp under win2000 ins. siger den at den ikke kan finde
> mine harddiske hvad skal jeg gøre.

Du har vel ikke diskene siddende på et indstikskort, selvom det er almindelige
IDE ? (er det ikke sådan det heder ?)
Jeg har lige været ude for problemet med en af mine bekendtes computer, firma
model fra Zitech der virkede fint, havde kørt både Win 98 og Win ME uden
problemer.
På et tidspunkt købte han en ny HD og ville installere XP på den, så kunne den
lige pludselig ikke finde HD'en. Jeg prøvede så at hjælpe ham og måtte konstatere
at den heller ikke ville finde HD under Win 2000, men jeg kunne uden problemer
installere Win 98. Jeg prøvede også at kopiere XP over på HD og installere derfra,
så ville den godt kopiere filerne over på HD men ikke starte installationen. Jeg tog
så HD'en med hjem og satte den i en PC her, ingen problemer, det kørte bare så
han fik HD'en igen med det resultat at XP ikke ville køre. Jeg så helt bort fra at
det kunne være PCI kortet for det kunne jo godt installere Win 98 og ME uden
problemer.
Jeg fik så hans PC + HD + de disketter &Cd-rom han havde fået med computeren
i sin tid, hjem for at rode med det. Der var så en lille undselig diskette som jeg ikke
anede hvad skulle bruges til, men da XP under installationen spurgte om der skulle
installeres SCSI eller tredieparts drivere sagde jeg ja og henviste til disketten som den så
gladelig installerede fra, hvorefter alt køre som det skal.

Jeg ved ikke om det er det der er problemet hos dig, men jeg blev meget overrasket
over at Win 98 og ME godt kunne installeres uden de drivere til indstikkskortet,
hvorimod hverken Win 2000 eller XP kunne.

Håber det evt. kan løse dit problem.

Pico