Musikvideoer på dvd ..
Fra : Søren Bertelsen

Dato : 27-03-02 12:53

Heysan!

Tænkte på om man kan smide musikvideoer på en cd i vcd-form, og afspille dem
på dvd-afspilleren?
Altså sådan at man kan have flere på en cd og vælge hvad for en man vil
spille ....

--

Mvh.
Søren Bertelsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-03-02 13:22

In <3ca1b283$0$39536$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Søren Bertelsen" <sb@tdcspace.dk> writes:

> [...]

>på dvd-afspilleren?
>Altså sådan at man kan have flere på en cd og vælge hvad for en man vil

Ja, hvis din DVD-afspiller understoetter VCD.

/Martin

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-03-02 15:32

"Søren Bertelsen" <sb@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
dem
> på dvd-afspilleren?
> Altså sådan at man kan have flere på en cd og vælge hvad for en man vil

Jeps, et program som Nero er ganske fiskt til den slags: Angiv hvilke filer
og ret menuen til. Voila.

/Nikolaj

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 27-03-02 18:02

okay qlt! ...

Jamen det vil jeg da prøve ....

Nero burning rom eller hvad ???

Fra : Rhythm

Dato : 27-03-02 18:20

"Søren Bertelsen" <sb@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> okay qlt! ...
>
> Jamen det vil jeg da prøve ....
>
> Nero burning rom eller hvad ???

Hvis din Nero har VCD plugin som man skal betale extra for på Nero´s site.
WinOnCd5 som jeg bruger har alle codecs med som standard.

Fra : nikolaj borg

Dato : 29-03-02 14:57

"Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk> wrote in message
> Hvis din Nero har VCD plugin som man skal betale extra for på Nero´s site.
> WinOnCd5 som jeg bruger har alle codecs med som standard.

Nero laver VCD'er uden problemer som standard, men skal bruge plug-in til
S-VCD, så vidt jeg har forstået det. Eller skal plug-ins kun bruges ved
konvertering? Jeg har ihvertfald intet problem med at smide et par mpg's i
nakken på Nero's VCD-skabelon.

/Nikolaj

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-03-02 16:41

On Fri, 29 Mar 2002 14:56:36 +0100, nikolaj borg <nikol@jSbPoArMg.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>Nero laver VCD'er uden problemer som standard, men skal bruge plug-in til
>S-VCD, så vidt jeg har forstået det. Eller skal plug-ins kun bruges ved

Du skal kun bruge et plug-in hvis du skal ha' nero til at lave MPEG-2 filer.
Normale VCD'er er MPEG-1 så du kan SAGTENS kaste en AVI fil efter nero, og
få en VCD ud af det, men ikke en S-VCD.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
Nikki Webster's single Strawberry Kisses udgives i Danmark

Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 27-03-02 22:09

Dette forudsætter dog at musik videoerne er kodet som mpg med VCD
specifikationerne.
Nero har ganske vist et plugin, der muliggør omkodning fra fx avi til VCD,
men jeg har endnu ikke set en sådan omkodning gennemført, hvor resultatet
har været tilfredsstillende (lydsiden er fx oftebeskadiget...).

Fra : nikolaj borg

Dato : 29-03-02 14:58

"Troels Fibæk Bertel" <t.fibaek.bertel@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg har endnu ikke set en sådan omkodning gennemført, hvor resultatet
> har været tilfredsstillende (lydsiden er fx oftebeskadiget...).

Ok, det forklarer jo en del. Som nævnt ovenfor har jeg kun benyttet Nero til
at lave VCD'er med filer, som var i korrekt mpg-format i forvejen. Men det
plejer musikvideoer da også at være?

/Nikolaj

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 30-03-02 17:50

Nikolaj Borg -> Nemlig D R D de er ....

Troels -> Nej, for min DVD'er kan nok spille vcd ... og det kan ps2'erne
efter sigende ikke ....

Altså vi er kommet til den konklusion at kan nok kan smide musikvideoer på
cd og afspille dem efter en valg-liste på dvd'erne (så længe de er i vcd
format) ...

Tak for svarene ... Denne gruppe er lukket ...

--

Mvh.
Søren Bertelsen

Fra : Christian Paulsen

Dato : 31-03-02 04:59

> Tak for svarene ... Denne gruppe er lukket ...

Må jeg her på falderebet komme med sidste indlæg:

Hvis det skulle mislykkes med musikvideo på DVD´eren. Så kan jeg anbefale at
gå på nettet og finde Yahoo! Launch:

http://launch.yahoo.com/

/christian p

Fra : mivser@worldonline.d~

Dato : 27-03-02 22:33

> [...]
dem
> på dvd-afspilleren?
> Altså sådan at man kan have flere på en cd og vælge hvad for en man vil

Husk lige på at hvis du skal afspille videoerne på en stationær/PS2 DVD,
skal afspilleren være kodefri.

Nero er skod til omkodning fra avi til mpeg. Brug AVI2VCD til
lyddekomprimering og TMPGEnc-2.01.30.116 for omkodning til VCD www.divx.com
Brug iøvrigt hjælpefunktionen i begge programmer flittigt, da det tager en
røvballe at omkode til mpeg, hvis din computer er lidt antik.

Go fornøjelse
Michael

Fra : Rhythm

Dato : 28-03-02 14:02

<mivser@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brug iøvrigt hjælpefunktionen i begge programmer flittigt, da det tager en
> røvballe at omkode til mpeg, hvis din computer er lidt antik.

Jeg har hørt fra flere at PS2 slet ikke kan tage VCD, kun DVD.
Man nu tager jeg det heller ikke så tungt når man har en født DVD afspiller
og ikke
en født spillemaskine.

Mvh
Rhythm

Fra : mivser@worldonline.d~

Dato : 28-03-02 20:03

> Jeg har hørt fra flere at PS2 slet ikke kan tage VCD, kun DVD.
> Man nu tager jeg det heller ikke så tungt når man har en født DVD
> [...]
PS2 skal bare chippes, men det koster vist en bondegård, 1000 eller mere

Michael

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 29-03-02 13:27

Hvor fanden har i fået fra at jeg har en PS2 ? Jeg har en DVD Afspiller
Kodefri ......!!!

--

Mvh.
Søren Bertelsen

Fra : Troels

Dato : 29-03-02 14:49

> Hvor fanden har i fået fra at jeg har en PS2 ? Jeg har en DVD Afspiller
> Kodefri ......!!!

Jamen så må du ud og købe en PS2.... ellers kan du ikke se dine musikvideoer

/Troels