C-VPN3005: IPSec through NAT mode og hasti~
Fra : Søren Birkholm Madse~

Dato : 27-03-02 11:31

Hej alle

Jeg bikser lidt med at få funktionen 'IPSec through NAT' til at fungere. På
selve concentratoren har jeg sat hak i den gruppe jeg ønske at skal kunne
anvende IPSec through NAT, ligeledes er der sat hak på klienterne. Jeg har
prøvet at koble op via dial-up, router/adsl, men uanset hvad står der
''IPSec through NAT: Inactive' på klienterne + når jeg kigger på klienternes
session på concentratoren.

Nogen der har en ide til hvordan jeg kan få dette aktiveret?

Endnu et sprøgsmål:¨
Jeg har en bruger der har prøvet at koble op til concentratoren sent på
aftenen, hvor der ikke var andre på, for at teste hastigheden. Han arbejdede
i de programmer vi nu engang anvender her i huset, åbne excel dokumenter mv.
Og han var meget utilfreds med hastigheden overførslerne kørte med.

Linien concentratoren sidder på er en 512/512 adsl, brugerens linie er en
512/256, så jeg ville ikke mene at det er her flaskehalsen ligger. Er det
pga. VPN generelt at langsomt pga. et eller andet? Eller kunne det tænktes
at der er noget galt med min opsætning?

Venlig hilsen, og god påske
Søren