Literatur om dynamisk oprettelse af boenne~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 09:15

Jeg har en situation hvor det ville lette mig meget at kunne boenner
hvor de faktiske felter afhaenger af omstaendighederne, saedvanligvis
kun som get.

Saedvanligvis kraever dette at man opretter en klasse pr boenne osv
osv osv, men jeg ville godt have noget mere handy, og jeg er ikke
faldet over noget.

Omgivelserne er JSP med Apache Struts som er rigtig glad for masser af
boenner og collections af boenner. Er der nogen der har nogen gode
ideer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten

Dato : 27-03-02 12:03

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
>
> Omgivelserne er JSP med Apache Struts som er rigtig glad for masser af
> boenner og collections af boenner. Er der nogen der har nogen gode

Jeg misforstår muligvis spørgsmålet, men er du ikke ude i at
skulle lave din egen classloader? Se evt. APIet for et lille
eksempel, jeg ser ingen umiddelbare problemer i at loade klassen
baseret på en dynamisk genereret streng.

Medmindre dine beans skal kunne introspectes, kan du lave en type
svag model med en intern hashtabel - men den løsning har du ganske
sikkert allerede både vejet og fundet for let :)

Mvh Morten

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 12:44

Morten <morten@kikobu.com> writes:

> [...]
> eksempel, jeg ser ingen umiddelbare problemer i at loade klassen
> baseret på en dynamisk genereret streng.

Mnjoh, det er vel noget i den retning. Jeg ville bare gerne heore om
der fandtes noget som andre allerede havde lavet og som grundlaeggende
tillader at opbygge en boenne fra et tomt skelet med en raekke kald pr
felt. Jeg sidder allerede i en JSP-fil, saa det ville vaere rart hvis
det duede der.

> Medmindre dine beans skal kunne introspectes, kan du lave en type
> svag model med en intern hashtabel - men den løsning har du ganske
> sikkert allerede både vejet og fundet for let :)

Jeg kunne vel godt klare mig med en generel String[] dims, men det var
nu ikke det jeg ville hoere om fandtes

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn