"onmouse over" script til tekst/link
Fra : Webmaster

Dato : 30-01-01 12:24

Hvad er det bedste/nemmeste script, hvis man ønsker at en tekst/link skal
skifte farve (eller skifte baggrundsfarve), når mus holdes over en tekst ???
(skal være brugbart i både Netscape og Explorer)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Peter Jørgensen, Webmaster
Nordsign ApS
Mariagervej 3
9560 Hadsund

Tlf. : (+45) 98 57 55 55
Fax : (+45) 98 57 52 55
Mail : webmaster@nordsign.dk
Web : www.nordsign.dk

Fra : Stefan Uldum Grinste~

Dato : 12-03-01 22:45

Hejsa!

Jeg ville anbefale dig at bruge CSS, til dette.
Det kan du gøre i toppen af dokumentet, således:

<head>
a:link {color: #farve; background: #farve} /* Et almindeligt link */
a:visited {color: #farve; background: #farve}/* Et besøgt link */
a:active {color: #farve; background: #farve} /* Når linket er markeret */
a:hover {color: #farve; background: #farve} /* Svarer til onmouse over */
</head>

Med venlig hilsen
Picadelli
V/ Stefan Uldum Grinsted