Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kabel til extern flash på Olympus dig. kam~
Fra : Morten Kølbæk

Dato : 26-03-02 23:29

Hej

Er der nogen der ved om man kan få et kabel til at forbinde en ikke Olympus
standard flash til et Olympus dig. kamera (c2100uz).

Kablet skal jo have et 5 polet stik i den ene ende ( er det kun Olympus der
bruger det ? ) og noget der ligner et lille jackstik i den anden ende.

Mvh Morten

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 27-03-02 20:24

"Morten Kølbæk" <mok@geocities.com> wrote in message

> [...]
der
> bruger det ? ) og noget der ligner et lille jackstik i den anden ende.

Du skal bruge en "Olympus FL-CB03" (el. hvis du skal bruge et hunstik i
enden af ledningen, så snup "Olympus FL-CB04"), fx:
http://shop.store.yahoo.com/bhphotovideoproaud/olcpcs-reg.html, pris i dk
vil jeg tro er ca. kr. 800,-, plus en tre ugers leveringstid.

// Steffen

Fra : Morten Kølbæk

Dato : 28-03-02 00:44

Hej Steffe

Tak for svar.

> [...]
> http://shop.store.yahoo.com/bhphotovideoproaud/olcpcs-reg.html, pris i dk
> vil jeg tro er ca. kr. 800,-, plus en tre ugers leveringstid.

Det var godt nok dyrt for 2 stik og nogle cm kabel.
Jeg er ikke helt sikker på at det kan bruges da min blitz ikke har det stik
der ligner et mini antennestik, men et stik der ligner en miniudgave at det
på en øreprop.

Men jeg kan se på samme hjemmeside at jeg kan få et kabel der ender i en
hotshoe. Hvis
jeg nu købte det og så skiftede SCA adapteren på min Osran VS300 blitz burde
det vel
kunne køre.

Hmm, bare man prøve det af inden køb.

Tak for input.

Mvh Morten

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 28-03-02 10:44

> [...]
stik
> der ligner et mini antennestik, men et stik der ligner en miniudgave at

Stikket hedder "PC" og er rimeligt standard - men automatikken ryger
naturligvis, det er ren "fire".

Din idé med hot-shoe'en, er nok bedre - der får du muligvis noget mere hul
igennem

// Steffen