MS Windows
briani 27239
Naivt spørgsmål vedr. Generic Text driver
Fra : Steffen

Dato : 26-03-02 23:40

Det var faktisk mig, der spurgte om det i dk.edb, og derfor vil jeg lidt
naivt spørge:
Hvis jeg i Windows98 går ind i "Printere" og vælger "Tilføj printer", så kan
jeg ikke finde nogen printer, der hedder "Generic Text driver".
Det, jeg ønsker, er, at jeg kan få udskrevet et dokument til en fil. Det
skal IKKE(!) være en prn-fil, men en fil der kan redigeres i, f.eks. en
txt-fil eller ene doc-fil.
Venlig hilsen
Steffen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 23:52

In dk.edb.system.ms-windows, Steffen wrote:

> [...]
>Det, jeg ønsker, er, at jeg kan få udskrevet et dokument til en fil. Det
>skal IKKE(!) være en prn-fil, men en fil der kan redigeres i, f.eks. en

Naive spørgsmål, kræver naive svar Jeg kender kun PDFMaker, som
følger med Adobe Acrobat (ikke at forveksle med Reader'en, denne her
koster penge). Programmet fungerer som en virtuel printer, der skriver
alle former for dukumenter ud i Portable Document Format (PDF). Så kan
du gøre med det som du vil. Det er faktisk rigtig smart. Hvis du skal
skrive ud i txt-format f.eks., med et sådant program du eftersøger,
kommer der jo tunge begrænsninger på hvad det dokument du skriver ud,
kan indeholde.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-02 00:09

Tue, 26 Mar 2002 23:52:04 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

> [...]

Det kan jeg heller ikke i WinXp ;o/

> [...]
>koster penge). Programmet fungerer som en virtuel printer, der skriver
>alle former for dukumenter ud i Portable Document Format (PDF).

Det var også mit forslag i den opr. news-gruppe (husker ikke længere
hvilken) - eller rettere Adobe Gereric PostScript printer, men det
kommer i sidste ende ud på ét.

>Så kan du gøre med det som du vil.

Njaeh - kun hvis Steffen har Adobe Acrobat eller en anden
pdf-generator. Og Steffen vil jo netop gerne kunne redigere i filen,
det er pdf ikke lige oplagt til.

>Hvis du skal >skrive ud i txt-format f.eks., med et sådant program
>du eftersøger, kommer der jo tunge begrænsninger på hvad det dokument
>du skriver ud, kan indeholde.

Jo, men der er nu situationer, hvor det kunne være smart at "udskrive"
til *.txt.

hilsen pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 00:32

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

<snip - svar på naivt svar>

Jeg sagde jo at det var naivt

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-02 10:34

Wed, 27 Mar 2002 00:31:31 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

>In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:
>
><snip - svar på naivt svar>
>
>Jeg sagde jo at det var naivt

Nånå! Kan man nu ikke pippe med efter ringe evne, uden at man straks
skal svines til og mejes ned?

- og god påske! pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 11:01

>Nånå! Kan man nu ikke pippe med efter ringe evne, uden at man straks
>skal svines til og mejes ned?

Jamen, jamen...

> - og god påske!

Tak, og i lige måde...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Madsen

Dato : 27-03-02 02:05

Peter Loumann skrev:

[Generic Text driver]

> Det kan jeg heller ikke i WinXp ;o/

Kan du ikke gå ind og tilføje en Generic text-printer i WinXP?
Det undrer mig lidt for det kan jeg godt. (XP Pro)

<http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/generic_txt/>

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 09:02

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

>[Generic Text driver]

>Kan du ikke gå ind og tilføje en Generic text-printer i WinXP?
>Det undrer mig lidt for det kan jeg godt. (XP Pro)
>
><http://www.wol.dk/~hijklm/winxp/generic_txt/>

Tja, jeg har den også...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-02 10:43

Wed, 27 Mar 2002 09:01:45 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

> [...]

Madsen, du er et geni udi pædagogiske anskuelsestavler.

>Tja, jeg har den også...

Det begyndet at ligne en sammensværgelse. Men jeg har naturligvis
været det samme sted, som Madsen viser, og jeg har simpelthen ikke
posten "Generic" under "Manufacturer" og således heller ikke dens
valgmuuhligheder. Det kunne skyldes
- jeg har winXp home dk, hvor I vistnok begge har pro us
- jeg har <undselig hvisken>en aldispand med <næsten
uhørligt>præinstalleret windows, kun "recovery cd"</>. På sådan en</>
kunne enkelte komponenter måske være udeladt...

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 27-03-02 13:52

Peter Loumann skrev:

> Madsen, du er et geni udi pædagogiske anskuelsestavler.

Tak. De siger jo at billeder siger mere end tusind ord. :)

> [...]
> valgmuuhligheder. Det kunne skyldes
> - jeg har winXp home dk, hvor I vistnok begge har pro us

Ja, jeg har Pro-versionen "tihvertifald", men ifølge MS selv så skal
den være inkluderet i Home-versionen også:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q293378

> - jeg har <undselig hvisken> en aldispand med <næsten uhørligt>
> præinstalleret windows, kun "recovery cd"</>. På sådan > en</>
> kunne enkelte komponenter måske være udeladt...

Det er muligt at vigtige detaljer er pillet ud til fordel for en
udvidet udgave af 7-kabale, eller noget i den stil. :)

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-02 14:54

27 Mar 2002 12:51:46 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det er muligt at vigtige detaljer er pillet ud til fordel for en
>udvidet udgave af 7-kabale, eller noget i den stil. :)

WAAH!

pl