Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flot billede
Fra : Esben

Dato : 26-03-02 22:20

Ved ikke hvem der har taget det, men her ligger et flot luftfoto af
Manhattan kort efter 11. september sidste år.
http://www.reboot.nu/bilder/

--
Esben

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 26-03-02 22:58

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message
> Ved ikke hvem der har taget det, men her ligger et flot luftfoto af
> Manhattan kort efter 11. september sidste år.
> http://www.reboot.nu/bilder/

Imponerende opløsning - sikke mange detaljer - men det kræver enten 1 mbit
opkobling eller en hulens god tålmodighed

Fylder omkring 14 mb...

Mvh

Kim

Fra : Thomas Krath

Dato : 26-03-02 23:05

og masser af MB stoppet i ram-soklerne :D

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 26-03-02 23:26

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og masser af MB stoppet i ram-soklerne :D
*************

A hwa ?

En hurtig harddisk klarer en swapfil som en mis..

MVH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-02 23:57

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> A hwa ?
>
> En hurtig harddisk klarer en swapfil som en mis..

A hwa igen

Det gælder om at have ram nok. Det burde du vide, når du er en sådan Foto
mand.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-03-02 00:04

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> A hwa igen
>
> Det gælder om at have ram nok. Det burde du vide, når du er en sådan Foto
> mand.
********************

Min harddisk siger deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek når jeg scroller gennem
billedet..
Og den aflevere data så hurtigt man næppe opdager det hentes "udefra"..

Dejlige forår, dejlige IBM..

MVH

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 00:03

> Min harddisk siger deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeek når jeg scroller gennem
> billedet..
> Og den aflevere data så hurtigt man næppe opdager det hentes "udefra"..
>
> Dejlige forår, dejlige IBM..

hehe, men mine (3) dagde ingenting, computeren hentede fra hukommelsen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-03-02 00:12

> hehe, men mine (3) dagde ingenting, computeren hentede fra hukommelsen
**************

Jeg nøjes jo også kun med 128 MB ram.. effektivt styret
af perfekt samspil mellem Asus A7V + Windows 2000...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 00:35

> Jeg nøjes jo også kun med 128 MB ram.. effektivt styret
> af perfekt samspil mellem Asus A7V + Windows 2000...

Okey

se evt.:

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-02 23:56

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> wrote in message
> og masser af MB stoppet i ram-soklerne :D

Pjat,, min Opera Browser havde et Peak på 520 MB, og da billedet var hentet
Færdigt gik den ned på 355 MB

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-02 23:57

Tue, 26 Mar 2002 23:04:37 +0100, "Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com>
wrote:

>og masser af MB stoppet i ram-soklerne :D

Joh tak - fik min opera 6.01 i knæ. Det er aldrig sket før. Og den rev
WinXp med, heller aldrig sket før.

hilsen pl med 256 mb ram og 7200rpm-hd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-03-02 23:59

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Joh tak - fik min opera 6.01 i knæ. Det er aldrig sket før. Og den rev
> WinXp med, heller aldrig sket før.
>
> hilsen pl med 256 mb ram og 7200rpm-hd

Her også Opera, Version
6.01
Build
1041
System
Windows XP

896 MB ram

Peak på 520 MB, men den brugte dog hele 10% system igennem hele hentingen af
billedet...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 00:01

> Peak på 520 MB, men den brugte dog hele 10% system igennem hele hentingen
af
> billedet...

Da jeg lukkede billedet ned igen, gik den dejligt tilbage på ca. 30 MB i
hukommelsen.. Her er Opera god til at fjerne unødvendigt strammel fra
hukommelsen.

Fra : Esben

Dato : 26-03-02 23:59

> [...]
> >

> Imponerende opløsning - sikke mange detaljer - men det kræver enten 1 mbit
> opkobling eller en hulens god tålmodighed

Ja...i BMP fylder det 251 MB :)

--
Esben

Fra : emj

Dato : 27-03-02 10:01

Esben skrev i <a7qomm$jdr$1@sunsite.dk>:

>Ved ikke hvem der har taget det, men her ligger et flot luftfoto af
>Manhattan kort efter 11. september sidste år.

Imponerende. Man kan jo tapetsere en væg med det, hvis ellers man
kunne skrive det ud.
Jeg havde ingen problemer med download med mine 128 MB RAM på en
Pentium III eller at håndterer belledet i min PSP bagefter.
Hilsen emj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 11:56

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Imponerende. Man kan jo tapetsere en væg med det, hvis ellers man
> kunne skrive det ud.

Ja det er ret flot..

Den er blevet postet flere gange på usenet i slutningen af septemper, og jeg
har siddet og kigget en del på billedet. Man kan Zoome ind, så man faktisk
kan se ret meget..

Det var dog utroeligt detaljereret hvis det var et satellit foto. Men det er
vist fra et millitærfly det er taget svjv.

> Jeg havde ingen problemer med download med mine 128 MB RAM på en
> Pentium III eller at håndterer belledet i min PSP bagefter.

Der er en forskel på at downloade og se billedet. Nu er psp vel også lidt
mere villig til at vise store billedere end Opera.

Fra : Esben

Dato : 27-03-02 13:20

> Det var dog utroeligt detaljereret hvis det var et satellit foto. Men det
er
> vist fra et millitærfly det er taget svjv.

Ja - perspektivet forekommer mig ihvertfald forkert, hvis det skulle være
taget fra en satellit.

--
Esben

Fra : emj

Dato : 27-03-02 23:50

Bjarke Hansen skrev i
<3ca1a546$0$58855$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Der er en forskel på at downloade og se billedet. Nu er psp vel også lidt
>mere villig til at vise store billedere end Opera.

Det faldt mig ikke ind at se billedet i MSIE, jeg downloadede det
bare.
Hilsen emj

Fra : N/A

Dato : 27-03-02 21:13

Fra : Pernille & Peter

Dato : 27-03-02 21:13

d. 27/03/02 13:20 skrev Esben på sordiahp@hotmail.com i artiklen
a7sddo$1ae$1@sunsite.dk:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> er
>
> Ja - perspektivet forekommer mig ihvertfald forkert, hvis det skulle være
> taget fra en satellit.
>
> --
> Esben

Jeg må også lige gi' mit besyv med; det er jo helt vildt detaljeret!
Findes der lignende billeder?
Og ja, kvaliteten er snildt til en gang vægtapet!

Peter