blinkende lygter
Fra : Lise

Dato : 26-03-02 21:23

Hej

Er der nogen der ved, om der er en dybere sammenhæng mellem digtet
"blinkende lygter" af (T)ove Ditlevsen og filmen "Blinkende Lygter"? Altså
om filmens figurer, budskab etc. på en eller anden måde er inspireret af
digtet?? Eller hvordan det hele hænger sammen..

MVH Lise

--
Kig forbi!
http://www.cinemaonline.dk

Fra : Rune

Dato : 27-03-02 10:10

Vi har læst digtet i dansk for nogen tid siden. Kan ikke lige huske det
hele, men det er noget med det epokegørende skel, det er at blive voksen og
kun kan længes tilbage til sin barndom. Det var noget i den stil..

Fra : fgdbvl

Dato : 27-03-02 11:17

Jeg tror at sammenhængen må være noget med at huske tilbage på barndommen,
hvilket jo også passer godt med filmen, hvor man ser gutterne mødes.

Rune <nielsrune@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7s29r$3047$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-03-02 12:03

--
Jeg tror, jeg har set det største, der er sket. Da jeg så, en elefant fløj.
> [...]
og
> kun kan længes tilbage til sin barndom. Det var noget i den stil..

Og så læser de jo også digtet i filmen. Dog tror de det er skrevet af Ove
Ditlevsen, fordi bogen er laset.

Hilsen Lene