MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Opstart af win2000 tager meget lang tid.
Fra : Allan

Dato : 26-03-02 18:57

Hejsa

Jeg har lige købt ny pc og installeret win2000 pro. Jeg har et ASUS
A7V266-E mb, Creative Geforce 2 GTS AGP, Creative Sound Blaster Live
1024, Adaptec SCSI pci controller til SCSI cd-rom, 10/100 MB netkort
og 256 MB DDR Ram og en AMD XP1600 cpu. Jeg har en Cisco677 router med
ADSL fra Tiscali.

Mit problem er at computeren er meget lang tid om at starte op, jeg
når til windows billedet hvor der er en status indikator neden under.
Denne indikator når ca. halvvejs, så stopper computeren og venter i ca
2 min inden der sker noget igen. I den tid sker der ingenting, der er
ingen aktivitet på HDD eller noget. Der efter booter den så videre, og
starter win2000 op.

Det er ved at være rimelig irriterende at skulle vente op til 3 min på
at computeren starter op. Købte jo netop en ny for at få en hurtigere

Jeg har prøvet at angive en fast IP adresse til min router, og har
også prøvet at sætte det på automatisk IP adresse. Lige lidt hjælper
det - den er lige lang tid om at starte op uanset instillingerne mht
IP adresse.

Hvad kan problemet være ?? Og hvordan kan jeg løse det ???

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Steen B

Dato : 26-03-02 21:36

On 26 Mar 2002 09:56:59 -0800, zets@e-box.dk (Allan) wrote:

>Hvad kan problemet være ?? Og hvordan kan jeg løse det ???
>
>Med venlig hilsen
>Allan

W2K er normalt noget tid om at starte op
jeg mener ventetiden under opstart skærmen er check på hardware,
netværk m/m

løsning: lad være at slukke den men nøjes med skærmen, printer m/m

mvh Steen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 22:14

In dk.edb.system.ms-windows, Steen B wrote:

>W2K er normalt noget tid om at starte op
>jeg mener ventetiden under opstart skærmen er check på hardware,
>netværk m/m
>
>løsning: lad være at slukke den men nøjes med skærmen, printer m/m

Ja, og/eller standby...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Allan Ryder

Dato : 26-03-02 23:05

det er da klart et driver problem. Har efterhånden set det så tit. Opdater
alle dine drivere, det plejer som regel at hjælpe
Allan

Fra : Pico

Dato : 27-03-02 18:23

"Allan" <zets@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:ef1f6a88.0203260956.1608cb0b@posting.google.com...
> [...]
>
> Det er ved at være rimelig irriterende at skulle vente op til 3 min på
> at computeren starter op. Købte jo netop en ny for at få en hurtigere

Det skal du ikke tage så højtidelig
Jeg har lige i dag taget tid på hvor længe den Win 2000 jeg har
stående i kælderen er om at starte, det var 2 min. og 45 sek.
Den gør det samme som din, venter i lang tid ved ca. midten af
bjælken, hvorefter den booter færdig. Derefter køre den upåklageligt,
måske lidt langsomt, men hvad kan man forlange af en 233 MHz med
128 MB ram.
Vi kan da godt lave et byt ligeover så vil tiden ikke ærge dig så
meget.
Jeg tror helt bestemt det er noget med at den står og leder efter
hardware, kort eller andet. Har du prøvet at installere et andet
OS og se hvor lang tid det så tager ?
Min alm. PC der kun er en 1,2 GB starter med alt "lortet" på ca.
50 sek. og det kan jeg godt leve med.

Pico

Fra : Allan

Dato : 28-03-02 19:30

*GGG* Ikke i tvivl om du gerne vil bytte. Alle mine drivere er helt
opdaterede - troede nemlig også selv det var problemet, men det er det
ikke. Puteren starter ganske glimrende og meget hurtigt op UDEN
netkort i. Så snart jeg sætter et netkort, ligegyldigt hvilket, så er
problemet der. Og bruger den nyeste win2000 driver til netkortet. Og
har desuden prøvet flere forskellige netkort.

Allan

Fra : Pico

Dato : 28-03-02 20:56

"Allan" <zets@e-box.dk> skrev i en meddelelse news:ef1f6a88.0203281029.6cb527a3@posting.google.com...
> [...]
> problemet der. Og bruger den nyeste win2000 driver til netkortet. Og
> har desuden prøvet flere forskellige netkort.

Haløjsa, når du nu ikke vil bytte lige over kom jeg til at tænke på
at der mange gange har været skrevet om at netkort skal have en
fast adresse for at de ikke skal søge for længe.
Desvære ved jeg intet om netkort så du må nok prøve at spørge
andre. Prøv at bede om hjælp til netkort evt. her i gruppen eller
i en mere relevant.
Hav en god påske.
Pico