[VB6] OCX
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 26-03-02 18:55

Hej NG

Jeg er ved at se på OCX muligheder i VB6, og er stødt på et let eks, men kan
ikke få det til at køre

Ved start vælger jeg ActiveX Control
Jeg placerer en Command Box denne kalder jeg cmdTest

følgende er fra eks.

Step 2
* Events allow association of an predefined events
with a user control.

* Edit User Control and insert the follow text

option explicit

Event Test(sMessage As String)

Private Sub cmdTest_Click()
RaiseEvent Test("You pressed the Test Button")
End Sub

Step 3

Define OCX member elements 'PropBag is a collection used to store and
retrieve member
'elements of the ocx

Dim msValue as string

Private Sub UserControl_ReadProperties(PropBag As PropertyBag)
msValue = PropBag.ReadProperty("A", "First Value")
End Sub

Private Sub UserControl_Resize()
Static intCt As Integer
intCt = intCt + 1
End Sub

Private Sub UserControl_WriteProperties(PropBag As PropertyBag)
PropBag.WriteProperty "A", msValue, ""
End Sub

Public Property Get VALUE1() As Variant
VALUE1 = msValue
End Property

Public Property Let VALUE1(ByVal vNewValue As Variant)
msValue = vNewValue
End Property

Step 4
* Add the test Project by
Selecting File
-> Add Project
-> Standard Exe

* Drag and Drop the OCX
on the test form

* Name the ocx control user1_test

* Insert the follow code

Private Sub user1_Test(sMessage As String)
MsgBox sMessage
End Sub

ctrl-F5

Når jeg kører projektet vises det i InternetExplorer og ikke i min Form....
Hvad er galt

Johnny Jensen

Fra : Niels

Dato : 27-03-02 09:56

Når du tilføjer et nyt projekt, i dit tilfælde et test projekt.
Så skal du huske at sætte dette til at være "Start Up project".
Dette gøres ved at højre klikke på test projekt navnet i project
browseren og vælge "Set as Start Up".

- Niels G.

Fra : Rayman

Dato : 29-03-02 12:31

Det er rigtigt. Men han har ikke et project til test.

Opret først et tomt project af typen 'Standard Exe' (dit startop projekt).
Herefter vælger du Add/Project, og vælger din OCX usercontroll.
Nu kan du i Standard Exe projectet vælge din OCX fra Toolboxen til venstre,
og 'tegne' den på en form. Når du kører projektet dukke den op på formen og
ikke i browseren.

Mvh. Rayman

Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 31-03-02 16:47

Hej

Jeg havde nu et test projekt - det nævnte jeg bare ikke - tak begge to

Johnny