MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med deling af internet (Win XP)
Fra : Arjon / Folsberg

Dato : 26-03-02 18:34

Hej

Vi er 3 gutter som sidder på LAN med en TDC internet forbindelse gennem en
hub. Internettet virker på serveren og på den ene klient (win2000), men på
den anden klient (Win XP DK Pro) er der problemer. Klienterne er sat op til
automatisk modtagelse af IP adresser, men det virker som om XP klienten ikke
rigtig har lyst til det. Ved at vælge "reparer" under netværk får vi denne
meddelelse:

"Følgende trin i reparationen mislykkedes:
'Fornyer IP adressen'
Kontakt netværksadministratoren"

Vi kører ingen form for firewall eller andet. Hvordan kan vi få XP klienten
til at modtage en IP på samme måde som Win2k klienten, eller kan det være
noget helt andet der er galt ?

Hurtigt svar behøves :|

Mvh KG

Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 28-03-02 13:12

Hej
Er IP-adresserne i jeres LAN sat til 192.168.0.1 (server) og rest dhcp?
Mvh FlR

Fra : Klaus

Dato : 28-03-02 13:16

> til automatisk modtagelse af IP adresser, men det virker som om XP
klienten
> ikke rigtig har lyst til det. Ved at vælge "reparer" under netværk får vi
denne
Jeg er på Esenettet med 2 IPadresser. Jeg havde visse problemer med deling,
så jeg kontaktede hotline.
Citat - "Brug en hub, så er problemet løst. Men hvis du har mere end 2
maskiner skal du bruge en router" - citat slut.
Mon det kan være deri jeres problem ligger?
Klaus

Fra : - = KG = -

Dato : 28-03-02 13:36

Problemet er løst nu. Vi kontaktede TDC kundeservice og fik dem til at
uddele en ekstra IP adresse så vi nu har 3.