Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon G2 produktionsfejl - revner i bagsty~
Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 26-03-02 16:48

Canon G2 ejere bør kigge her:
http://www.pbase.com/image/1446405/original og her:
http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=2413016

Det lader til at der er en produktionsfejl i G2, og bagstykket revner
oppe i hjørnet. I.flg. nogle af postings på DPreviews Canon forum, har
Canon anerkendt fejlen ude i Japan, og der skulle være oprettet en
"tek-sag" på problemet.

Tjek din G2, og hvis det er revnet så kontakt Canon og vis dem tråden
fra Dpreview.com, så de ikke kan påstå at det kun er dit kamera der er
istykker.

Canon bør anerkende denne produktionsfejl, og rette den uden beregning
for G2-ejere, da det vil gå meget ud over f.eks brugtprisen at have en
annonce i f.eks den Blå Avis: "G2 sælges, lille revne i bagstykke..."

Jens Jakob
jj92_2

Fra : Thomas Christensen

Dato : 31-03-02 20:11

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev
> [...]
>
> Tjek din G2, og hvis det er revnet så kontakt Canon og vis dem tråden
> fra Dpreview.com, så de ikke kan påstå at det kun er dit kamera der er

Jeg har præcis det samme problem på min G2 (købt oktober 2001) som er beskrevet
www.dpreview.com
Det lader til at mange har problemet. På G2'er er der "knækket" et lille stykke af - på samme
måde som der refereres til på dpreview
Det kunne være ret interessant (bl.a ved henvendelse til Canon i DK) at I giver lyd om I
som G2 ejere har tilsvarende problemer.

Med venlig hilsen

Thomas Christensen
(en ellers absolut tilfreds G2 ejer)

Fra : Knud Nielsen

Dato : 01-04-02 13:26

Jeg har præcis det samme problem på min G2 (købt oktober 2001) som er
beskrevet
www.dpreview.com

Det samme her...... er ellers også meget tilfreds med min G2er fra okt.
2001.

mvh

Knud Nielsen
kn@pc.dk

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 01-04-02 20:22

Hej Thomas og Knud

Kontakter i Canon DK og henviser samtidig til tråden på DPreview forum?

I.flg. den, så skulle Canon Japan have anerkendt problemet.

JJ

Fra : Knud Nielsen

Dato : 01-04-02 23:05

Jens Jakob Andersen <jj92@hotmail.com> skrev i en
> Hej Thomas og Knud
>
> Kontakter i Canon DK og henviser samtidig til tråden på DPreview forum?
>
> I.flg. den, så skulle Canon Japan have anerkendt problemet.
>
> JJ

Tror det næppe, da jeg ikke har lyst til at skulle undvære kameraet i flere
uger grundet reperation/udskiftning, da jeg bruger det næsten dagligt.

Indtil videre er fejlen uden betydning.

mvh
Knud Nielsen
kn@pc.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-04-02 10:25

Hej!

Jeg ville bare høre om der er noget nyt i denne sag.
Jeg overvejer (som så mange andre) at købe et Canon G2 og vil derfor
gerne høre om det stadigvæk er et problem.
Har nogen af jer fået jeres G2 repareret/udskiftet?

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : Thomas

Dato : 23-04-02 15:17

On Tue, 23 Apr 2002 11:24:58 +0200, henrik.r@mail.dk (Henrik
Rasmussen) wrote:

>Jeg ville bare høre om der er noget nyt i denne sag.
>Jeg overvejer (som så mange andre) at købe et Canon G2 og vil derfor
>gerne høre om det stadigvæk er et problem.
>Har nogen af jer fået jeres G2 repareret/udskiftet?

Jeg afventer stadig at få mit udskiftet. Der er jo ingen grund til at
skynde sig. Kameraet virker perfekt og Canon har officielt meddelt at
man kan få kameraet lavet.

Se meddelelse her:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/PSG2_SN1.html

Mvh.
Thomas

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-04-02 17:38

Hej.

Jeg "kom til" at købe ét idag ))
7899,- incl. moms hos Digital4U.
Ekspedienten sagde at fejlen kun forekommer i en speciel serie, og at
han er opmærksom på serienumrene så de kameraer han køber ikke er
iblandt de berørte - den hoppede jeg på og håber nu at det ikke var
salgsgas (jeg kunne ikke vente længere).
Kameraet kom iøvrigt med manual på tysk - jeg troede at den ville være
på dansk!!! Måske hænger det sammen med den "lave" pris.
Kom bare til at tænke på dem der påtænker at købe kamera i Frankrig,
Tyskland osv. (jeg ved godt at nogle manualer er flersprogede, men det
er Canon G2's altså ikke).

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : Steen F.

Dato : 25-04-02 21:16

"Henrik Rasmussen" <henrik.r@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kom bare til at tænke på dem der påtænker at købe kamera i Frankrig,
> Tyskland osv. (jeg ved godt at nogle manualer er flersprogede, men det

Tillykke med dit G2! Hvor ligger Digital4U?
Skal der forresten ikke være dansk manual til varer solgt i Danmark, eller
husker jeg forkert? Hvis nu du fejlbetjener apparatet så det går i stykker
(teoretisk), så kan det vel ikke være din fejl da du ikke har kunne læse
hvorledes det skal betjenes?

MVH
Steen

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 25-04-02 21:50

Steen F. <feedback56@hotmail.com> wrote:

> Tillykke med dit G2!

Tak

>Hvor ligger Digital4U?

Falkoner Allé 39, på Frederiksberg.
http://www.digital4u.dk/

> Skal der forresten ikke være dansk manual til varer solgt i Danmark, eller
> husker jeg forkert?

Jo det vil jeg også mene.
Da jeg tidligere idag havde kontakt med Digital4U, fik jeg da også at
vide at de ville komme i næste uge, og at der ville være et til mig.

Venlig hilsen,
Henrik