Sterilisering af kat.
Fra : Allan Jensen

Dato : 26-03-02 16:40

Davs.

Vi har en hunkat på ca. 1 år nu, og de andre omkringboende hankatte er
efterhånden meget! interesseret i hende. Lidt for meget, og det går voldsomt
til når diverse seancer begynder. Derfor overvejer vi at få hende "ordnet".

Har kontaktet dyrlæge og fik pris på 1300,- incl det hele.

Derfor denne post. Er det en helt vild pris eller er det billigt. Jeg har
absolut ingen erfaring med emnet, så jeg tænkte at I herinde kunne "redde"
mig endnu engang.

PS: Vi har ovevejet P-piller, men det der med medicinering af husdr er vi på
den anden side heller ikke så vilde med. Det andet indgreb er jo også på den
anden side permanent løsning. (Ingen smuttere)

Mvh.

Allan, Odense.

\!/
(@ @)
~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-03-02 17:24

Din dyrlæges pris er ikke billig men ganske normal (altså heller ikke dyr).

Det er en rigtig god ide at kastrere hende, også hunkatte kastreres nemlig,
da æggestokkene fjernes og for det meste også livmoderen.

P-piller er noget man kun skal give kort tid, da de er kræftfremkaldende,
kan give diabetes og andre dårligdomme.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-03-02 17:29

Hejsa Allan!
Hvis din hunkat er 1 år gammel og løber udendørs, så er I såmænd meget heldige
hvis hun ikke allerede er gravid! Det lyder som en rigtig god ide at få hende
kastreret (det er faktisk det man gør), i stedet for p-piller. Mange her i
gruppen kan fortælle historier om hvor skadelige p-piller er, inklusiv mig selv,
så det er aldrig en god ide at give en kat p-piller i længere tid af gangen. Det
er desuden et bøvl, hvis katten ikke gider tage pillerne, og kan let føre til
"smuttere" som du jo selv er inde på. Vi fik selv 3 hunkatte kastreret og
tatoveret for kr. 3000,- med lidt mængderabat, så din dyrlæges pris lyder ganske
fornuftig.

Held og lykke med det, og pas nu på det lille pus, så hun ikke bliver gravid før
indgrebet...
Hilsen Dorthe ( - og de tre damer der tog kastreringerne i stiv arm! )
www.kishka.dk

Allan Jensen skriver:

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-03-02 18:09

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message
> [...]
ganske
> fornuftig.
>
> Held og lykke med det, og pas nu på det lille pus, så hun ikke bliver

øøøøh. Ok, men hvad kan der ske hvis hun allerede er blevet gravid. Kan man
da så ikke lave indgrebet alligevel? Jeg mener, hvis dyrlægen nu fjerner
"det hele" ad en gang. Så kommer evt. fostre vel med ud sammen med
livmoderen mv.

Ja ekspert er jeg jo ikke ligefrem på det område.

Jeg tror bare at vi skal have en pakkeløsning med kasteration, vacination og
øremærkning.

Tak skal i alle have for de hurtige svar, samt advarsel mod p-piller. Dem
var vi nu ikke meget for i det hele taget, men var ikke klar over
bivirkningerne.

Mvh.

Allan (og "møffe") eller bare "krybet" som den også bliver kaldet.

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-03-02 18:58

Hej Allan!
Jo, dyrlægen kan godt kastrere katten selv om den er gravid, dog ikke hvis hun
er for langt inde i graviditeten. Selv synes jeg ikke det er en rar tanke, men
har man ikke lyst til problemerne med at få og afsætte killinger ( -og det er
altså slet ikke nogen let sag!) synes jeg bestemt det er den bedste løsning.

Men lad nu se hvad dyrlægen siger, og evt. kan hun jo få p-piller indtil
kastrationen. Nogle få uger skader sikkert ikke.
Hilsen Dorthe ( - og Lille-Fie, der fik grimme knuder på livmoderen af
p-pillerne)
www.kishka.dk

Allan Jensen skriver:

Fra : jensenjs

Dato : 29-03-02 20:03

In article <3ca09603$0$87770$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, allan.jensen@oncable.dk says...
> [...]
> den anden side heller ikke så vilde med. Det andet indgreb er jo også på den
> anden side permanent løsning. (Ingen smuttere)

1300 er nogenlunde normalt
Det er muligt at få det gjort billigere, MEN MEN MEN,
man skal passe på, vi har set et par skræk eksempler
her i gruppen, på en dyrlæge der burde være alt andet
end dyrelæge.
mvh jensenjs