MS Windows
briani 27239
adgangskode??
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 26-03-02 16:31

Hej Gruppe
Har en XP: pro efter at have brugt den i nogen tin siger den ved opstart.:
Din adgangskode udløber om 14 dage vil du lave en ny nu. Vidste ikke jeg
havde en kode, men annuller gør at man så skal trykke Ctrl. alt del. for at
starte, hvorfor gør den pludselig det, jeg er alene på maskinen men deler
ADSL: men en anden maskine. Kan det deaktiveres eller må jeg leve med en
kode.

På forhånd tak til de kloge hoveder i Gruppen

Mogens

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 16:39

In dk.edb.system.ms-windows, Mogens Holm-Andersen wrote:

> [...]
>ADSL: men en anden maskine. Kan det deaktiveres eller må jeg leve med en

Slet koden:
Slet din kode i Kontrol Panel --> Brugere (eller noget i den stil) -->
Klik på din bruger og lad password'et om til *ingenting*.

Så koden aldrig udløber:
Start --> Kør --> compmgmt.msc --> Locale brugere og grupper -->
Brugere --> Din bruger --> Herfra giver det sig selv. Jeg ved ikke om
du skal være logget ind som administrator for at lave denne ændring.
Det skal du nok, men så gør det vil at trykke F8 under opstarten, og
vælge fejlsikret tilstand.

Nu håber jeg at jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-03-02 16:40

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ADSL: men en anden maskine. Kan det deaktiveres eller må jeg leve med en

Jeg tror koden (eller 0-koden om du vil) altid vil være der, men du kan
undgå at skulle skifte den ved:

Kontrolpanel -> Administration -> Lokal Sikkerhedspolitik ->
Kontopolitikker -> Adgangskodepolitik -> Ændre maksimumsperiode for
adgangskoder til 0 (nul)

Venlig hilsen
Peter