MS Windows
briani 27239
copy
Fra : Vidal

Dato : 26-03-02 14:43

Ja, det er måske latterligt, men jeg kan ikke finde ud
af at kopiere et helt dir fra en disk til en anden i DOS.

Enkeltfiler ja, men et helt dir??

Kan nogen give mig ordlyden, for det er da muligt?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Jeg sidder faktisk med en gammel MS-DOS manual
(6.22) foran mig, og den angiver faktisk ikke hvordan.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 15:05

In dk.edb.system.ms-windows, Vidal wrote:

> [...]
>
>Villy Dalsgaard
>
>Jeg sidder faktisk med en gammel MS-DOS manual
>(6.22) foran mig, og den angiver faktisk ikke hvordan.

d:\> md nymappe
d:\nymappe\> c:\
c:\> cd gammel
c:\gammel\> copy *.* d:\nymappe\*.*

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 15:20

Lars Stokholm skrev:

> d:\> md nymappe
> d:\nymappe\> c:\
> c:\> cd gammel
> c:\gammel\> copy *.* d:\nymappe\*.*

Ja, så kopierer du samtlige filer fra en mappe til en anden, men hvis
du skal kopiere selve mappen med, så mener jeg at du skal bruge Xcopy.

Prøv at skrive Xcopy /? i en kommandoprompt eller DOS-prompt afhængig
af hvilket styresystem det drejer sig om.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 15:37

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

>Ja, så kopierer du samtlige filer fra en mappe til en anden...

Ja, men det handler vel bare om at lave en md-kommando

>men hvis du skal kopiere selve mappen med, så mener jeg
>at du skal bruge Xcopy.

Er det ikke bare til backup? Så du kan tage højde for filattribbutter.
Det kan godt være at jeg er forkert på den. Problemet er vel at hvis
du skriver "(x)copy spil d:\", vil den opfatte "spil" som værende en
fil og ikke en mappe.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Arcana

Dato : 26-03-02 17:13

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men det handler vel bare om at lave en md-kommando

Det er jo ikke det han vil. Jeg ville:

xcopy c:\dir1 d:\ - eventuelt med en /s-switch, hvis mappen indeholder
undermapper.

for at flytte en mappe med indhold til et andet drev.

arc@na

Fra : Arcana

Dato : 26-03-02 17:23

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> for at flytte en mappe med indhold til et andet drev.

- kopiere, selvfølgelig. Ikke flytte... Sorry...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 17:34

In dk.edb.system.ms-windows, Arcana wrote:

>Det er jo ikke det han vil. Jeg ville:
>
>xcopy c:\dir1 d:\ - eventuelt med en /s-switch, hvis mappen indeholder
>undermapper.
>
>for at flytte en mappe med indhold til et andet drev.

Ok, fair nok ;)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Vidal

Dato : 26-03-02 15:51

> [...]

Ja, det kopierer filerne i dir'en, men ikke de øvrige
dir der ligger i mappen. Og det bliver jo umuligt, når
der er en dir dybde(?) på en tre fire stykker.

> Prøv at skrive Xcopy /? i en kommandoprompt eller DOS-prompt afhængig
> af hvilket styresystem det drejer sig om.

Det her er WIN95 DOS, det handler om. Og den vil desværre
slet ikke kendes ved xcopy.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 16:03

Vidal skrev:

> Det her er WIN95 DOS, det handler om. Og den vil desværre
> slet ikke kendes ved xcopy.

Mystisk. Jeg mener jeg brugte Xcopy så langt tilbage som Win3.11,
men jeg tager fejl kan jeg forstå så.

Madsen.

Fra : Steen B

Dato : 26-03-02 16:32

On 26 Mar 2002 15:02:50 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Mystisk. Jeg mener jeg brugte Xcopy så langt tilbage som Win3.11,
>men jeg tager fejl kan jeg forstå så.

hvis det er en standard diskette lavet fra win er xcopy ikke med, den
skal kopieres manuelt fra " command " biblioteket " kan ikke lige
huske om der en eller flere filer der hører til Xcopy
mvh Steen

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 16:38

Steen B skrev:

> hvis det er en standard diskette lavet fra win er xcopy ikke med, den
> skal kopieres manuelt fra " command " biblioteket " kan ikke lige
> huske om der en eller flere filer der hører til Xcopy

Jeg fandt lige denne side:
<http://www.speedcorp.net/dos/dos/z-xcopy.html>
Det tyder ikke på at der hører flere filer til den.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 16:32

>Ja, det kopierer filerne i dir'en, men ikke de øvrige
>dir der ligger i mappen. Og det bliver jo umuligt, når
>der er en dir dybde(?) på en tre fire stykker.

Sorry, min fejl ;)

>Det her er WIN95 DOS, det handler om. Og den vil desværre
>slet ikke kendes ved xcopy.

Kan du ikke finde Xcopy i en nyere version af dos?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Vidal

Dato : 26-03-02 16:33

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:rV%n8.375$567.61502@news000.worldonline.dk...

> Det her er WIN95 DOS, det handler om. Og den vil desværre
> slet ikke kendes ved xcopy.

Jeg fandt en fil nc.exe på Tucows, det ser ud som den kan
det, jeg ønsker.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-03-02 18:24

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt en fil nc.exe på Tucows, det ser ud som den kan
> [...]
Jeg har lige siddet og kikket lidt på en gamel Dos 6.20 og der ligger Xcopy
filen på nr.1 disk.
Hvis du vil kan jeg da sende den til dig.

Michael

Fra : Vidal

Dato : 26-03-02 21:51

"Michael Madsen" <michael_m@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Vidal <vidal@worldonline.dk> skrev i en

> Jeg har lige siddet og kikket lidt på en gamel Dos 6.20 og der ligger Xcopy
> filen på nr.1 disk.
> Hvis du vil kan jeg da sende den til dig.

Tak, men nc løste problemet.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-03-02 21:44

On Tue, 26 Mar 2002 15:50:54 +0100, "Vidal"
<vidal@worldonline.dk> wrote:
[klip]
>Det her er WIN95 DOS, det handler om. Og den vil desværre
>slet ikke kendes ved xcopy.

XCOPY findes skam i Win95

Funktionen består af 2 filer:

XCOPY.EXE og
XCOPY32.EXE

Filerne findes på en typisk harddisk-installation (C:) i
C:\Windows\Command

Nedenfor ser du resultatet af
XCOPY /?
Parametre i klammer [ ] er valgfrie.

Kopierer filer og bibliotekstræer.

XCOPY kilde [destination] [/A | /M] [/D[:dato]] [/P] [/S
[/E]] [/W][/C] [/I] [/Q] [/F] [/L] [/H] [/R][/T][/U][/K][/N]

kilde Angiver fil(er), der skal kopieres.

destination Angiver placering/navn på nye
filer.

/A Kopierer filer med arkivattributtet sat,
ændrer ikke attributtet.

/M Kopierer filer med arkivattributtet sat,
slår arkivattributtet fra.

/D:dato Kopierer filer, der er ændret siden denne dato.
Hvis ingen dato angives, kun filer hvis
kildetid er nyere end destinationstiden.

/P Spørger før hver destinationsfil oprettes.

/S Kopierer ikke-tomme biblioteker og
underbiblioteker.

/E Kopierer alle biblioteker og underbiblioteker.
Som /S /E. Kan bruges til at modificere /T.

/W Beder dig trykke på en knap før kopiering.

/C Fortsætter kopiering ved fejl.

/I Hvis destinationen ikke findes, og der kopieres
flere filer, antages det, at destinationen er
et bibliotek.

/Q Viser ikke filnavne under kopiering.

/F Viser kilde- og destinationsfilnavne under
kopiering.

/L Viser de filer, der ville blive kopieret.

/H Kopierer også skjulte filer og systemfiler.

/R Overskriver skrivebeskyttede filer.

/T Opretter biblioteksstruktur, men kopierer ikke
filer. Omfatter ikke tomme biblioteker og
underbiblioteker.

/T /E omfatter tomme biblioteker og underbiblioteker.

/U Opdaterer filer, der findes på destinationen.

/K Kopierer attributter. Normalt vil Xcopy
nulstille attributtet for skrivebeskyttelse.

/Y Overskriver eksisterende filer uden at spørge.

/-Y Spørger før overskrivning af eksisterende
filer.

/N Kopierer med de genererede korte navne.

Eksempel:

XCOPY <drev1:>\<sti>\*.* <drev2:>\<sti>\*.* /s /e

kopierer alle filer og biblioteker i <drev1:>\<sti> til
<drev2:>\<sti>
Også evt. tomme biblioteker kopieres.
Underbiblioteker, som findes i <drev1:>\<sti> oprettes
automatisk i <drev2:>\<sti>

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Michael Madsen

Dato : 26-03-02 16:23

> [...]
>
> Villy Dalsgaard
>
> Jeg sidder faktisk med en gammel MS-DOS manual
> (6.22) foran mig, og den angiver faktisk ikke hvordan.

Hvis det var mig ville jeg i promten skrive:
c:>copy c:\"din mappe" d:\"din mappe" "ENTER"
Det plejer at virke hos mig.

Michael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 16:31

In dk.edb.system.ms-windows, Michael Madsen wrote:

>Hvis det var mig ville jeg i promten skrive:
>c:>copy c:\"din mappe" d:\"din mappe" "ENTER"
>Det plejer at virke hos mig.

Hos mig tager det ikke undermapper med.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-02 17:19

Tue, 26 Mar 2002 16:31:21 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

>Hos mig tager det ikke undermapper med.

Det er vist bare et spørgsmål om at sætte parameteren /s :
XCOPY c:\kurt\*.*" G:\kurt\*.* /S

pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 17:40

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

>Det er vist bare et spørgsmål om at sætte parameteren /s :

Der er vist ingen /s - switches i copy (?) Og Michael brugte copy.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-02 17:56

Tue, 26 Mar 2002 17:39:47 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

>Der er vist ingen /s - switches i copy (?) Og Michael brugte copy.

Ups! Jeg melder mig til det første kursus i at læse indenad ;o/

pl