Gem som .zip
Fra : Ukendt

Dato : 26-03-02 14:47

Jeg har en side, download_zip.php, hvor jeg gerne vil sætte en header, der
fortæller browseren at den skal gemme siden som download.zip, da jeg henter
en fil og via fpassthru smider filen ud til brugeren.

Hvordan gør jeg det?

Fra : Johan

Dato : 26-03-02 14:52

> [...]
> fortæller browseren at den skal gemme siden som download.zip, da jeg henter
> en fil og via fpassthru smider filen ud til brugeren.

<?php
header("Content-type: [ZIP HEADER??]");
header("Content-Disposition: attachment; filename=download.zip");

data
?>

Kan desværre ikke huske Zip headeren?

mvh

Johan

Fra : Johan

Dato : 26-03-02 14:55

> <?php
> header("Content-type: [ZIP HEADER??]");
> header("Content-Disposition: attachment; filename=download.zip");

> [...]

DOOOH

application/zip
header("Content-type: application/zip");

well... nogle gange får man en hjerneblødning

mvh

Johan

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-02 23:48

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> DOOOH
>
> application/zip
> header("Content-type: application/zip");
>
> well... nogle gange får man en hjerneblødning

Tja, hjerneblødning... det har jeg sikkert også

Tak for svaret... det virker perfekt !

Takker...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-03-02 01:53

On Tue, 26 Mar 2002 23:48:25 +0100, "Thomas Petersen" <Hemmelig!>
wrote:

>Tak for svaret... det virker perfekt !

Hvis nogle ældre browsere ikke forstår content-disposition, kan du
altid prøve med en fake-URL i stil med:

/download_zip.php/download.zip

Serveren vil behandle download_zip.php, og browseren vil mene at filen
hedder download.zip

--
- Peter Brodersen