loyalitet
Fra : Daniel

Dato : 26-03-02 14:18

Efter at have læst en masse af de indlæg som er her på siden, kan jeg
se at der har været en heftig debat vedrørende bidetræning, kamphunde
og vagthunde.
Jeg har et spørgsmål. Vil en hund der egenet som vagthund : rotweiler,
American Bulldog osv ikke automatisk forsvare dens ejer i tilfælde af
at ejeren bliver angrebet så er det så nødvendigt at gå til
bidetræning medmindre man er i militæret eller politiet.
Jeg har da hørt mange historier fra venner som holder hund at den i
mange tilfælde har gået forrest i tilfælde af suspekte personer kom
for tæt på dens ejer.

Hilsen Daniel.

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-03-02 16:52

"Daniel" <danielbergman21@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at ejeren bliver angrebet så er det så nødvendigt at gå til
> bidetræning medmindre man er i militæret eller politiet.

En hver sund hund vil gøre det uanset om det er en rottweiler eller
puddelhund.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-03-02 17:15

Som Finn skriver, vil enhver hund forsvare ejeren, men ved rigtig
bidetræning, har man mere styr på hunden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-03-02 06:32

Hej

Det med at man har mere styr på hunden når man går til bidetræning er
jeg ikke enig i - det og ha' styr på hunden handler om lederskab i
bund og grund, så er det ligegyldig hvad slags træning man går til, at
tro at bidetræning skulle gi' mere "styr på hunden" er total
fejlforståelse, set fra min side...

Du kan sagtens ha' en hund der kan være god til en slags træning, men
det handler jo om de kommandoer du lægger i hunden, der er dog
forskellige instinkter hos hunden man ikke kan se bort fra, men hvis
en hund skal forsvare et menneske mod et andet handler den oftest ud
fra angst og at den føler sig truet, det har intet at gøre med at "ha'
styr" på hunden....

Mange hilsener

Jeannette Svensson/asko

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 26-03-02 22:56

Jeg var engang ude og lufte tre hunde, hvor af den ene var min egen - de to
andre kendte jeg meget godt. Fordi jeg er satan rapkæftet, var der en, som
blev sur på mig og sparkede mig ned. Ikke en af hundene reagerede )
Heller ikke min egen sct. bernhard, som faktisk tilhører gruppen af
vogterhunde. Jeg ville aldrig anskaffe mig en hund for at passe på mig
selv - hvis jeg nogensinde skulle være bare det mindste bange for at gå ud
med mine hunde om f.eks. aftenen el. ville jeg være klar over, at det var
mig, som havde et problem, og jeg måtte arbejde med det på en anden måde for
at komme det til livs.

KH
Søs

Daniel <danielbergman21@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dd20e879.0203260518.50089be4@posting.google.com...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-03-02 18:49

Hej Søs

"Søs D. Jensen" <emma@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig, som havde et problem, og jeg måtte arbejde med det på en anden måde

Det har du helt ret i, alligevel var det min første rottweiler, der kurerede
min mørkerædhed, men det var ikke derfor jeg købte hende. Faktisk har jeg
altid tænkt mere på mine hundes sikkerhed end på min egen.

Men alligevel vil jeg sige, at det kan være godt med en hund med et udpræget
forsvarsinstinkt, men man skal vide, hvad man har med at gøre. En gang da
jeg var i bil med min lillebror som chauffør, blev vi tvunget til at standse
af en anden billist. Da min bror rullede vinduet med for at høre, hvad der
var i vejen, fik han en knytnæveslag i hovedet. Nu steg min bror ud, fordi
han følte sig fanget og forsvarsløs, når han sad i bilen, udenfor blev han
slået igen og igen. Til sidst stod jeg ud med min rottweiler, som var godt
tosset på denne fremmede mand, hun var selvfølgelig i snor. Jeg gik lige
netop så tæt på manden, at min hund ikke kunne nå ham, og spurgte så roligt,
hvad der var i vejen. Det fik manden til at flygte ind i sin bil og køre
væk. Havde jeg ikke haft hunden med, ved jeg ikke, hvad der var sket med min
bror.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mika's Hops

Dato : 27-03-02 10:15

Hej Daniel!

Ja, det er med hunde som så meget andet, man ved ikke om hunden vil
forsvarer dig før det virkelig gælder. Hunde kan også blive bange, og i
sådan en situation vil den hellere søge væk, end blive og se havd der sker.
Og som Finn siger, så kan jeg ikke se det har noget at gøre med om hunden er
sund. Det har nok nærmere noget at gøre med om hunden og ejeren har et nært
og godt forhold. Man kan træne en hund, men man kan ikke være sikker på om
den vil forsvarer dig, uanset hvilken hund det er. Se for eksempel
polititet, de bruger utroligt meget tid på at finde de rigtige hunde, og der
skal mange test til før de har fundet det rigtige materiale.

Så hvis man anskaffer sig en hund, med det formål at den skal forsvarer dig
eller din familie, vile jeg hellere anbefale at man begynder at gå til
karate.

Hilsen

Jesper

Fra : Finn Jensen

Dato : 27-03-02 19:25

"Mika's Hops" <snowhops@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og som Finn siger, så kan jeg ikke se det har noget at gøre med om hunden
er
> sund. Det har nok nærmere noget at gøre med om hunden og ejeren har et
nært

Jo med sund mener jeg at psyken er i orden. Er den vag kan du ikke se dens
røv for poter når den forsøger at komme væk

> Se for eksempel
> polititet, de bruger utroligt meget tid på at finde de rigtige hunde, og
der
> skal mange test til før de har fundet det rigtige materiale.

Naej, grunden er vel nok en anden.

> Så hvis man anskaffer sig en hund, med det formål at den skal forsvarer
dig
> eller din familie, vile jeg hellere anbefale at man begynder at gå til
> karate.

Korrekt

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Daniel

Dato : 28-03-02 21:23

så er der en ting jeg ikke helt forstår. Mange husstande anskaffer sig
en vagthund for at passe på deres hjem, gård, hus fabrik osv. Er det
så rent forebygende arbejde da en hund i mange tilfælde ikke vil
forsvare stedet mod eventuelle indbrudstyve eller vil den godt
forsvare en location men ikke dens ejer???? Det giver da ikke helt
mening.

Fra : Ann K

Dato : 28-03-02 22:40

Hæ - den eneste gang vi her i huset har haft besøg af en ubuden "gæst",
var det mig og KATTEN, som jog tyven bort
Hunden og Manden sov så dejligt......
Mvh Ann - der derefter lærte vovse at stå og gø åndssvagt, hver gang
havelågen går op *suk*

Fra : Oliver Hickins

Dato : 28-03-02 22:48

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a802l0$52e$1@sunsite.dk...
> [...]
> Hunden og Manden sov så dejligt......
> Mvh Ann - der derefter lærte vovse at stå og gø åndssvagt, hver gang

Hvorfor skal en hund stå og gø "åndsvagt" af tilfældige mennesker ?. Skal en
hund ikke kun give hals når der er fare på færde, som f.eks ræven der lusker
rundt uden for hønsegården eller der rumsterer i garagen om natten eller
hvis dette kræves af den sport eller job du besidder ?. Hvad er formålet med
at hunden står og teer sig ?. Jeg er evig træt af disse hunde der puster sig
op og når man siger Buh til dem så stikker de af alligevel.

Tomme tønder buller mest, siger ordsproget.

--
Blessing
Oliver Hickins

Fra : Ann K

Dato : 28-03-02 23:25

>Hvorfor skal en hund stå og gø "åndsvagt" af tilfældige mennesker ?.
<>Hvis du nogensinde er blevet vækket kl 4.30 om morgenen, fordi en
vildtfremmed suspekt person lusker rundt i dit soveværelse.... så ville
du _ikke_ stille det spørgsmål!!!!
Mvh Ann

Fra : Oliver Hickins

Dato : 28-03-02 23:54

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a8057s$bco$1@sunsite.dk...

> <>Hvis du nogensinde er blevet vækket kl 4.30 om morgenen, fordi en
> vildtfremmed suspekt person lusker rundt i dit soveværelse.... så ville
> du _ikke_ stille det spørgsmål!!!!

Jovist, det var min pointe.
Men hvorfor skal hunden stå og skabe sig ude i haven uden grund ?.
Kan den ikke skelne skidt fra kanel ?.

En hund der gør og teer sig som en gal har jeg ikke 5 cent respekt for men
den hund der står stille og nedstirre mig, den har jeg stor respekt for.

--
Blessing
Oliver Hickins

Fra : Ann K

Dato : 29-03-02 00:53

>Men hvorfor skal hunden stå og skabe sig ude i haven uden grund ?.

<> Det er jo lige her du misforstår noget... fra hundens synsvinkel så
_er_ der en grund! Nemlig at den skal tilkalde resten af flokken, så de
sammen kan møde den "indtrængende"... Hunden gør altså lige nøjagtig det
helt rigtige... især, hvis der er tale om én af de gængse
vogterhunderacer, som fx rottweiler eller gårdhunde af forskellig type -
her kan du så også tage en god del af hyrdehundene med...

>Kan den ikke skelne skidt fra kanel ?.

<> Hvor gerne jeg end ville, så kan jeg ikke tro at min hund er så
intelligent, at den er i stand til at skelne mellem den (ukendte)
velkomne gæst og den ubudne med ondt i sinde.... Min hund er dejlig og
klog, men ikke tankelæser
Men min hund står nu heller ikke og galper, blot fordi du går forbi min
have... Du skal åbne havelågen/ringe på døren, før den gider, at
beskæftige sig med dig Og det er noget, jeg først lærte den _efter_
indbruddet!
De fleste indbrudstyve har nemlig en voldsom stor respekt for en hund,
som står og gøer! Og tager sig sjældent tid til at finde ud af om hunden
gøer af glæde (som min!) eller som advarsel........

Mvh Ann - der nu vil sige godnat... Vi kan fortsætte i morgen aften

Fra : Oliver Hickins

Dato : 29-03-02 07:28

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a80ads$o0v$1@sunsite.dk...

> [...]
> intelligent, at den er i stand til at skelne mellem den (ukendte)
> velkomne gæst og den ubudne med ondt i sinde.... Min hund er dejlig og

Jovist kan hunde dette, endda bedre end mennesker. Et menneske som ikke har
rent mel i posen udsender nogle andre signaler end det menneske som har
reele hensigter, og disse signaler opfatter en hund øjeblikkelig. Ligesom
hunden opfatter hvis du selv er nervøs. Der sidder nok en eller anden
bachlor et sted som kan fortælle mere om den slags.

> De fleste indbrudstyve har nemlig en voldsom stor respekt for en hund,
> som står og gøer! Og tager sig sjældent tid til at finde ud af om hunden
> gøer af glæde (som min!) eller som advarsel........

Hvis hunden alligevel ikke gør en indtrængen noget så er det nok bedre du
sætter et skilt på havelågen hvor der står : Her vogter jeg, end at hunden
ødelægger roen og generer naboerne og forbi passerende med sin gøen.

> Mvh Ann - der nu vil sige godnat... Vi kan fortsætte i morgen aften

Tror det næppe.

--
Blessing
Oliver Hickins