MS Windows
briani 27239
repair xp fil fra dos ting
Fra : /me

Dato : 26-03-02 13:55

Når jeg starter XP skriver den at en fil er i stykker eller er borte, og at
jeg skal prøve at gør det samme som første gang jeg installerede. Ved det
første billede skal jeg trykke R for at reparere.
Jeg sætter så de seks disketter i og billedet kommer op hvor jeg skal trykke
R for rapair. så får jeg en liste over kommandoer (komadorer som FORMAT,
CHKDSK, CD, MBR), men jeg kan ikke finde ud af hvilken jeg skal bruge for at
genskabe \windows\sustem32\config\system

/palle

--
Hilsen Vibeke Ravn
Tranemosevej 5

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 14:33

/me skrev:

> [...]
> kommandoer (komadorer som FORMAT, CHKDSK, CD, MBR), men jeg kan
> ikke finde ud af hvilken jeg skal bruge for at genskabe

Er der ikke en kommando der hedder SFC? Hvis man har beskadigede eller
manglende systemfiler plejer følgende kommando at kunne genskabe eller
reparere dem: sfc /scannow

Madsen.

Fra : /me

Dato : 26-03-02 16:56

nej der er der ikke noget der heder

/me

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 16:58

In dk.edb.system.ms-windows, /me wrote:

>nej der er der ikke noget der heder

Nej, for du kan slet ikke starte Windows hvis jeg har forstået dig
ret. Har jeg det?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : /me

Dato : 26-03-02 18:09

Det er rigtig jeg kan ikke starte op. Det eneste jeg kan er at få en
meddelelse med den der Meddelelse med den der skide fils manglende. Jeg kan
genstarte igen og igen uden at det hjælper. Min eneste mulighed er at sætte
start disketterne i og få et skærm billede frem hvor jeg kan vælg at
installere Windows eller reparere. Jeg trykker R og kommer videre. Når jeg
så trykker help kommer der en liste med kommandoer. Jeg har prøvet at få en
forklaring på dem alle ved at skive help "og kommandos navn". Der er ikke,
hvad jeg kan se, noget som kan bruges til at reparere med.

/me

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 17:09

/me skrev:

> nej der er der ikke noget der heder

Og det er du sikker på?
Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
følgende:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

d:\>sfc /?

Microsoft(R) Windows XP Windows File Checker Version 5.1
(C) 1999-2000 Microsoft Corp. All rights reserved

Scans all protected system files and replaces incorrect versions with
correct Microsoft versions.

SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/REVERT] [/PURGECACHE]
[/CACHESIZE=x]

/SCANNOW Scans all protected system files immediately.
/SCANONCE Scans all protected system files once at the next boot.
/SCANBOOT Scans all protected system files at every boot.
/REVERT Return scan to default setting.
/PURGECACHE Purges the file cache.
/CACHESIZE=x Sets the file cache size.

Prøv evt. at starte computeren op på normal vis og tryk så F8 når det
står i bunden af skærmen. Vælg så fejsikret tilstand med kommandoprompt
og når du kan se prompten så skriver du: sfc /scannow og trykker på
Enter. Jeg er næsten sikker på at den funktion kan reparere de system-
filer du mangler.

PS. Du har tidligere fået det at vide i andre grupper af flere forskel-
lige personer og nu tillader jeg mig så at sige det også. Læs gerne
følgende side og gør som beskrevet på siden.
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : /me

Dato : 26-03-02 18:13

> Hvis jeg skriver SFC /? i en kommandoprompt i WinXP Pro så ser jeg
> følgende:

Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
Windows,

> Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
> (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?

/me

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 18:27

>Hvad er komandopromt og hvad kan jeg bruge det til. Jeg skal bare ind i
>Windows,

Kommandoprompt er Start --> Kør --> cmd. Men det er jo ikke så godt
når du ikke kan komme ind i Windows

>Hvad skal jeg bruge disse oplysninger til?

Ikke noget, det viste bare at SFC eksisterer.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)