Problemer med Opera 6.0
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 26-03-02 14:19

Hej.
Jeg har lige prøvet at installere Opera 6.0 på dansk fra PC-Planet´s CD. Men
nu er jeg løbet ind i nogle småproblemer, for hver eneste jeg jeg forsøger
at åbne en side, så sker der intet. Der kommer blot en time-out efter lidt
tid og der bliver hverken sendt eller modtaget noget.
Kan der være noget "mystisk" jeg har overset i opsætningen? Men jeg tror
ellers jeg har været det hele igennem uden held.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Søren

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-03-02 22:21

"Søren Bøgh Nielsen" <sbndk@tiscali.dk>'s posting:

>at åbne en side, så sker der intet. Der kommer blot en time-out efter lidt
>tid og der bliver hverken sendt eller modtaget noget.

Prøv: Filer/indstillinger/netværk/V i 'Synkron DNS'

Bare for at være helt sikker, men du har ikke indstillet den til at
arbejde frakoblet (filer/arb...).

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml
Din browser ej forstår: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.html

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 27-03-02 23:03

"Chr. Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse
> Prøv: Filer/indstillinger/netværk/V i 'Synkron DNS'
>
> Bare for at være helt sikker, men du har ikke indstillet den til at
> arbejde frakoblet (filer/arb...).

Hej.
Nu har jeg prøvet det du foreslog med DNS og der sker stadig intet.
Og nej, jeg arbejdede ikke frakoblet :)

Søren

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 28-03-02 04:17

"Søren Bøgh Nielsen" <sbndk@tiscali.dk>'s posting:

>Nu har jeg prøvet det du foreslog med DNS og der sker stadig intet.

Bruger du tilfædligvis Zone Alam? Faldt over en tråd i anden gruppe,
hvor problemet muligvis var Zone Alam. Løsningen dér så ud til at
være afinstallation af ZA (og bruge en anden firewall).

>Og nej, jeg arbejdede ikke frakoblet :)

Det var mig, der var for hurtig, for hvis du faktisk gjorde således,
ville du normalt blive gjort opmærksom herpå.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 28-03-02 08:41

> Bruger du tilfædligvis Zone Alam? Faldt over en tråd i anden gruppe,
> hvor problemet muligvis var Zone Alam. Løsningen dér så ud til at
> være afinstallation af ZA (og bruge en anden firewall).

Hej igen.
Nej, jeg bruger ikke Zone Alarm, men jeg bruger dog en anden firewall. Men
jeg har prøvet med at lukke den ned, men stadig med samme resultat, altså
der sker stadig intet.

Søren

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 28-03-02 12:56

"Søren Bøgh Nielsen" <sbndk@tiscali.dk>'s posting:

>Nej, jeg bruger ikke Zone Alarm, men jeg bruger dog en anden firewall. Men
>jeg har prøvet med at lukke den ned, men stadig med samme resultat, altså

Hmm, har du prøvet (og nu bliver det endnu mere 'long shots') at
tilgå sider vha. IP-nr., altså fx http://193.69.116.2/ ? Virker det?

Går ikke ud fra, du skal bruge proxy-server(e) for at kunne bruge
din netforb. (og Opera ikke er indstillet hertil)...

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 29-03-02 01:45

> [...]
>
> Går ikke ud fra, du skal bruge proxy-server(e) for at kunne bruge
> din netforb. (og Opera ikke er indstillet hertil)...

Hejsa igen.
Nu har jeg også prøvet at finde frem til en hjemmeside ved at bruge
IP-nummeret, men stadig uden held. Jeg har heller ikke sat den til at bruge
proxy-servere, dvs. jeg har både forsøgt at lade den være default og selv
indstille den, men det hjalp heller ikke.

Søren

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 29-03-02 11:49

"Søren Bøgh Nielsen" <sbndk@tiscali.dk>'s posting:

>proxy-servere, dvs. jeg har både forsøgt at lade den være default og selv
>indstille den, men det hjalp heller ikke.

Men der er ikke indstillet noget med proxy i andre browsere, du har
på din computer?

Jeg kan se, du bruger en opkaldsforbindelse. Bruger du den samme
opkaldsopsætning, når du prøver at gå på nettet med Opera som med
andre programmer?

*Måske* kan det hjælpe at krydse af/fjerne kryds til "log på
netværk" under "servertyper" for din opkaldsforbindelses egenskaber.
Det er da et lille forsøg værd.

--
Spark lige til (dtext.)news.tele.dk

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-04-02 14:40

> [...]
>
> *Måske* kan det hjælpe at krydse af/fjerne kryds til "log på
> netværk" under "servertyper" for din opkaldsforbindelses egenskaber.

Jeg bruger ikke nogen form for proxy når jeg går på nettet og det er den
samme opkaldsforbindelse, der bliver brugt til alle programmer.
Jeg har også prøvet at fjerne fluebenet under "log på netværk", men det
hjalp desværre heller ikke.

Søren

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 01-04-02 17:50

"Søren Bøgh Nielsen" <sbndk@tiscali.dk>'s posting:

>hjalp desværre heller ikke.

Hmm, så er jeg ved at være løbet tør for forslag. Du kan så prøve at
downloade den nyeste (6.01) på http://www.opera.com/download/ og
installere den i et andet katalog. Man kan jo aldrig vide...

Det tager ikke så lang tid at hente den (heller ikke med modem). Du
skal bare vælge at downloade den lille version (den uden java)

Ellers kan du prøve at spørge i gruppen newsera.general

--
/CBH

KØBES: 'Discovering Smalltalk' af Wilf LaLonde
(E-postadresse gyldig)

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 02-04-02 11:03

> [...]
> skal bare vælge at downloade den lille version (den uden java)
>
> Ellers kan du prøve at spørge i gruppen newsera.general

Hej igen.
Jeg er også selv ved at være løbet godt og grundigt tør for gode ideer, så
det kan være at jeg skulle prøve at hente den nye version.
Men du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen.

Søren

Fra : Anker Rasmussen

Dato : 05-04-02 07:12

On Tue, 26 Mar 2002 14:18:37 +0100, "Søren Bøgh Nielsen"
<sbndk@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>at åbne en side, så sker der intet. Der kommer blot en time-out efter lidt
>tid og der bliver hverken sendt eller modtaget noget.
Hej
Har samme problem, jeg klarer det ved at åbne min forbindelse inden
jeg åbner Opera.
Kører Win 2000 Pro SP2

Venlig hilsen
Anker Rasmussen
Hanehøj

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 06-04-02 17:37

"Anker Rasmussen" <boxer.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har samme problem, jeg klarer det ved at åbne min forbindelse inden
> jeg åbner Opera.
> Kører Win 2000 Pro SP2
>

> Venlig hilsen
> Anker Rasmussen
> Hanehøj
Hej.
Jeg åbner også først min forbindelse, men den er helt ligeglad med
rækkefølgen af hvad der åbnes først.
Jeg kører Xp, hvis det skulle have nogen indflydelse.

Søren