Foto
IBM760 5420
Teil 3020
InfoLithium batterier
Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 13:13

Hejsa.

Nogen der har erfaring med disse batterier [ ?

I mit Sony DSC-S50 har jeg et som har virket upårklageligt indtil her
i dag, hvor jeg tog kameraet direkte fra opladeren og ud i naturen.
Da jeg så ville knipse et billede, var der signal i søgeren om at
batteriet var/er fladt.

Men det har da også sidet i kameraet siden maj 2001, så jeg skal måske
bare være glad, at det har holdt så længe ??

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 13:16

On Tue, 26 Mar 2002 13:13:13 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wroti:

> [...]
>
>Men det har da også sidet i kameraet siden maj 2001, så jeg skal måske
>bare være glad, at det har holdt så længe ??

Glemte i farten at skrive nummeret på batteriet.

NP-FM50 7,2V 8,5 Wh Li-on

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-03-02 13:53

"U. Pedersen" skrev
> [...]
>
> Men det har da også sidet i kameraet siden maj 2001, så jeg skal måske
> bare være glad, at det har holdt så længe ??

Og du er sikker på at opladeren funker?
"Normalt" er der ca 1000 opladninger i sådan et batteri, det
er du næppe oppe på endnu.
Kontrollér at opladeren afgiver den rette spænding.
Hvis den gør, så prøv at rense kontaktflader, både
på batteri og lader (og i kameraet)
Men batteriet _kan_ selvfølgelig også blive defekt.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 14:03

On Tue, 26 Mar 2002 13:53:05 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wroti:

>Og du er sikker på at opladeren funker?

næ, men jeg har nu heller ikke noget jeg kan måle den ud med.

Men jeg har bestilt et nyt batteri hos www.elkuglen.dk
til 623,75

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-03-02 14:16

"U. Pedersen" skrev

> næ, men jeg har nu heller ikke noget jeg kan måle den ud med.
> Men jeg har bestilt et nyt batteri hos www.elkuglen.dk
> til 623,75

Så krydser vi fingre og håber det var batteriet

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Darkh

Dato : 26-03-02 16:28

> Men jeg har bestilt et nyt batteri hos www.elkuglen.dk
> til 623,75

Prøv Thansen næste gang du skal have nyt batteri eller et ekstra. De tager
kun 398,00 for et til dit kamera.

http://thansen.dk/products.asp?c=50600458&n=424795659

mvh
Jesper

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 17:15

On Tue, 26 Mar 2002 16:28:26 +0100, "Darkh" <jhe@nospamhjemme-pc.net>
wroti:

>Prøv Thansen næste gang du skal have nyt batteri eller et ekstra. De tager
>kun 398,00 for et til dit kamera.

Ja, der kan man bare se, troede kun de solgte knallert udstyr

Tak for oplysningen

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 26-03-02 22:13

"U. Pedersen" <ulf.pedersen@it.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, der kan man bare se, troede kun de solgte knallert udstyr
>
> Tak for oplysningen

Husk lige at sammenline mAh værdien enden du køber den er nemlig ikke altid
den samme .

Eks. mit Canon G1 er født med et 1100mAh(Li-ion) og det de hos tHansen
sælger er kun et 850mAh.

Mvh
Henrik

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 00:21

On Tue, 26 Mar 2002 22:13:18 +0100, "Henrik Bruun-Petersen"
<nytliv@hotmail.com> wroti:

> [...]
>den samme .
>
>Eks. mit Canon G1 er født med et 1100mAh(Li-ion) og det de hos tHansen

hej Henrik.

På det originale Sony står der 7.2V 8.5 Wh Li-ion og ikke yderligere

Fra : U. Pedersen

Dato : 28-03-02 09:06

On Tue, 26 Mar 2002 14:03:28 +0100, U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk>
wroti:

> [...]
>wroti:

>næ, men jeg har nu heller ikke noget jeg kan måle den ud med.

Ja, og det kan jeg kun fraråde.

Batteriet fejler nok ikke noget, men det kan ikke laddes op til samme
styrke som Sony's batterie.
Det kommer kun på ½ styrke, og har nu haft den til at lade i omkring
18 timer

Fra : itgrafen

Dato : 26-03-02 21:27

"U. Pedersen" skrev d. 26-03-02 13:13 dette indlæg :

> [...]
>
> Men det har da også sidet i kameraet siden maj 2001, så jeg skal måske
> bare være glad, at det har holdt så længe ??

Hvor koldt var det den dag du var ud at fotografere, bateerier, specielt
genopladelige, er meget kuldefølsemme

dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : U. Pedersen

Dato : 27-03-02 00:24

On Tue, 26 Mar 2002 20:27:17 GMT, "itgrafen" <itgrafen.news@kandu.dk>
wroti:

>Hvor koldt var det den dag du var ud at fotografere, bateerier, specielt
>genopladelige, er meget kuldefølsemme

Hej dorthe.

Som jeg skrev, så var det i dag, men nu er det så i går, og vil ikke
beskrive dagen i går som speciel kold.
Har været ude hvor der var hundekoldt, og der virkede det fint.
Men under alle omstændigheder skal jeg ha et ekstra

Fra : itgrafen

Dato : 26-03-02 21:28