MS Windows
briani 27239
opgradering af opgradering
Fra : Kell Larsen

Dato : 26-03-02 10:37

Jeg har købt en opgradering fra win98 til XP home, og det har jeg
fortrudt. På min maskine ryger programmer ind og ud til gennemprøvning
og der bliver ofte en masse snask tilbage. Så jeg er af og til nødt til
at starte forfra.
Men det med at starte forfra betyder f-disk-formatering, inst af 98,
opgradering til XP - og det er en pokkers lang tur.
Mit spørgsmål går så på, om nogen har hørt om muligheden for at
opgradere herfra til en fuld XP-version. Eller er der andre muligheder,
jeg har overset?

Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : ha

Dato : 26-03-02 10:44

> [...]
at
> opgradere herfra til en fuld XP-version. Eller er der andre

Du skal ikke installere w98 først. Installer XP helt fra
starten, så kommer programmet selv og spørger om
CD'en med win98. W98 cd lægges i, og XP læser
kun til den i 1 sekund, så skiftes til XP igen.

Du ender ud med, at du har en "ren" XP installation.

Husk lige, at du skal sætte din bios til at boote på CD'en
ellers kan du ikke installere XP. Når du er færdig, skal
du selvf. rette bios tilbage igen.

mvh
ha

Fra : Leony

Dato : 26-03-02 11:03

"Kell Larsen" <Kell.Larsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> opgradere herfra til en fuld XP-version. Eller er der andre muligheder,
> jeg har overset?

Køb Norton Ghost.
Dette program lader dig kopiere et image af disken til en anden disk, med
drivere også videre.
Først laver du et image af din opsætning når alt kører som det skal.
Når du bliver træt af din Windows, så kører du dit image ind og du har en
helt frisk Windows at arbejde med. Det tager ca. 10 minutter at få en helt
frisk Windows på den måde.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-03-02 21:55

Hej Kell
Er det ikke det samme som at gå over åen efter vand?
Hvis du har investeret i XP - så har du da systemgendannelsen - nemmere kan
det da ikke være.
Hilsen
Jørgen