Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
valg af digitalt kamera
Fra : Flemming Nielsen

Dato : 26-03-02 10:28

Nu har jeg langt om længe fået sparet sammen, jeg har ca. 8000 kr til at
bruge. Jeg har selv overvejet et canon G2, men er der andre jeg burde
overveje. I første omgang er det selve kameraet jeg er interesseret, så mere
hukommelse må komme hen ad vejen.

/janne

Fra : Pia

Dato : 26-03-02 10:40

Bare en sidebemærkning, jeg har selv bestilt et G2 og har ventet siden
starten af marts, der er stadig ingen leveringsdato på. Måske de får en i
dag, men i sidste uge havde de lovet jeg fik det den 19. Ingen kan
tilsyneladende skaffe det, og sådan har det været det meste af året, MEGET
lang ventetid fra Canon. Så det kan betale sig at gå på jagt efter butikker
som har det liggende. Online butikker reklamerer med 2-5 dages leveringstid,
men det er desværre fup i øjeblikket, for pga de hurtige prisændringer har
de dem sjældent på lager, de bestiller først når DU bestiller.

:Pia -som nu næppe når at øve sig inden ferien :(

Fra : Christian

Dato : 26-03-02 11:32

On Tue, 26 Mar 2002 10:28:00 +0100, "Flemming Nielsen"
<Fnielsen@post.cybercity.dk> wrote:

>Nu har jeg langt om længe fået sparet sammen, jeg har ca. 8000 kr til at
>bruge.

Jeg har købt et Casio QV-3500ex 3.3 megapixel med 340 Mb microdrive
og ekstra 1900 mA batterier. Fantastisk kvalitet og prisen for det
hele var lige i underkanten af 7000,-

/Christian
--
[ ~ http://www.vandsoe.dk/ ~ ]
[ Non semper ea sunt quae videntur ]

Fra : Gjøl

Dato : 26-03-02 16:45

"Christian" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 26 Mar 2002 10:28:00 +0100, "Flemming Nielsen"
> <Fnielsen@post.cybercity.dk> wrote:

Er det helt galt at tænke på et Nokia 995 Coolpixels, eller er der andet i samme
prisklasse
BTW har lige set det nedsat med 3000 til 5999,00 Kr,

--
/\_/\
. .

Fra : Tommy Helgevold

Dato : 26-03-02 23:22

"Christian" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse > Jeg har købt et
Casio QV-3500ex 3.3 megapixel med 340 Mb microdrive
> og ekstra 1900 mA batterier. Fantastisk kvalitet og prisen for det
> hele var lige i underkanten af 7000,-

Tag vare på kameraet som om det var guld! Casio blev ikke særlig kendt
for deres kameraer til trods for at testerne roser Casio's billedkvalitet op
i skyerne (og det skal jeg lige love for at de fortjener...har selv et Casio
QV 3000ex 3.3 Mbpixels. Og jeg har endnu ikke set et digitalkamera
der tar lige så super-skarpe fyldte billeder som det kamera, og jeg har haft
rigtig mange digital kamera.

Håber det lykkes for Casio med deres kameraer og at "snobbe-kamera" folket
får fingen ud og afprøve Casio's vindunder!

Mvh
Tommy

Fra : J@N

Dato : 30-03-02 19:31

"Tommy Helgevold" <tommyhe@*no-spam*e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber det lykkes for Casio med deres kameraer og at "snobbe-kamera" folket
> får fingen ud og afprøve Casio's vindunder!

Hej

Jeg har lige været ude på dpreview for at se på Casio, bl.a. QV 3000ex og må
desværre sige at det er ret skuffende i forhold til din opreklamering.
Bevares det er da brugbare billeder, men det kommer slet ikke op på siden af
Canons Gx-serie mht skarphed.

Jan

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 26-03-02 19:09

I øjeblikket sælger både Platan Foto og Bingo Foto et Casio QV-4000 m/4,13
MegaPix, objectivet er fa Canon, til ca. 6900 kr. se evt. yderligere
oplysninger på:
http://www.casio.com

Hilsen Hans

Fra : BHR

Dato : 28-03-02 18:31

Har selv købt et Canon S40.

Jeg har ikke lært alle faciliteter at kende endnu, men er begejstret for den
umiddelbare kvalitet af billederne.
Også i mørke rum fokuseres skarpt.
For mig er det compakte design det der gør, at jeg får det med mig. Ellers
havde jeg nok valgt G2, som kun koster lidt mere.

Programmerne er også gode, og stich-programmet er pærelet at bruge.

Når jeg forbinder kamera til USB-kablet går det straks igang med at loade
billederne over. Og når det er gjort starter den straks på at vise
resultaterne i fuld skærm uden at jeg rører en finger.

Fra : Niels Henrichsen

Dato : 30-03-02 08:45

"Flemming Nielsen" <Fnielsen@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> overveje. I første omgang er det selve kameraet jeg er interesseret, så mere

Den kamera jeg for nylig købte er den beste!! Of course....
Men gå til
http://www.cyberphoto.se/
for et overblik og info med billeder om det meste på markedet.
Men husk en ting: god optik - gode billeder!
niels

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 31-03-02 11:48

Stræk dine penge og tjek priserne i Tyskland:
http://www.guenstiger.de (Svarer til edbpriser.dk, du kan finde G2 til
6.600 DKR)
http://www.nycamera.net (også i Tyskland)

DU sparer penge, har oftest dækkende garanti (Canon giver 2 år i hele
Europa, selvom du køber i Tyskland)...

TJek Europæiske for deres udstyrsforsikring, som kan tilkøbes så du
har dækning hvis du f.eks taber kameraet eller lignende.

JJ

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-03-02 12:07

"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Stræk dine penge og tjek priserne i Tyskland:
> http://www.guenstiger.de (Svarer til edbpriser.dk, du kan finde G2 til
> 6.600 DKR)
Er den ligesom EDB-priser, så har de sikkert ikke varerne hjemme...

> http://www.nycamera.net (også i Tyskland)
Hos nycamera pris Euro 996,- ---> kr. 7.400,- + porto
Hos Kamerahuset i DK kr. 8.000,- ,
så der er ikke meget at spare

Jens

Fra : Uni Bull

Dato : 31-03-02 16:41

"Jens Jensen" <jensolejensen@get2net.dk> wrote in message
> "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hos nycamera pris Euro 996,- ---> kr. 7.400,- + porto
> Hos Kamerahuset i DK kr. 8.000,- ,
> så der er ikke meget at spare

Hos www.funcomputer.de til 965Euro -> dkr. 7170,- + porto
Hos www.computeruniverse.net til 979Euro på lager.
Hos www.digital-net-shop-de til 959Euro.
Hos www.pixmania.com til 936Euro.
Hos www.pixmania.com til 1008Euro inkl. 128MB CF.

Kr. 7995,- svarer til 1076Euro - så der kan da være lidt at spare, men G2
åbenbart ikke det produkt
hvor man sparer mest ved at handle i EU.
--
Uni Bull
København K