Transport Tycoon Deluxe Win2K/XP Kompatibi~
Fra : Jan

Dato : 26-03-02 10:00

Hjælp!

Jeg syntes Transport Tycoon Deluxe er et totalt fedt spil, men jeg kan ikke
få det til at virke under windows 2000 server eller windows XP både Home
Edition og Pro.

Under windowsXP har jeg prøvet at emulere windows9x men det hjalp ikke.

Man får den besked at spillet beder om at få fat i com3 og com4 porten, men
det kan ikke lade sig gøre.

Nogen gange kan man klikke på ignore, og så starter spillet op, men så snart
man klikker med musen går spillet ned igen.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at få spillet til at fungere ?

Fra : Gerner

Dato : 26-03-02 13:38

On Tue, 26 Mar 2002 09:59:41 +0100, "Jan" <Krawlor@mail.dk> wrote:

>Nogen der ved hvad man kan gøre for at få spillet til at fungere ?

Jeg synes problemet har været sådan siden win 95.

Hvad med at prøve Trafic Giant ? Det er også et spil fra før win 2000 og senere
os. Så der er en win 98se maskine bedst.

Jeg har selv deluxe udgaven liggende, og der bliver den liggende, da spillet har
sin egen mening om hvor lang tid det vil fungere på en win 98se maskine.

Der har været mange rygter i omløb om et Transport Tycoon 2 spil, men det ser
ikke ud til at det bliver til noget. Ellers skulle nogen vel have udsendt nogle
patches for at holde interessen levende.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Flemming Sørensen

Dato : 27-03-02 17:00

On Tue, 26 Mar 2002 13:38:03 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:
>On Tue, 26 Mar 2002 09:59:41 +0100, "Jan" <Krawlor@mail.dk> wrote:

[snip]

>Der har været mange rygter i omløb om et Transport Tycoon 2 spil, men det ser
>ikke ud til at det bliver til noget. Ellers skulle nogen vel have udsendt nogle
>patches for at holde interessen levende.

Har set at der er kommet en Trains & Trucks Tycoon ...

Lav dit eget transportselskab. bliv rig på at transportere mennesker
og gods.

I 3D og hele moletjavsen.. tidsperiode 1820-2020

Måske det er over i samme boldgade.... fik lige et flashback der..
satme længe siden jeg har spillet Transport Tycoon :)

Flemming

Fra : Gerner

Dato : 27-03-02 20:15

On Wed, 27 Mar 2002 17:00:28 +0100, Flemming Sørensen <SCRAM@HAM.COM> wrote:

> [...]
>og gods.
>
> I 3D og hele moletjavsen.. tidsperiode 1820-2020

Der er eller kommer også en der hedder Indrustri Giant 2 med samme periode. Og
næsten samme scenario og gameplay. Fra Jowood.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Emil Jensen

Dato : 27-03-02 23:06

"Trains & Trucks Tycoon" er udkommet, kan købes i Betafon. Det minder
meget om Transport Tycoon, bare i 3D. Grafikken er flot, men der er
mange ting som jeg umiddelbart finder lidt mærkeligt eller ulogisk.
Men på den anden side, jeg har lige fået spillet, så jeg skal måske
bare sætte mig bedre ind i den.

MVH

Emil

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-03-02 18:45

"Jan" <Krawlor@mail.dk> wrote in message
> Jeg syntes Transport Tycoon Deluxe er et totalt fedt spil, men jeg kan
ikke
> få det til at virke under windows 2000 server eller windows XP både Home
> Edition og Pro.

Det findes i en Windows-udgave. Ud og søg på nettet eller drop ind i
alt.games.microprose.transport-tyc og hør hvor det kan købes. Hvis du laver
en rescan af gruppen vil du finde mit spørgsmål om lige netop det...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen