Denzel og Training Day
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 26-03-02 07:26

Er Denzel virkelig så god i Training Day så han fortjener en Oscar? Bedre
end f.eks. Sean Penn og Crowe??? Jeg har hørt at filmen i øvrigt er ret
middelmådig...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 26-03-02 09:24

Jeg blev også meget overrasket og fatter slet ikke
hvorfor Russel ikke fik den, eller Will Smith.

Russel Crowe er et naturtalent, men man er nok nødt til at
se alle filmene for at kunne danne sig et indtryk.

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-03-02 09:29

Hans allerbedste rolle, Russel Crowe, er i LA Confidential....også en fed
film

Fra : ottesen

Dato : 26-03-02 10:43

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> wrote in message
> Jeg blev også meget overrasket og fatter slet ikke
> hvorfor Russel ikke fik den, eller Will Smith.
>
> Russel Crowe er et naturtalent, men man er nok nødt til at
> se alle filmene for at kunne danne sig et indtryk.

Nu har han været nomineret de sidste 3 år og sjovt nok vandt han IMHO
for den "dårligste"/mest uinteressante rolle af de 3. Både i The
Insider og A Beautyful Mind spiller han sig i den grad fortjent til en
Oscar (selvom jeg ellers ikke bryder mig specielt om ABM men derimod
er helt vild med The Insider). Derimod kan jeg overhovedet ikke se
noget "stort" i hans rolle i Gladiator - eller i filmen generelt.
Måske skyldes valget at feltet ikke var særlig stærkt det år...

/ottesen

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 26-03-02 11:47

"ottesen" <ottesenSPAM-MIG-IKKE@sol.dk> wrote in

> "Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> wrote in message
<SNIP>
> Nu har han været nomineret de sidste 3 år og sjovt nok vandt han IMHO
> for den "dårligste"/mest uinteressante rolle af de 3.
<SNIP>

Mon ikke akademiet ret jævnligt giver Oscars til folk, der længe har
fortjent én? Randy Newman har været nomineret 15 gange før - mon ikke i
hvert fald en af de 15 sange var bedre end "Monsters Inc."-sangen?

Jack Nicholson har selv undret sig over vilkårligheden; han mener selv,
at f.eks. "Heksene fra Eastwick" bød på en af hans bedste præstationer,
og den blev han ikke engang nomineret for, mens han høstede for både "As
Good As It Gets" og "Terms of Endearment".

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Fra : Martin Andersen

Dato : 26-03-02 09:23

Det synes jeg bestemt ikke. Jeg har aldrig set Denzel i en så hårdtslående
rolle. Ethan Hawkes oscar nominering er også på sin plads.

Måske ikke en så opslået film, men mindst ligeså godt som A Beautiful
Mind(som jeg ikke har fået set endnu) - tror jeg.

I øvrigt er det hamrende uretfærdig at LotR ikke vandt for bedste
film....det er en film man vil komme til at kunne huske længe. Jeg har
aldrig rigtig syntes om Ron Howards film, Apollo 13 var kun god første gang,
How the Grinch stole the Christmas er lidt for lang, Jim Carrey er dog
genial som "Grinchen".

Og nu har jeg bestilt DVD udgaven af Training Day, glæder mig helt vildt til
at se ekstramaterialet og kommentarsporet. Anderledes film er altid
velkommen hos mig.

Fra : Michael Østergaard

Dato : 26-03-02 12:48

Martin Andersen wrote:

> Det synes jeg bestemt ikke. Jeg har aldrig set Denzel i en så hårdtslående
> rolle. Ethan Hawkes oscar nominering er også på sin plads.

Jeg synes han spiller rigtig godt i training day, det er ikke sådan en
flødebolle karakter som jeg normalt synes han har. Nåede forøvrigt lige at gense
den i fredags så den lå helt frisk i hukommelsen til om søndagen.

Michael
--
icq: 150974252

Fra : nikolaj borg

Dato : 26-03-02 10:59

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> wrote in message
> Er Denzel virkelig så god i Training Day så han fortjener en Oscar? Bedre
> end f.eks. Sean Penn og Crowe??? Jeg har hørt at filmen i øvrigt er ret
> middelmådig...

IMØ var det en lettere clichépræget fremstilling af en hårdkogt skrupelløs
strømer. Jo, han spiller rollen godt, men det er ikke umiddelbart en rolle,
der bør være de store ben i - siger jeg uden at kende en fløjtende fis til
den slags . Jeg tænkte ihvertfald ikke just Oscar da jeg så filmen. Så
kunne jeg næsten bedre lide ham i Hurricane, selvom den måske var en smule
for pæn.

/Nikolaj

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 26-03-02 14:56

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der bør være de store ben i - siger jeg uden at kende en fløjtende fis til
> den slags . Jeg tænkte ihvertfald ikke just Oscar da jeg så filmen

Det gjorde jeg heller ikke, selv om jeg virkelig godt kunne lide filmen. Og
jeg fatter ikke, at Ethan Hawkes rolle bliver kaldt en birolle. Hvis der er
nogen, der har hovedrollen i den film, er det da ham. Og han gør det til UG.

Hvorfor Denzel fik Oscaren, forklarede Ole Michelsen udmærket i TV-avisen.
Det er "tidsånden", der spiller ind. Man har ment, det var på tide, at de
sorte blev trukket frem i lyset. Halle Berrys Oscar var i øvrigt
velfortjent, men hvorfor Billy Bob Thornton ikke var nomineret for samme
film eller måske især "The Man Who Wasn't There", fatter jeg ikke.

Niels Søndergaard