MS Windows
briani 27239
XP og Win 2000
Fra : Per

Dato : 26-03-02 00:27

Jeg har etableret en dual boot hvor win 2000 ligger på et NTFS
filsystem, som er hidden og det andet styresystem (win XP) ligger på et
FAT32 filsystem, som ikke er hidden. Begge filsystemer er primary. Jeg
bruger boot magic 7 som boot system.

Jeg har nu det problem, at når jeg booter win 2000 op, ligger win XP på
E-drevet. Jeg har forsøgt at hide FAT 32 filsystemet, som har boot magic
liggende, men hvis jeg gør det, kan jeg ikke længere åbne denne
partition. Jeg kan heller ikke mere unhide disken og må derfor
geninstallere min win XP partition.

Hvem kan hjælpe mig med at få min partition med win XP skjult, når jeg
anvender win 2000 professional?

Takker på forhånd!

Hilsen Per

Fra : Arcana

Dato : 26-03-02 02:48

"Per" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem kan hjælpe mig med at få min partition med win XP skjult, når jeg
> anvender win 2000 professional?

Sæt bruger-rettigheder op. Kryptér hele WinXP-partitionen.

arc@na

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 03:05

Arcana skrev:

> Kryptér hele WinXP-partitionen.

Hans WinXP-partition er en FAT32-partition skriver han. Den kan vel
ikke krypteres så?

I det hele taget undrer jeg mig meget over hvorfor der ikke blot
bruges den bootmenu der følger med til både Win2000 og WinXP, hvis
man installerer de to styresystemer på hver sin partition.

Madsen.

Fra : Per

Dato : 26-03-02 03:14

> [...]
> bruges den bootmenu der følger med til både Win2000 og WinXP, hvis
> man installerer de to styresystemer på hver sin partition.

Først prøvede jeg netop denne bootmenu, der følger med XP, men det gav
samme resultat. Jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at Win
2000 er krypteret (var det første installerede OS på computeren).

Hilsen Per

Fra : Arcana

Dato : 26-03-02 14:10

> Hans WinXP-partition er en FAT32-partition skriver han. Den kan vel
> ikke krypteres så?

D'oh! Jeg er dum! Nej, i hvertfald ikke uden tredjepartsprogrammer som
Scratchdisk eller lignende. Jeg havde overset at han kører FAT32 - for mig
er WinNT-2000-XP ensbetydende med NTFS.

arc@na

Fra : Per

Dato : 26-03-02 03:08

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Per" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> Sæt bruger-rettigheder op. Kryptér hele WinXP-partitionen.

Man slet ikke kunne se, at der er et drev og den skal kører helst kører
fat32 enbruger. Kryptering forsinker win XP og fat32 er især ikke
velegnet til kryptering.

Hilsen Per