Uhhmmm - ferie. (Laaaaangt)
Fra : Ann K

Dato : 25-03-02 23:44

Hejsa.
Dette kun for at få lov til at fortælle om min første feriedag ;)
Vågnede kl 7.50 ved en prusten i mit øre... Saga tjekkede lige...
derefter en høj VRÆLEN ved døren, blandet med en lille glad hunds
vuffen... tissetid!
Ved af erfaring at jeg lige så godt kan stå op... alternativet er nemlig
at Dise bliver ved med at hoppe op (og ned!) af sengen, mens Saga
begynder at smide diverse ting ned fra kommoden *suk*... Vakler derfor
søvndrukken ud i den iskolde udestue for at åbne, så de to terrorister
kan komme ud... Når kun at få én sok på inden Dise meddeler at hun har
tisset og gerne vil ind igen... Saga står nu og kradser på døren ind til
huset - hun forlanger at Sif (den store hund) bliver lukket ud, så de
sammen kan inspicere haven... Går igen gennem udestuen og lukker op for
Sif... de to ældre damer forsvinder...
Får lidt mere tøj på og tager Dise med over i huset... Aske ved
allerede, hvor jeg skal hen og begynder at gå mod toilettet - kæletid!
Siddende på toilettet skal jeg balancere en velvoksen skovkat på skøddet
og en sheltie ovenpå fødderne... Sif vuffer fordi hun skal ind igen -
graver mig derfor fri af diverse dyr og åbner døren, mens jeg passer på
at Tjalfe ikke smutter ud... Skvatter over Aske på vej tilbage til
stuen - han er ikke færdig med at kæle! Dise gøer som en gal af
postbuddet... og Ranje styrter panikslagen ned fra vindueskarmen *suk*
Endnu et krads i tapetet!
Saga er færdig med sin haveinspektion og kradser på døren for at blive
lukket ind i annekset, så hun kan spise morgenmad... Jeg går i bad... Og
forklarer for 117 gang Saga at det ikke er min skyld, hun bliver våd,
når hun stikker hovedet ind i brusenichen... Får tøj på og lukker igen
damen ud... Spiser selv mogenmad.
Klokken er nu ca 9 og jeg gør klar til dagens første luftetur med
vapserne... skøøønt vejr og Vestvolden - det tog lige to timer
Hjemme igen lukker jeg Saga ind i annekset, fortæller manden om turen...
Kæler med Tjalfe og hælder mad op til "smådrengene"...
Lukker Dise ind til Saga og tager afsted for at få købt nogle
liggeunderlag, der skal bruges til Live-rollespils-våben... Gnasker løs
på en sammenklappet leverpostejsmad i bilen... Bruger selvfølgelig alt
for mange penge - men vi _havde_ altså brug for en ny håndmixer!
Hjemme kl ca 14.00... laver en kande the - og lukker "drengene" ud at
lege... forsøger at få læst avisen, men bliver hele tiden afbrudt af
Aske, der klart mener, det er hans opgave at komme ind, hvert andet
minut og afgive rapport om hvad der nu er sket udendørs... Hælder den
kolde the ud af kruset og tager hundetøjet på igen... Har aftalt at
mødes med andre hundeejere kl 15.00 på "legepladsen" ved Husum
station... Tager begge vapser og går... Bliver hentet af Manden kl ca
16.30, der fortæller at både Aske og Ranje er kommet ind, men Tjalfe er
som sædvanligt smuttet på langfart *suk* Aner min nattesøvn forsvinde i
horisonten...
Tager en ny kop the (takker for termokanden!) smider Ranje væk fra
stolen og begynder at tegne forskellige modeller af sværd... finder
endelig den rigtige facon og begynder at lave skabeloner... Ret umuligt
at ligge på gulvet med Aske og Dise, der hele tiden vil hjælpe! Får til
sidst tegnet en lang streg hen over Aske med sort sprittusch... Hører en
kradsen på døren og lukker (til min egen forbavselse) Tjalfe ind...
Klokken er kun 18.00! Tager endnu en kop the.. Dækker bord og fortæller
Ranje at han ikke kan lide menneskemad og derfor ikke behøver at lægge
sig ovenpå tallerknerne!
Forsøger at spise uden at blive helt savlet til at af to hunde, der
suuuuulter... Maden smager ikke rigtig af noget - nok fordi de
simpelthen med blikket har suget al smag ud... Forklarer Aske at han
ikke må tage kartoflerne i gryden i køkkenet og Tjalfe må ikke slikke
sovs i sig... Rydder op i køkkenet!
Ny kande the... Klipper skabelonerne og liggeunderlaget, får lavet
pindene klar og limet hele baduljen sammen - helt uden uheld!
Fantastisk! Sidst var Ranje tværet ind i kontaktlim, fordi han absolut
_skulle_ vade rundt i de forlimede dele...
Kl. 20.00....Fodrer hundene og lukker Saga ud... smider Tajlfe væk fra
stolen - får faktisk læst avisen! Og begynder at tjekke NG... afbrydes
af først Sif, dernæst Dise, der begge har "behov"... Farer ud i en
bælgmørk have for at finde ud af, hvad de dog kan gø af... kan intet se!
Lukker hundene ind igen... Smider Tjalfe væk fra kontorstolen... Sætter
mig, kun for 1 minut senere at rejse mig og lukke Saga ind - nusser lidt
med hende, mens hun fortæller, hvad hun har oplevet og giver hende rent
vand.... tilbage igen - smider Aske væk fra stolen og læser videre...
Aftenluftetur 22.00... den "åndssvage" schæfer i nr 56, galper som en
gal, da vi går forbi... Godt at Dise er en lille hund, ellers var jeg da
blevet hevet ind over hæk og det hele! Hjemme - smider igen Aske væk fra
stolen og tager en kop the...
Tænker lidt over dagen og begynder at skrive det her...

Efter at have læst det hele igennem, spekulerer jeg på én ting...
Hvordan hulen bærer jeg mig ad med også at have et fuldtidsjob????

Mvh Ann

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-03-02 23:59

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:a7o98c$huc$1@sunsite.dk...
> Efter at have læst det hele igennem, spekulerer jeg på én ting...
> Hvordan hulen bærer jeg mig ad med også at have et fuldtidsjob????

Ja det gad jeg også godt at vide *G*
Tak for en god historie/fortælling inden man skal i seng *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-02 00:24

"Ann K" <tsars@os.dk> writes:

> Efter at have læst det hele igennem, spekulerer jeg på én ting...
> Hvordan hulen bærer jeg mig ad med også at have et fuldtidsjob????

Det ene fuldtidsjob er ude af huset, her slapper du af og kommer til
hægterne til det
Andet fuldtidsjob som er hjemmets blæksprutte...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 26-03-02 09:36

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:a7o98c$huc$1@sunsite.dk...

<KLIP en herlig historie>

> Efter at have læst det hele igennem, spekulerer jeg på én ting...
> Hvordan hulen bærer jeg mig ad med også at have et fuldtidsjob????
>
> Mvh Ann

OMG..det er noget af det sjoveste jeg længe har læst!

Sværd af liggeunderlag? Ja jeg tror jeg kan se det for mig
Men hvad stiver du dem af med? Bliver de ikke "blattede" ellers? Eller
er det der skum-noget stift nok i strimlet udgave?

God fornøjelse med rollespillet, jeg regner med det er her i påsken?

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Ann K

Dato : 26-03-02 10:41

Hej Lisbeth.

>Sværd af liggeunderlag? Ja jeg tror jeg kan se det for mig
<> De bliver skam flotte! Jeg er efterhånden blevet god til at
kopiere ægte sværdmodeller og tilpasse dem til materialet....
Der er tale om den type Live-våben som kaldes "buffer-våben"... Dvs
lavet af liggeunderlag og med en farvet latexoverflade... Ikke helt, men
næsten, af samme standard som de rasende dyre, færdigstøbte, "rigtige"
latex-våben. Og helt klart både pænere og bedre end de gængse sværd af
gaffatape og liggeunderlag!

>Men hvad stiver du dem af med? Bliver de ikke "blattede" ellers? Eller
er det der skum-noget stift nok i strimlet udgave?
<> Nej, liggeunderlaget skal afstives... jeg bruger enten bambuspinde
eller helst knækkede fiskestænger (hvis nogen har sådan nogle, så giv
mig et praj ;) )

>God fornøjelse med rollespillet, jeg regner med det er her i påsken?
<> Jo tak... men jeg skal først spille i næste week-end... Ungerne i den
klub, hvor jeg arbejder, skal afsted på deres allerførste 3-dages
fantasy-scenarie, sammen med ca 150 andre børn, unge og voksne - og jeg
skal for første gang fungere både som del af kampagnerådet og
game-master... Uhhh, glæder mig
Jeg og en veninde er ved at stable et firma på benene, som skal lave
buffer-våben og live-rollespils-tøj - og de to sværd, jeg er ved at
lave, bliver solgt billigt til nogle bekendte, mod at de reklamerer for
os
For resten... Hvis nogen ligger inde med gamle, slidte fløjls- eller
velourgardiner, vil jeg da gerne befri jer for de støvsamlere... betaler
selv porto

Mvh Ann

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-03-02 10:18

*LOL* det lyder da som en spændende dag!! Du vil vel ikke påstå at du
keder dig, vel??

/Pernille

Fra : AEK

Dato : 26-03-02 10:19

Hej Ann !

Fed læsning godt, at de kan holde dig beskæftiget, når du har ferie - du
skulle jo nødig kede dig....*G*

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 27-03-02 16:35

Hahaha, Ann.

Nej, med de pligter forstår jeg heller ikke hvordan du kan få tid til
et fuldtidsjob

Kate