TV-2 og "Amerika"
Fra : Uffe Christensen

Dato : 30-01-01 09:15

Så er "Amerika" med TV-2 på gaden. Meningerne er delte. Hører selv til
blandt dem, der sætter ganske stor pris på den. Det kunne være ganske spøjst
at høre nogle meninger her i gruppen.

UffeC

--
KEEP ON ROCKIN' 2000 - http://hjem.get2net.dk/uffec
VIDEO-EDIT - dansk support for video-redigering -

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-01-01 13:16

Uffe Christensen skrev:

> Så er "Amerika" med TV-2 på gaden. Meningerne er delte. Hører selv til
> blandt dem, der sætter ganske stor pris på den. Det kunne være ganske
> spøjst at høre nogle meninger her i gruppen.

Jeg har kun hørt singlen. Jeg var overrasket over, hvor "rocket" den
lød. Sådan har jeg aldrig hørt TV-2 før (muligvis fordi, jeg kun kender
de allermest populære af deres sange).

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Henrik Garde Hansen

Dato : 30-01-01 16:12

Hej Uffe

Jeg hører også til TV-2's fanskare og kan absolut tåle at høre denne CD
mange gange!

Meen... kort fortalt, så ligger jeg nok lidt på linie med din ærede kollega
fra Politiken: Der er mange træk fra de gamle rødder, men der mangler et
eller to numre at huske denne udgivelse for!

Heldigvis er musikken glad, frisk og teksterne som altid hver at nærlæse.
TV-2 har gjort det igen!!!

--

M.v.h.

Henrik
www.InnNet.dk/gasolin

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 30-01-01 20:08

"Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så er "Amerika" med TV-2 på gaden. Meningerne er delte. Hører selv til
> blandt dem, der sætter ganske stor pris på den. Det kunne være ganske
spøjst
> at høre nogle meninger her i gruppen.

Efter at have hørt singlen Hallo Hallo må jeg sige at der er noget U2-agtigt
over den!?!!
Det kan godt være det bare er mig, men ser man bort fra Steffens stemme
(måske lige undtagen der hvor han skriger: "Yeah, yeah, yeah yeah"), synes
jeg absolut det minder mig om noget af musikken fra U2s "Pop"-album?
Glæder mig til at høre resten af albummet.

- Michael

Fra : N/A

Dato : 31-01-01 01:30

Fra : Uffe Christensen

Dato : 31-01-01 01:30

Jeg mener nu, at TV-2 alle dage har været meget elektronisk basseret. Men du
kan have ret i, at der måske lige her og nu mangler et mega-hit. Men jeg
tror, at en sang som "Hallo, Hallo" vil blive et gedigent livehit, når du
starter tur den 1. marts i Horsens.

UffeC

Fra : Stålanden

Dato : 31-01-01 00:44

Jeg må sige at jeg synes den er suveræn.
Jeg er en af de heldige der har heft den siden 24/1 og den bliver
bedre og bedre.
Steffen's tekster er blandt de bedste han har skrevet og måske også
mest optimistiske?
Lerchenfelt er kommet mere på banen og det er fedt at høre. Håber han
lever op til dette live:
Vil især fremhæve 'Et sted derude', 'Flad min engel' og 'Amerka'. Stor
lyd med fed melodi og tekst.
Kort sagt Tv-2 lever i bedste velgående.
Glæder mig til koncerten i Silkeborg (jeg stemmer for boykot af
Scandinavian Congress Center som koncertsted!!) Bare en lille
sidebemærkning

Stålanden

Fra : Flemming

Dato : 04-02-01 19:34

On Tue, 30 Jan 2001 23:44:14 GMT Stålanden <staalanden@jyde.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Jeg må sige at jeg synes den er suveræn.

Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvad jeg mener om den men jeg tror
at når jeg får hørt den nogle flere gange så skal den nok sidde fase.

Det nummer som jeg faldt for med det samme må være 'Amerika'

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Morten Grouleff

Dato : 05-02-01 20:19

Stålanden <staalanden@jyde.dk> writes:

[...]

> Glæder mig til koncerten i Silkeborg (jeg stemmer for boykot af
> Scandinavian Congress Center som koncertsted!!) Bare en lille
> sidebemærkning

Enig! Det er absolut det ringeste spillested jeg kender. Både lydmæssigt
og stemningsmæssigt.

(Okay, måske er Skjoldhøj Bar værre lydmæssigt pga det lave loft. Til
gengæld er der stemning)
--
Morten Grouleff.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-01-01 10:16

Jeg synes albummet er meget godt. Men jeg synes der mangler et eller
andet på albummet. Ved ikke helt hvad - men der mangler måske et hit
eller to mere - lidt alá Line Jørgensen Voldum - Kys bruden, altså en
sang eller to hele DKs befolkning lynhurtigt lærer at synge med på.

Jeg kan godt lide rockmusik, men jeg synes pladen "larmer" lidt for
meget nogle steder og at jeg egentlig skulle høre albummet lidt for
mange gange før end jeg virkelig kunne lide albummet.

Skal jeg fremhæve nogle gode sange, vil jeg specielt fremhæve, skæring
nr. 6, Vild tid - jeg tror det går hen og bliver en TV2-klassiker -
Fald min engel er også en meget god sang - men den havde jeg nu også
hørt før i en koncert.

En lidt overraskende sang er Gør det selv, selv. Jeg elsker den måde
Steffen drevent / dovent synger på den sang. Man kan let forestille
sig ham stå med en Bosh slagboremaskine i hånden og tænke "hvad laver
jeg her"

Men alt i alt er det nu alligevel en ret god plade jeg ville give 5 ud
af 6 stjerner.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 02-02-01 11:31

On Tue, 30 Jan 2001 08:14:38 -0000, "Uffe Christensen"
<uffec@get2net.dk> wrote:

Det var desværre ikke mange indlæg der kom i denne tråd.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Stålanden

Dato : 02-02-01 17:08

On Fri, 02 Feb 2001 11:31:00 +0100, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>On Tue, 30 Jan 2001 08:14:38 -0000, "Uffe Christensen"
><uffec@get2net.dk> wrote:
>

>Det var desværre ikke mange indlæg der kom i denne tråd.
>---

Nææ nu du siger det
Men sådan er det nu tit syns jeg.

Stålanden

Fra : Janne

Dato : 02-02-01 21:45

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> <uffec@get2net.dk> wrote:
>

> Det var desværre ikke mange indlæg der kom i denne tråd.

Jeg har det sådan, at hver gang, der kommer et nyt tv-2 album på gaden, så
skal det altså lige fordøjes:

Man kan vist roligt kalde mig en superfan. Jeg fik min første tv-2-LP da jeg
var ti år, Beat, og hvor alle mine veninder havde plastret deres vægge til
med Duran Duran, Limahl og andre lækkerbiskner (synes man dengang), havde
jeg fire grimme mænd fra Århus hængende i pigekammeret.
Jeg kunne Popmusikerens Vise udenad, og fremførte den i frikvartererne, -
hvor jeg spillede keyboard på kassen med farvekridt. Enkelte af ovenstående
veninder gav den på bas og guitar (læs: pegepind og lineal).

Fanatismen er da aftaget noget, her 18 år senere, men jeg har altid haft det
sådan, at jeg bliver begejstret alene over at sidde med den nye plade i
hånden og hel vild i varmen er jeg de første ti gange, jeg lytter til
ny-udgivelsen

Og med Slaraffenland-pladen gik det så altså sådan, at jeg, efter de ca. ti
afspilninger, vågnede op af rusen og pludselig syntes, "at det da ikke var
så godt igen" (sådan har jeg det desværre stadig. Den LP er så absolut den
mindst tyndslidte i samlingen).

Og så til sagen: Efter de behørige ti gennemlytninger vil begejstringen
denne gang stadig ingen ende ta'.

Gode tekster (som sædvanlig med smukke betragtninger og overvejelser omkring
livet som sådan) - I titelnummeret giver Brandt den endda som
historiefortæller. Usædvanligt, og godt.

Rent musisk synes jeg, at der er rigtig mange hårrejsende gode
akkordsammensætninger til melodien - og så er jeg altså solgt.

Jeg synes, at "Amerika" byder på noget for enhver smag. Der er gode og STORE
ballader (tak for dem. Det har I nu altid været gode til). Der er afstikkere
helt tilbage til den spæde begyndelse (jeg tænker her på Sommerdag, der
minder mig om de to første tv-2-plader, hvor det dæleme gik over stok og
sten. Gør Det Selv, Selv har lidt af det samme).

Og at de som helhed larmer lidt mere, end de plejer......... Det er tilgivet

Dejlig plade. Jeg glæder mig til koncerten.

-
Janne

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-02-01 19:33

Er der nogen der har bemærket at det lyder som om sange Granvoksen
Mand forvrænger på det 38. sekund ??
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen