MS Windows
briani 27239
XP tænker for meget...
Fra : Steffen Damkjær Hans~

Dato : 25-03-02 23:18

Hej,

jeg har et lille problem med Win XP Home Edition:
Den tænker for meget! - dvs. at den af og til for CD-ROM-drevet til at køre
lidt, unødvenigt. Derudover tænker den meget, mens jeg ikke har bedt den om
noget. Antivirusprogramer kører ikke, men Aktiv systemproces tager ofte 98%
af alle ressourcerne, når computeren bare står åben i fx et dokument.
Kan man ikke ændre på dette?
Jeg ved, der er noget med systemcachen, baggrundstjenester og sidefil under
System, men kan det være det? I så fald, hvad bør sidefilens størrelse være
på. Jeg har den i øjeblikket på 384 MB, mens jeg i forvejen har 128 RDRAM i
computeren.

Nogle gode idéer?

Mvh.
Steffen Hansen
sdh@email.dk

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 25-03-02 23:34

"Steffen Damkjær Hansen" <sdh@email.dk> wrote in message

> [...]
98%
> af alle ressourcerne, når computeren bare står åben i fx et dokument.

Aktiv system proces... Jeg har nu aldrig haft en dansk XP, har kun engelsk
som jeg er meget glad for.
Du skulle vel aldrig forveksle den med Idle proces vel?

> [...]
være
> på. Jeg har den i øjeblikket på 384 MB, mens jeg i forvejen har 128 RDRAM

Jeg har 512 mbram i min 800mhz Duron.
Jeg har ikke ændret på baggrundstjenester eller noget som helst. Ingen tweak
eller noget. Jeg prøvede det engang men det endte med en reinstall af WinXp.
Jeg kunne ikke mærke nogen positiv virkning, så er det slået fast.

XP er tung og dermed basta.
Mit råd er; Installere kun det som du har brug for - Min erfaring siger (med
alle OS'er) at jo flere unødvendige programmer du har installere jo mere
trækker den.
Min XP starter kun ICQ, Norton 2002 Antivirus + firewall op og intet andet.
Der har jeg så set screenshots af folk der mindst har 27 ting og hvad ved
jeg.

Det kan umuligt gøre det nemmere for XP uanset hvad folk nu vil bilde mig
ind. Jo mere man plejer den og "passer på den" som et lille barn jo (ikke
bedre) men så godt kører den som den nu kan.

Det er min erfaring - Sjovt så kører min Xp stadig kanont

Mvh
Ulrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 00:08

In dk.edb.system.ms-windows, Ulrik Jensen wrote:

<snip>
>Aktiv system proces... Jeg har nu aldrig haft en dansk XP, har kun engelsk
>som jeg er meget glad for.
>Du skulle vel aldrig forveksle den med Idle proces vel?

Det lyder godt nok lidt omvendt, men det er sikkert rigtigt

Aktiv system = System idle (hmm, hvad har oversætteren røget?)

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-03-02 09:57

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message
> In dk.edb.system.ms-windows, Ulrik Jensen wrote:
>
> <snip>
>
> Det lyder godt nok lidt omvendt, men det er sikkert rigtigt
>
> Aktiv system = System idle (hmm, hvad har oversætteren røget?)

Det er vist en af dem, der er en "undersættelse".

Nåmen... "System Idle" burde vel ha' været oversat til "System
ledigt/ubeskæftiget". Det indikerer faktisk bare de systemresourcer der
_ikke_ bruges.
Hvis du (Steffen) synes at der er lige lovlig meget aktivitet på harddisken,
så vil 128MB RAM sikkert hjælpe dig godt. Som Ulrik nævner, er WinXP en tung
sag at få igang og der skal ikke meget til før 128MB er i underkanten.
Det med at CD-ROM drevet kører af sig selv, kan du undgå ved at lade være
med at ha' skiver til at ligge der i. Hvis du fx. vil gemme et dokument, vil
WinXP lige først undersøge hvilke drev der er tilgængelige. Harddiskene er
lette at komme til, da de altid snurrer rundt, men CD-ROM drevene skal lige
op i fart inden de kan aflæses. Kunne det være det?

- Lars

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 26-03-02 10:48

On Mon, 25 Mar 2002 23:18:20 +0100, "Steffen Damkjær Hansen"
<sdh@email.dk> wrote:

> [...]
>på. Jeg har den i øjeblikket på 384 MB, mens jeg i forvejen har 128 RDRAM i

Det skal den gøre. Aktiv System Process er en service der gufler
ledige CPU cycles og derved nedsætter temperaturen på din CPU.

Det svarer nøjagtigt til det som programmet CPUcool gør.