MS Windows
briani 27239
telefonopkald via pc
Fra : kenn

Dato : 25-03-02 23:08

Hej NG
Hvad skal jeg gøre/bruge for at ringe op til
et telefonnr. fra pc med XP ?

Jeg har ADSL 128/256.

Er det overhoved muligt?

Jeg har et program der ser ud til at kunne bruges til det men der sker ikke
noget når jeg ringer op!!

Og er der nogle der kender et godt program til at sende sms´er med???

På forhånd tak!

Mvh.kenn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 23:24

Nej.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 26-03-02 02:19

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej.

Jo.

http://hottelephone.com/

--
Magnus

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-03-02 15:33

> Jo.
>
> http://hottelephone.com/

Benytter du det selv?

Mvh. Søren

Fra : Søren Blom

Dato : 26-03-02 00:02

"kenn" <bagen@tiscali.dk> skrev

Ja http://www.multica.com/

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-03-02 01:42

> Ja http://www.multica.com/

w00t det kan jeg ikke få til at virke - fejl fejl fejl?

Er der nogen tricks? Har prøvet på alle mulige måder..

/Søren

Fra : - wolf -

Dato : 28-03-02 10:53

"kenn" <bagen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har ADSL 128/256.
>
> Er det overhoved muligt?
>
> Jeg har et program der ser ud til at kunne bruges til det men der sker

Du kan bruge din computer som "telefon", idet den både ringer op og benyttes
som telefon. Jeg forsøgte at få min ADSL-opkoblede XP maskine til at lave
telefonopkald. Men for at kunne tillade telefonopkald, er jeg nødt til at
åbne 100% for den firewall, der sidder i routeren (lånt af TDC). Ellers er
der noget NAT-noget (network address translation), der forhindrer MSN
Messengers mulighed for telefonopkald. Til gengæld så det ud til, at det
godt kunne lade sig gøre, da jeg slukkede for firewall'en, men da jeg så
skulle til at *betale* for telefonopkaldene, besluttede jeg mig for, at det
ikke var så pokkers vigtigt.

Hvis du bare kan vil ringe et nummer op via telefonen og derpå snakke i din
sædvanlige telefon, så brug "dialer" applikationen, hvor du opretter her et
"speed dial"-nummer. Når du vil ringe, gør du følgende:

1. Løft røret på din telefon.
2. Dobbelt-klik på det valgte speed dial-nummer.

Så ringer den selv til nummeret.

- wolf -

Fra : - wolf -

Dato : 28-03-02 11:02

> [...]
>
> Jeg har ADSL 128/256.
>
> Er det overhoved muligt?
>
> Jeg har et program der ser ud til at kunne bruges til det men der sker

Jeg ville have korrigeret et indlæg, jeg netop selv havde sendt, men
eftersom det ikke er dukket op endnu, må jeg jo nøjes med det indlæg, jeg
havde svaret på. :-/

Korrektionen (elle tilføjelsen) er: For at kunne bruge din computer til at
ringe et telefonnummer op, så du kan snakke i din almindelige telefon, så
skal du bruge et almindeligt modem, der foretager opringningen.

- wolf -