MS Windows
briani 27239
TweakUI
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-02 22:58

Greetings!

Jeg har installeret TweakUI. Kan det passe at det sløver maskinen voldsomt.
samt at ikoner i tray'en er forsvundet som følge at TweakUI ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 23:02

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har installeret TweakUI. Kan det passe at det sløver maskinen
> voldsomt.

Det gør ikke her på min Win2000 i hvert tilfælde (en dansk version med
SP2 installeret.)

> samt at ikoner i tray'en er forsvundet som følge at TweakUI ?

Heller ikke her, medmindre du har pillet ved noget du ikke skulle pille
ved forstås. :)

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-02 23:20

> Det gør ikke her på min Win2000 i hvert tilfælde (en dansk version med
> SP2 installeret.)

Min maskine er blevet snorkesløv. Win2k Prof UK, SP2, 256 MB RAM. Genstartet
for få timer siden.

> Heller ikke her, medmindre du har pillet ved noget du ikke skulle pille
> ved forstås. :)

Jeg har ikke pillet så meget... Men Trillian og Mozilla fik først tray-icon
i andet forsøg

Fra : Lars Stokholm

Dato : 25-03-02 23:38

In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:

>Jeg har installeret TweakUI. Kan det passe at det sløver maskinen voldsomt.
>samt at ikoner i tray'en er forsvundet som følge at TweakUI ?

Hvis du kun har installeret det, så er det nok nej. Hvilken version af
Windows, og hvilken version af TweakUI? Har du tweaket noget?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-02 23:54

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message
> Hvis du kun har installeret det, så er det nok nej. Hvilken version af
> Windows, og hvilken version af TweakUI? Har du tweaket noget?

Nyeste version at TweakUI.

Win2k Prof UK, SP2.

Jeg har tweaket ting og sager, så mange ting ikke bliver vist (dog har jeg
ikke selv fjernet noget fra tray).

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 01:42

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har tweaket ting og sager, så mange ting ikke bliver vist (dog
> har jeg ikke selv fjernet noget fra tray).

Ja TweakUI er jo så ikke et værktøj man blot klikker alting til og fra
med, for det kan godt gå galt. TweakUI er blot en mere grafisk måde at
se registreringsdatabasen på og når man roder i den, så roder man i
selve hjertet af Windows. Det er sikkert også derfor at TweakUI som
standard ikke følger med til Windows. Det kan bruges til mange smarte
ting, men kan også resultere i at Windows går helt i kage hvis man ikke
er lidt varsom med værktøjet. Man skal i hvert tilfælde huske på hvad
det er man har stillet på.

Oprindelig efterlyste du en måde at slå Autorun fra på musik-cd'er med
og jeg anbefalede dig TweakUI fordi den nemt kan ordne den sag, men du
har også mulighed for at flytte program-mappens placering, fjerne
ikoner fra kontrolpanelet, ændre logon-indstillinger, fjerne programmer
fra Tilføj/fjern-listen, ændre højrekliksmenuen osv. osv. så det er en
god idé at bruge det varsomt. Ved du ikke hvad du præcis har rørt ved
inde i TweakUI, eller har du blot klikket sådan rundt omkring? :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 08:43

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

>Ved du ikke hvad du præcis har rørt ved >inde i TweakUI,
>eller har du blot klikket sådan rundt omkring? :)

Det med den sløver maskinen... Hvornår sker det? Står det på hele
tiden? Prøv at trykke Ctrl + Alt + Del og vælg... Tja, hvad hedder
den? Det er den der hedder Task Manager i den engelske ( jeg må se
at lære de danske betegnelse, det her holder ikke i længden ). Nå, men
her inde, prøv så at se om der er nogen processer der bruger meget cpu
kraft. Det kunne jo være at det var et eller andet program du kørte,
og ikke TweakUI.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 09:13

> Det med den sløver maskinen... Hvornår sker det? Står det på hele

Det er opstået efter install af TweakUI.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 10:23

>Det er opstået efter install af TweakUI.

Jam, men er maskinen sløv hele tiden, eller er det kun i bestemte
situationer?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 11:33

> Jam, men er maskinen sløv hele tiden, eller er det kun i bestemte
> situationer?

Ved arbejde med OE, Mozilla, Opera, WinAmp... Jeg har ikke turde kaste mig
ud i andet (den bruges for såvidt heller ikke til andet).

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 11:52

>Ved arbejde med OE, Mozilla, Opera, WinAmp... Jeg har ikke turde kaste mig
>ud i andet (den bruges for såvidt heller ikke til andet).

Har du prøvet det med Ctrl + Alt + Del? Og vælge Jobliste...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 12:20

> In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:
> Har du prøvet det med Ctrl + Alt + Del? Og vælge Jobliste...

Jeg UK-version...

Der er ikke noget der tynger maskinen når jeg kommer dertil. Det tynger kun
når jeg vil bruge musen...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 12:40

>Jeg UK-version...

Nå ja, det sagde du jo også Så hedder den Task Manager.

>Der er ikke noget der tynger maskinen når jeg kommer dertil. Det tynger kun
>når jeg vil bruge musen...

Er der noget bestemt process der bruger mere CPU end alle andre?
Bortset fra System Idle Process.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 12:50

> In dk.edb.system.ms-windows, Jesper G. Poulsen wrote:
> Er der noget bestemt process der bruger mere CPU end alle andre?
> Bortset fra System Idle Process.

Nej, for havde jeg jo ikke problemet, vel ?

TweakUI findes ikke i Task Manager, så jeg ved jo ikke om det er den der er
skod...

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 13:08

>Nej, for havde jeg jo ikke problemet, vel ?

Hvad mener du?

>TweakUI findes ikke i Task Manager, så jeg ved jo ikke om det er den der er
>skod...

Det er heller ikke TweakUI du skal lede efter. Den har du jo lukket.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 14:40

> Hvad mener du?

Så kunne jeg jo selv finde synderen til problemet... Jeg er ikke newbie,
selvom jeg stiller spørgsmål i denne gruppe.

> Det er heller ikke TweakUI du skal lede efter. Den har du jo lukket.

Så er det bare sært at problemerne opstod efter install af TweakUI.

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 14:50

Jesper G. Poulsen skrev:

> Så er det bare sært at problemerne opstod efter install af TweakUI.

Har du prøvet at fjerne den igen så og se om problemet forsvinder?
TweakUI består af 4 filer og intet andet. Har du lavet en eller anden
ændring med TweakUI så forsvinder den ændringer godt nok ikke når man
afinstallerer TweakUI. Det er derfor jeg mener at det er vigtigt at man
holder øje med hvad man stiller på i programmet.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 14:56

> Har du prøvet at fjerne den igen så og se om problemet forsvinder?

Nej.

Jeg prøver lige at holde systemet under observation et stykke tid. Jeg
poster mine erfaringer

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 15:05

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg prøver lige at holde systemet under observation et stykke tid.
> Jeg poster mine erfaringer

Ok og tak. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 15:03

>Så kunne jeg jo selv finde synderen til problemet... Jeg er ikke newbie,
>selvom jeg stiller spørgsmål i denne gruppe.

Nej, men det kan jeg jo ikke vide. Du kunne bare have sagt: "Det har
jeg prøvet, men tak". I øvrigt behøver man jo ikke at være newbie for
at stille spørgsmål her. Der er flere spørgsmål i alle sværhedgrader.
Jeg prøver bare at hjælpe, så tag det roligt.

>Så er det bare sært at problemerne opstod efter install af TweakUI.

Så prøv at afintallere det som Madsen siger. Men problemet kom først
efter du havde tweaket, ikke? Altså ikke lige efter intallationen...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-02 10:07

Tue, 26 Mar 2002 08:43:03 +0100, Lars Stokholm <larsstokholm@mail.dk>
wrote:

>Tja, hvad hedder
>den? Det er den der hedder Task Manager i den engelske (

Windows Jobliste

pl

Fra : Lars Stokholm

Dato : 26-03-02 10:35

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

>Windows Jobliste

Tak, det skriver jeg bag øret

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-02 09:11

> god idé at bruge det varsomt. Ved du ikke hvad du præcis har rørt ved
> inde i TweakUI, eller har du blot klikket sådan rundt omkring? :)

Jeg foretrækker at rode i reg-DB, men kunne ikke finde autorun for AudioCD.
For 1½ år siden brugte jeg TweakUI på en Win98.

Til daglig er jeg OS/2-bruger og min OS/2 er tweaket på mange mærkelige
områder, således at den passer perfekt til mig.

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 15:04

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg foretrækker at rode i reg-DB, men kunne ikke finde autorun for
> AudioCD.

Hvis du skal gøre det i regdatabasen, så er det følgende nøgle det
drejer sig om: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\
Services\CDRom. Hvis du vil slå Autorun fra, så ændrer du værdien i
Autorun til 0 og vil du have det slået til igen, så ændrer du værdien
til 1. Hvordan man så kan bestemme om det er data-cd'er eller audio
cd'er man piller ved, ved jeg ikke, men den værdi må også findes i
regdatabasen et sted når man kan stille det med TweakUI.
<http://www.wol.dk/~hijklm/tweakui/audio_cd.gif>

Madsen.

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-03-02 01:27

> Jeg har installeret TweakUI. Kan det passe at det sløver maskinen
voldsomt.
> samt at ikoner i tray'en er forsvundet som følge at TweakUI ?

Ikke hvis du spørger mig. Har brugt det i godt 2 år og er mega tilfreds med
det. Har aldrig hørt om/oplevet det du fortæller om.

Mvh. Søren