Standard IP på en 2424M
Fra : Heino Skjøtt

Dato : 25-03-02 19:19

Hej

Jeg har lige købt en brugt HP 2424M'er. Da jeg fik den var det første
jeg gjorde at cleare den og gik herefter ud fra at jeg kunne tilgå
web-interfacet via 192.168.1.1/24 eller 192.168.0.1/24. Det kunne jeg så
bare ikke. Nogle der liiige kan huske hvilken IP den har som default?
Jeg har kigget i de PDF-filer der lå på HP's hjemmeside, men kunne
umiddelbart ikke finde svaret (og jeg fik desværre ingen manual med til
switchen).

Jeg prøvede også at connecte til consolen via et serielt kabel og
Hyperterminal, men det kunne jeg ikke få til at virke. Dette har jeg dog
på fornemmelsen kan være fordi det kabel jeg har, var et der fulgte med
til en anden switch, og måske derfor måske ikke er helt ens med det man
bruger til at connecte til en Procurve med...

Fra : Michael Eriksen

Dato : 25-03-02 22:54

Hej

> [...]
> web-interfacet via 192.168.1.1/24 eller 192.168.0.1/24. Det kunne jeg så
> bare ikke. Nogle der liiige kan huske hvilken IP den har som default?

Jeg har lige installeret en 2524, og den havde web-interface disablet som
default. Så du må nok hellere få fat i et serielt kabel.

mvh

Michael

Fra : Heino Skjøtt

Dato : 25-03-02 23:25

Michael Eriksen wrote:
> Hej

> Jeg har lige installeret en 2524, og den havde web-interface disablet som
> default. Så du må nok hellere få fat i et serielt kabel.

Så kan det være du/i kan hjælpe mig med det. Jeg har såmæn et serielt
kabel som fulgte med en anden switch, og jeg kan fint connecte til den
(det er en GigaFast EtherEngine 2400-G). Jeg har målt på kablet og der
er gennemgang gennem alle ledere/pins gennem kablet, så det er ikke
fordi der er sparet nogle ledere væk. Problemet er at jeg ikke kan
connecte til 2424M'eren gennem consolen. Om det er kablet eller
softwaren har jeg ingen ide om, men jeg synes bare det er mærkeligt at
det virker med den anden switch og ikke med 2424M'eren.

Jeg bruger Hyperterminal under Winblows 2K Pro med følgende opsætning:

Bit/sek: 9.6k
Databit: 8
Paritet: Ingen
Stopbit: 1
Flow-styring: Ingen
Emulering: VT100

Ovenstående instillinger har jeg prøvet at ændre på, men har ikke kunnet
finde en kombination som har virket. Resten af instillingerne i
Hyperterminal har jeg ikke pillet ved.

Nogle gode ideer?

Fra : Michael Eriksen

Dato : 25-03-02 23:42

> Bit/sek: 9.6k
> Databit: 8
> Paritet: Ingen
> Stopbit: 1
> Flow-styring: Ingen
> Emulering: VT100

Alt dette er korrekt (buad rate er auto sense, i hvert fald på 2524'eren).
Men ved du at du skal trykke ENTER 2-3 gang i træk før der sker noget? Når
du kommer ind, skal du skrive "help".

Eftersom jeg ikke er på arbejde lige nu (...) ved jeg ikke om kablet er
straight through, men mon dog ikke?

mvh

Michael

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 26-03-02 07:03

> [...]
> du kommer ind, skal du skrive "help".
>
> Eftersom jeg ikke er på arbejde lige nu (...) ved jeg ikke om kablet er

8< -------------

Jeg havde samme problem med en Bay Switch, hvor jeg prøvede med et kabel fra
en anden switch. Problemet var bare at det kabel jeg prøvede med var fra
Cisco, og et Cisco kabel duer sgu kun med Cisco. Jeg fik det til at virke
med et straight patchkabel med RJ45->Seriel converter i begge ender.

Lige ud over det ser din opsætning i Windows fin ud.....

Mvh Jakob

Fra : Heino Skjøtt

Dato : 26-03-02 14:30

> Alt dette er korrekt (buad rate er auto sense, i hvert fald på 2524'eren).
> Men ved du at du skal trykke ENTER 2-3 gang i træk før der sker noget? Når
> du kommer ind, skal du skrive "help".

Jeg har trykket på enter rigtig mange gange, men lige meget hvad kommer
der overhovedet ingen output fra switchen...Det eneste der kommer er en
prompt, men den kommer også selvom man connecter til anden COM port uden
nogle tilslutninger, så det er ikke en prompt switchen genererer...