Nybagt katteejer :-)
Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-02 18:41

Hej gruppe,

Vores nye kat er lige flyttet ind. Vi fik hende i weekenden, brugte en
del tid på at køre rundt til forskellige dyreinternater, men kunne
ikke lige finde "vores" kat. En af de frivillige, der arbejder i et af
internaterne fortale, at han havde en kat, som han var nødt til at
skille sig af med, fordi hun ikke kunne forliges med hans anden kat.
Vi fulgte med ham hjem, og fandt pladask for hende

Han har lagt et billede af hende på hans hjemmeside (ved ikke hvor
længe, det bliver der) http://www.douglasjames.net/kitty.jpg

Hun er en steriliseret hunkat, 10 måneder gammel, meget kælen, legesyg
og snakkesagelig. Hun bliver ved med at være en indekat (vi bor i
lejlighed), men vi vil naturligvis ikke have hendes kløer fjernet (er
det noget, man har for vane at gøre i Danmark??) Hun er faldt godt til
på bare to dage, brugte timer på at undersøge hele lejligheden, og det
virker som om, at hun er tilfreds med at være her.

Det skal lige siges, at både min kone og jeg er ret uerfarne
katteejere.... Der hvor jeg boede før, havde min "room mate" og jeg
taget en tilløbende kat til os. Da jeg flyttede nænnede jeg ikke at
tage hende med, hun er en udekat og elsker hendes område. Min kone og
jeg savnede hende, så vi blev enige om at finde en ny kat.

Da vi som sagt ikke har den store erfaring, kommer vi sikkert til at
bede om råd og vejledning fra tid til anden. Nu er I advaret

Lars
San Francisco

PS: Hun har ikke noget navn endnu, indtil videre hedder hun bare
"Kitty"

Fra : Niels Peter

Dato : 25-03-02 19:05

"Lars Ehlers" <ehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe,

(...)
> Vi fulgte med ham hjem, og fandt pladask for hende
>
> Han har lagt et billede af hende på hans hjemmeside (ved ikke hvor
> længe, det bliver der) http://www.douglasjames.net/kitty.jpg

Hvor er hun dog yndig )
(...)
> , men vi vil naturligvis ikke have hendes kløer fjernet (er
> det noget, man har for vane at gøre i Danmark??)

Nej, det er ligefrem forbudt, med mindre det er nødvendigt af
helbredsmæssige grunde - kattens helbred altså

Hilsen og tillykke med den nye mis,

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-02 19:20

On Mon, 25 Mar 2002 19:04:57 +0100, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

>"Lars Ehlers" <ehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvor er hun dog yndig )
>(...)

Jeps, hun er dejlig Lige nu forsøger hun at overtale mig til at
holde op med taste og kæle for hende i stedet...

>Nej, det er ligefrem forbudt, med mindre det er nødvendigt af
>helbredsmæssige grunde - kattens helbred altså

Det er jeg glad for at høre, det er desværre blevet populært i USA. Vi
fandt en hjemmeside, der omhandler "declawing" http://declawing.com/,
jeg ville ønske at flere amerikanere ville tage sig tid til at læse,
hvad de skriver.

Lars

Fra : Niels Peter

Dato : 25-03-02 20:50

> [...]

> fandt en hjemmeside, der omhandler "declawing" http://declawing.com/,
> jeg ville ønske at flere amerikanere ville tage sig tid til at læse,

Heldigvis findes der også declawing-modstandere derovre, men så vidt jeg kan
forstå er det nærmest som at slå i en dyne.
Og det til trods for, at man i de fleste tilfælde får endnu flere problemer
(for eksempel urenlighed udenfor terapeutisk rækkevidde) ud af en declawing,
end det skulle afhjælpe ...

Hilsen, Niels Peter

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-03-02 20:40

On Mon, 25 Mar 2002 20:49:54 +0100, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

> [...]
>(for eksempel urenlighed udenfor terapeutisk rækkevidde) ud af en declawing,

Ja,heldigvis!!! Jeg fatter slet ikke, hvordan man overhovedet er
kommet i tanke om sådan noget, men amerikanerne har nogle gange et
underligt syn på, hvordan man behandler kæledyr. Et andet eksempel er
bure til hunde (jeg ved godt, at dette er en gruppe omhandlende katte
, mange mennesker lukker hunden inde i et bur, når de ikke er
hjemme. Jeg er stærkt imod den slags, men det kan føre til nogle
følelsesladede diskusioner!

Lars

Fra : marianne hellemose

Dato : 26-03-02 22:56

Hej Lars
Det er såmænd ikke kun hunde der puttes i bure,
nogle opdrættere har deres katte i bure, så jeg kan kun
holde med dig i at nogle af dem har et underligt forhold til dyr.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 25-03-02 19:16

Hej Lars
Tillykke med den lille familiforøgelse, hun er en meget
smuk lille sag. Det er forbudt ved lov i europa at af-kloe
katte, faktisk er det kun USA og Canada der gør det.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-02 20:55

On Mon, 25 Mar 2002 19:16:01 +0100, "marianne hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

>Hej Lars
>Tillykke med den lille familiforøgelse, hun er en meget
>smuk lille sag. Det er forbudt ved lov i europa at af-kloe
>katte, faktisk er det kun USA og Canada der gør det.

Hej Marianne,

Takker, vi er vildt glade for hende! Hun er også særdeles charmerende
og meget, meget kælen

Ja, jeg er ikke glad for tanken om, at nogle menneske vil have kløerne
fjernet, det er jo en vigtig del af kattens fysik. Men efter at have
søgt en del på nettet, kan jeg forstå at der er mange modstandere selv
i USA.

Lars

Fra : Mette Svangren

Dato : 25-03-02 19:30

Hvor er hun smuk!
Hun minder en del i farverne om en kat, jeg havde som barn, hun hed Ginger
(var dog semilanghåret p.g.a. en perserfarmor).

Og så velkommen til gruppen

MVH Mette

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-03-02 19:49

"Lars Ehlers" <ehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse
han havde en kat, som han var nødt til at
> skille sig af med, fordi hun ikke kunne forliges med hans anden kat.
> Vi fulgte med ham hjem, og fandt pladask for hende

Ja det kan man godt forstå *S*

> Han har lagt et billede af hende på hans hjemmeside (ved ikke hvor
> længe, det bliver der) http://www.douglasjames.net/kitty.jpg

Hun er da bare for lækker

> Da vi som sagt ikke har den store erfaring, kommer vi sikkert til at
> bede om råd og vejledning fra tid til anden. Nu er I advaret

Jamen vi er her alle for det samme, så bare spørg løs *S*
Og tag også gerne et kig på gruppens side http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

> PS: Hun har ikke noget navn endnu, indtil videre hedder hun bare
> "Kitty"

Er det så ikke bare det navn hun skal ha'? Hun ligner en Kitty

Og så lige et velkommen til, glæder mig til at høre mere om den smukke pige
og jer *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-02 21:16

On Mon, 25 Mar 2002 19:48:42 +0100, "Joan Frederiksen"
<joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

Hej Joan,

>"Lars Ehlers" <ehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja det kan man godt forstå *S*

Det var egentlig et utroligt held. Hvis vi ikke var kommet til at
snakke med ham, så havde vi aldrig fundet hende.

>Hun er da bare for lækker

Og sød og fræk

>Jamen vi er her alle for det samme, så bare spørg løs *S*
>Og tag også gerne et kig på gruppens side http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

Tak for tippet, jeg har allerede bookmarket hjemmesiden!

>Er det så ikke bare det navn hun skal ha'? Hun ligner en Kitty
>
>Og så lige et velkommen til, glæder mig til at høre mere om den smukke pige
>og jer *S*

Det ville være fint nok, hvis det ikke var fordi min tidligere kat
også hedder "Kitty". Faktisk gav min kammerats eks-kone hende navnet
"Calli", men alle kalder hende for "Kitty". Så vi må lægge hovederne i
blød

Lars

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 25-03-02 23:28

> [...]
> også hedder "Kitty". Faktisk gav min kammerats eks-kone hende navnet
> "Calli", men alle kalder hende for "Kitty". Så vi må lægge hovederne i

Der er mange steder på nettet, hvor man kan finde kattenavne *S*
F.eks. http://www.petrix.com/catnames/a.html
http://www.dmm.dk/kattenavn.shtml
http://www.kattenavne.dk/

Hvis i nu skulle gå helt i stå
Men det skal vel ligne lidt Kitty, nu hvor hun er blevet kaldt det et stykke
tid?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Kate

Dato : 25-03-02 20:46

Hej Lars

Velkommen til.
Her er masser af folk som har god forstand på katte, så du er kommet
til det rette sted.
Jeg kan godt forstå i faldt for missen, men havde hun ikke et navn der
hvor hun boede før eller var det bare et navn i ikke brød jer om?
Er hun så blød som hun ser ud?

Kate

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-03-02 20:42

On Mon, 25 Mar 2002 19:46:26 +0000 (UTC), Kate
<oliwer@wanadoo.dknoget> wrote:

Hej Kate,

>Her er masser af folk som har god forstand på katte, så du er kommet
>til det rette sted.

Mange tak. Jeg har læst en del af de tidligere posts i gruppen, så jeg
var helt overbevist om, at jeg var kommet til det rette sted.

>Jeg kan godt forstå i faldt for missen, men havde hun ikke et navn der
>hvor hun boede før eller var det bare et navn i ikke brød jer om?

De havde kun haft hende en uge, de havde selv fundet hende på et
offentligt internat. Derfor havde de ikke fundet på et navn endnu, hun
blev blot kaldt "miau miau". Super orginialt Deres anden kat
hedder JoJo, det er nu meget sødt.

>Er hun så blød som hun ser ud?

Ja hun er meget blød, selveom hun har rimeligt kort hår. Det var
bevidst, at vi ledte efter en kat med kort hår. Min kone er underligt
nok overfølsom over for langhårede katte, men det går fint med en
korthåret kat.

Fra : Kate

Dato : 25-03-02 23:01

Lars Ehlers <ehlers@hotmail.com> wrote in

> [...]
> bevidst, at vi ledte efter en kat med kort hår. Min kone er underligt
> nok overfølsom over for langhårede katte, men det går fint med en

Ikke at jeg har forstand på forskellen, men jeg kunne nu godt
forestille mig at den er der fordi jeg har to gamle huskatte,
korthårede og så købte jeg en somali i november 2001. Somalien fælder
helt anderledes end de to gamle og jeg mærker helt tydeligt hans hår i
næsen på en måde som jeg aldrig har mærket de andres hår.

Held og lykke med at finde et godt navn til hende. Nogle gange kommer
det helt af sig selv, i hvert fald er der mange af navnene mine dyr har
haft i årenes løb jeg ikke aner hvor er kommet fra

Kate

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-03-02 20:49

On Mon, 25 Mar 2002 22:01:23 +0000 (UTC), Kate
> [...]

>helt anderledes end de to gamle og jeg mærker helt tydeligt hans hår i
>næsen på en måde som jeg aldrig har mærket de andres hår.

Det er nu underligt med den slags ting. Min kone har overhovedet ikke
mærket noget til, at vi nu har en kat i huset, men hun reagerede
voldsomt på min gamle kat. Før jeg mødte min kone, havde katten fri
adgang til mit soveværelse, og hun sov ofte i sengen om natten. Derfor
var der sikkert en masse hår og skæl omkring sengen, selvom jeg gjorde
godt rent og vaskede sengetøj regelmæssigt. Amerikansk sengetøj er
ofte i lag, og det øverste lag er en slags dyne, der ikke har noget
betræk og som ikke kan vaskes. Den var sikkert fyldt med hår, selvom
jeg prøvede at gøre den ren.... Vores nye kat kommer ganske vist i
soveværelset, men hun sover et andet sted. Hun er egentlig ikke så
interesseret i at komme derind om nattten. Desuden er hun jo en
indekat, det har muligvis også en vis indflydelse.

>Held og lykke med at finde et godt navn til hende. Nogle gange kommer
>det helt af sig selv, i hvert fald er der mange af navnene mine dyr har
>haft i årenes løb jeg ikke aner hvor er kommet fra

Vi finder sikkert på noget. Vi arbejder med nogle forslag lige nu

Lars

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 25-03-02 21:45

Hej Lars
Velkommen til. Det er vel nok en dejlig lille pige du har fået der.
Jeg har selv lige fået 2 katte, for 2 mrd siden, så jeg er selv ny
katteejer, så bare spørg løs, det kan være jeg kan bruge nogen af svarene.
Nåmen - ville bare lige sige velkommen.
Forresten er det nogle flotte fotos der ligger på siden (ud over det af
katten naturligvis).
Mvh
Vibeke

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-03-02 20:36

On Mon, 25 Mar 2002 21:45:10 +0100, "Vibeke Jørgensen"
<noyb@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Nåmen - ville bare lige sige velkommen.
>Forresten er det nogle flotte fotos der ligger på siden (ud over det af

Hej Vibeke,

Også mange tak til dig. Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste
nybgynder her

Det lader til, at der er masser af information at hente her, jeg har
brugt en del tid på at læse ældre indlæg.

Mht. hjemmesiden, jo, der ligger en del flotte billeder. Desværre kan
jeg ikke tage æren for dem, de tilhører Doug som oprindeligt hentede
katten i dyreinternatet.

Mvh,

Lars

Fra : Birgitte

Dato : 26-03-02 09:32

Hej Lars
Tillykke med din nye kælepot, hun ser fantastisk sund og velnæret ud.
Hel og lykke med hende i fremtiden, jeg er sikker på du bliver mere end glad
for hende.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-03-02 17:02

On Tue, 26 Mar 2002 09:31:58 +0100, "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk>
wrote:

> [...]
>Hel og lykke med hende i fremtiden, jeg er sikker på du bliver mere end glad

Hej Birgitte,

Mange tak, jo, hun er faktisk utroligt velafbalanceret og sund, i
betragtning af at hun kommer fra et dyreinternat. Nu var hun jo også
en uges tid hos en anden familie, som tog sig godt af hende, men hun
har haft en omtumlet tilværelse. Faktisk var det først igår hun
begyndte at spise ordentligt. Vi legede med hende i timevis, hvorefter
hun faldt i søvn på mit skød Jo, hun er faldet godt til

Lars

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-02 18:44

Efter at have diskuteret masser af navne falgt valget på "Josie". Det
var min kone, der kom med ideen, hun fik det fra en 70'er tv serie,
der hed "Josie and the Pussycats".

Lars

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-03-02 18:48

Hej Lars

Flot navn!
Og hun er bare en skøn kat, ikke så sært at I faldt pladask for hende!

mvh Eva

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-03-02 19:17

> [...]
>
> Efter at have diskuteret masser af navne falgt valget på "Josie". Det
> var min kone, der kom med ideen, hun fik det fra en 70'er tv serie,

Hej Lars

Skønt navn til en skøn pige *S*
Nus & Nøz til Josie fra
Joan, Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz

Fra : Kate

Dato : 28-03-02 11:16

> [...]

> Efter at have diskuteret masser af navne falgt valget på "Josie". Det
> var min kone, der kom med ideen, hun fik det fra en 70'er tv serie,

Ah, det var godt hun fik et navn

Kate