Låse tekststørrelsen i IE?
Fra : jones

Dato : 25-03-02 18:55

Hej

Nogle brugere har sat tekststørrelsen i IE til fx størst, andre har sat
den til mindst, mens hovedparten kører med mellem.

Hvordan deaktiveres dette uden, at man fx bruger gif-tekst?

http://www.tdc.dk er det lykkedes at lave det jeg mener.

MVH Jones

Fra : scn

Dato : 25-03-02 19:07

"jones" <jones1024@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a7no8l$iib$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Nogle brugere har sat tekststørrelsen i IE til fx størst, andre har sat
> den til mindst, mens hovedparten kører med mellem.
>
> Hvordan deaktiveres dette uden, at man fx bruger gif-tekst?

Det gør man IKKE!!
> På http://www.tdc.dk er det lykkedes at lave det jeg mener.

Der er ikke så svært:
brug css:
font-size : 11px;

dette er dog dumt, da du fratager brugeren
muligheden for at ændre tekststørrelse.

se http://www.html.dk/tutorials/css/lektion4.asp

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : jones

Dato : 25-03-02 20:27

"scn" <scn@invalid.xx> skrev i en meddelelse

> Der er ikke så svært:
> brug css:
> font-size : 11px;
>
> dette er dog dumt, da du fratager brugeren
> muligheden for at ændre tekststørrelse.

Hvis nu teksten står inde i rammer, som er ikke-skalerbare gif-billeder,
så er man jo faktisk nødt til det, men det er i bund og grund min egen
fejl.

Nogle gange ved brugeren ikke, hvordan man ændrer tekststørrelsen og
tror, at det er hjemmesiden der er fejl i. Som standard står den på
mellem, men fx kan en "erfaren" bruger bevidst have ændret det på en
flerbrugercomputer og de andre brugere kender ikke til dette "fænomen",
eller brugeren kan have ramt ctrl + musehjul uden nødvendigvis at have
opdaget det eller været i stand til at ændre det tilbage.

> se http://www.html.dk/tutorials/css/lektion4.asp

Takker mange gange.

MVH Jones

Fra : jones

Dato : 25-03-02 20:37

> eller brugeren kan have ramt ctrl + musehjul uden nødvendigvis at have
> opdaget det eller været i stand til at ændre det tilbage.

Kan bla. opstå ved, at man er i gang med at copypaste fra en side,
holder ctrl nede, er klar til trykke på c'et og foretager en enkelt
eller to musehjuls-rotationer for at finde det præcise sted på siden,
hvorved man "med ikkevilje" kommer til at ændre tekststørrelsen.

MVH Jones