MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
HASTER: Netbeui i WindowsME
Fra : - jørn -

Dato : 25-03-02 18:28

Hej i forbindelse med opsætning af sikker internet sharing på en kammerats
PC, ville jeg installere NETBEUI på en windows ME maskine, men den findes
ikke under mulige protokoller i Netværksopsætning.

KAN NOGEN HJÆLPE med en work around eller forklaring.

PFT
Jørn

Fra : Arcana

Dato : 25-03-02 18:45

"- jørn -" <@> skrev i en meddelelse

> KAN NOGEN HJÆLPE med en work around eller forklaring.

Brug WinME's uninstall-funktion (den bedste funktion i ME) og installer 98SE
eller 2000...
Hvis du VIL bruge ME, kan jeg desværre ikke hjælpe.

arc@na

Fra : - jørn -

Dato : 25-03-02 18:43

Jeg VIL ikke bruge programmet og har også foreslået at installere XP, men
siger du at funktionaliteten ikke findes eller at det er en fucked up
installation???

Fra : Arcana

Dato : 25-03-02 19:51

"- jørn -" <@> skrev i en meddelelse

> Jeg VIL ikke bruge programmet og har også foreslået at installere XP, men
> siger du at funktionaliteten ikke findes eller at det er en fucked up
> installation???

Jeg VED at både 2000 og 9x understøtter Netbeui.
Desuden er både 98SE, 2000 og XP mere stabilt end ME, og hvis du ikke kan
installere de protokoller du vil under ME, er det jo en nærliggende løsning
at skifte OS. Jeg har dog aldrig haft brug for at installere Netbeui under
ME (eller XP), så jeg VED ikke 100% om det understøttes.

Anyone else???

arc@na

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-03-02 22:15

"Arcana" skrev i en meddelelse:
> [...]
> at skifte OS. Jeg har dog aldrig haft brug for at installere Netbeui under
> ME (eller XP), så jeg VED ikke 100% om det understøttes.

Den findes i XP - men bliver ikke installeret default - men kan installeres
fra CD'en.....

Ved ikke med ME - men hvorfor skulle den som den eneste mangle den ?

Jan

Fra : Arcana

Dato : 26-03-02 02:44

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke med ME - men hvorfor skulle den som den eneste mangle den ?

Nej det kan jeg heller ikke se - enten er det en O/S-fejl eller en Error 40.

arc@na

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-03-02 20:24

Mon, 25 Mar 2002 18:28:29 +0100, "- jørn -" <@> wrote:

>ville jeg installere NETBEUI på en windows ME maskine, men den findes
>ikke under mulige protokoller i Netværksopsætning.

Nå!? Jeg har da tidligere installeret den protokol på WinME via
Kontrolpanel | Netværk ... Alle udråb i *den* anledning om, at ME ikke
duer, er malplacerede - tværtimod er ME bedre/nemmere, hvad netværk
angås, end 98se.

pl

Fra : Michael Jensen

Dato : 25-03-02 21:43

NetBEUI er ikke direkte understøttet i XP, men filerne findes på XP-cd'en så
den kan installeres. Det kunne være det var det samme med ME??? På XP ligger
de vist nok under valueadd/net eller noget lignende.......

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-03-02 01:29

> Hej i forbindelse med opsætning af sikker internet sharing på en kammerats
> PC, ville jeg installere NETBEUI på en windows ME maskine, men den findes
> ikke under mulige protokoller i Netværksopsætning.

NetBUI findes sammen med de andre protokoller i min WinME Eng. Tror du ikke
bare det er en dårligt cracket version du har fat i?

Fra : hardy

Dato : 26-03-02 08:22

"- jørn -" skrev d. 25-03-02 18:28 dette indlæg :
> [...]
findes
> ikke under mulige protokoller i Netværksopsætning.
>
> KAN NOGEN HJÆLPE med en work around eller forklaring.

hej jørn
Det forstår jeg ikke?.
jeg køre med ME. og den har netbuie "protokol"
MVH Hardy

http://www.kandu.dk/