MS Windows
briani 27239
Offline i Win XP
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 25-03-02 18:15

Jeg har en bærbar computer sat på et netværk med en Win 2k server. Der er en
del delte drev på serveren og den bærbare er sat op til at have nogle af
undermapperne på de delte drev tilgængelig offline. Det virker helt fint.

Problemet er, at når man logger på er alle de delte drev online, men efter
synkronisering går hele svineriet offline og jeg kan ikke fortælle maskinen,
at den da dælmer ikke skal gå i offline mode, når der alligevel sidder et
netstik i den.
Det eneste der virker er at slå offline muligheden helt fra, så er alle drev
online heletiden, men det holder jo ikke på en bærbar!

Lars Bo Wassini (http://www.wassini.dk)
Billeder fra Fyn : http://www.fynbilleder.dk

Fra : Allan Ryder

Dato : 26-03-02 23:25

Hvad er problemet? Det er vel normalt at når du først har syncroniseret
filerne, så er den potte ude. Du kan dog sætte den til at syncronisere hvert
minut, hvis det er det du er ude efter. Der er også mulighed for at sætte
den til at automatiskt at syncro. ved logon eller logoff .

Det kan godt være at jeg ikke helt forstår dit problem, men så beskriv det
lidt nærmere.
Allan

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 02-04-02 09:14

"Allan Ryder" <rytek@rytek.dk> wrote in message
> [...]
> den til at automatiskt at syncro. ved logon eller logoff .
>
> Det kan godt være at jeg ikke helt forstår dit problem, men så beskriv det

Problemet er, at alle de delte drev, der ikke er sat til at synkroniserer
ikke er synlige. Og det er åbenbart ikke kun et problem på de bærbare: Nu er
det også så enkelte stationære, hvor drevene ikke vises fra serveren.
Jeg kan ikke sætte dem til at synkroniserer alle delte drev, da det vil
fylde temmelig meget mere end den lokale harddisk.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 05-04-02 14:17

Problemer opstår lige så snart man aktiverer "Offline filer"!
Kan man ikke bruge offline filer og så lade Windows selv finde ud af,
hvornår den er på netværket?