2 stylesheets på én side ?
Fra : Martin Jensen

Dato : 25-03-02 15:24

Hvordan laver man 2 formateringer af links på samme side ?
Jeg vil lave én formatering til mine menu-links, og én til mine
øvrige links !

Mine links i menuen er lyseblå som standard, og bliver hvide med
understregning, når man fører musen over.
Mine øvrige links skal være sorte som standard, og mørkeblå med
understregning når man fører musen over.
Jeg kan ikke få linksne til at være forskellige, enten formateres
alle links som værende menu-links, eller også som øvrige links.
Jeg kan ikke få den til at lave 2 formateringer, hvordan kan det
lade sig gøre?

Fra : scn

Dato : 25-03-02 15:32

"Martin Jensen" <martin.mclaren@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:a7nbur$qmd$1@sunsite.dk...
> [...]
> alle links som værende menu-links, eller også som øvrige links.
> Jeg kan ikke få den til at lave 2 formateringer, hvordan kan det

Det kan gøres med brug af class
se http://www.html.dk/tutorials/css/
lektion 6 og 7

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Andersen

Dato : 25-03-02 15:41

<head>
   <title>Untitled</title>
body{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #000000;
   background-color : #eeeeee;}
table,tr,td{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #000000;}
/* Menulink on */
menulink{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #0099ff;
   font-weight : bold;
   text-decoration : none;}
menulink A:visited,menulink A:active,menulink A:link{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #0099ff;
   font-weight : bold;
   text-decoration : none;}
menulink A:hover{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #ffffff;
   font-weight : bold;
   text-decoration : underline;}
/* Menulink off */
/* defaultLink on */
defaultLink{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #000000;
   font-weight : bold;
   text-decoration : none;}
defaultLink A:visited,defaultLink A:active,defaultLink A:link{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #000000;
   font-weight : bold;
   text-decoration : none;}
defaultLink A:hover{
   font-family : Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size : 10px;
   color : #000099;
   font-weight : bold;
   text-decoration : underline;}
/* defaultLink off */
</head>

class="menulink" onFocus="this.blur()">Menulink</a></p>
class="defaultLink" onFocus="this.blur()">DefaultLink</a></p>

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-03-02 15:49

Tak skal du have Anders!
Dit eksempler gjorde mig opmærksom på en funktion jeg ikke
kendte.
Tak for hjælpen! Endelig et svar men kunne bruge til noget...

Fra : Ole

Dato : 25-03-02 15:44

Du kan give menu-links en class.
F.eks
A:hover.menu {
color: white
}

- og når du så skal bruge et menu link skriver du:

Almindelige links skriver du som du plejer...

Hilsen Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 15:44

Mon, 25 Mar 2002 14:24:27 +0000 (UTC), skrev Martin Jensen
<martin.mclaren@get2net.dk>:

> [...]
>alle links som værende menu-links, eller også som øvrige links.
>Jeg kan ikke få den til at lave 2 formateringer, hvordan kan det

Brug class til dem, der skal være anderledes.

A.ny:link    { color: black;
      background-color: transparent;
      text-decoration: none}

<a class="ny" href...
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-03-02 15:50

@ Knud Gert Ellentoft

Det er et rigtig godt indlæg!! tak for besvarelsen!!