Tabeller og frames
Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 15:11

Hej folkens.
Kig på www.svendborgungdomsraad.dk?cmd=new
Det i ser er en tabel med en sortborder. Tabellen er 740 gange 400 og
Flash-menuen er på 300 i bredden.
Denne tabel kan omkrives til en masse frames men da jeg mildest talt klodser
rundt i frames har jeg lavet den i en tabel hvilket betyder at jeg ikke kan
få en scroll-bar til den miderste del - der hvor teksten kommer til at stå
=)

Hvis der er nogen der har overskud til at forsøge at lave framesættet så det
bliver en tro kopi af overstående side ville jeg blive lykkelig og danse
rundt =)

Hilsen fra Peter

Fra : Da

Dato : 25-03-02 15:25

Må der bruges iframes på din webside

Fra : scn

Dato : 25-03-02 15:30

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c9f2ffc$0$88693$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> bliver en tro kopi af overstående side ville jeg blive lykkelig og danse

her er et eksempel, men det er nok det værste man kan gøre,
brug iframe som foreslået. her er dog koden:

<frameset rows="64,*,64">
<frame name="top" scrolling="no" noresize target="midt" src="ny_side_5.htm">
<frameset cols="150,*,150">
<frame name="venstre_side" target="midt" src="ny_side_4.htm">
<frame name="midt" src="ny_side_3.htm" target="midt">
<frame name="hoejre_side" target="midt" src="ny_side_3.htm">
</frameset>
<frame name="bund" scrolling="no" noresize target="midt" src="ny_side_5.htm">
<noframes>

</noframes>
</frameset>

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 15:50

Det her siger simpelthen alt om mig og HTML:
Hvad er en IFrame ? =)
og siden folk spørger kan jeg næsten regne ud at det har konsekvenser i den
anden ende og hvis ikke så vil jeg gerne gøre opmærksom på at jeg er
desperat på en løsning =)
IFrame er fint nok for mig så længe det vrikker.

Hilsen fra Peter

Fra : scn

Dato : 25-03-02 16:19

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c9f3913$0$39532$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det her siger simpelthen alt om mig og HTML:
> Hvad er en IFrame ? =)

en fiks lille "interne"-frame som skrives ind i htmlkoden som
beskrevet af Andersen (2 indlæg nede), her er koden igen:

<iframe frameborder="0" width="500" height="450" scrolling="Yes"
src="name.html"></iframe>

denne kode placeres i din index.html fil, og laver så en frame på 500x450px
hvor filen name.html vises.

> [...]
> desperat på en løsning =)
> IFrame er fint nok for mig så længe det vrikker.

Problemet med iframe er at robotterne har svært ved at indeksere dine sider,
lige som med frames. Der findes Javascripts som kan forhindre mane.html i at
åbne i selvstændigt vindue, for at sikre at din menu vises på siden.
dette har jeg dog ingen forstand på, men prøv i
dk.edb.internet.webdesign.clientside

Mener at NN4.x har problemer med iframe, er ikke sikker

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 16:31

Aha...altså en form for en tabel der understøtter fx scrollbar ?

Hilsen fra Peter

Fra : scn

Dato : 25-03-02 16:36

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c9f4298$0$72027$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Aha...altså en form for en tabel der understøtter fx scrollbar ?

Det kan man vel godt sige, dog er det der vises i <iframe> placeret i en anden fil.

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 16:51

Jaja...det var det blevet alligevel for jeg inkludere med Server.Execute så
det er bare viel guttes det her...Hvor stort et problem er IFrames mht.
browsere...?

Hilsen fra Peter

Fra : scn

Dato : 25-03-02 17:16

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c9f47e0$0$39512$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jaja...det var det blevet alligevel for jeg inkludere med Server.Execute så
> det er bare viel guttes det her...Hvor stort et problem er IFrames mht.
> browsere...?
Virker ikke:
NN4.5
NN4.9

Virker:
NN6.2.1,
Mozilla0.9.7
K-meleon0.6
Opera 5.11 - 6.0 - 6.01
IE 6.0

Er 99% sikker på at IE5.0 og IE 5.5 også kan klare iframes

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 18:49

Så er det noget ret nyt noget...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 21:54

Mon, 25 Mar 2002 18:49:04 +0100, skrev "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com>:

>Så er det noget ret nyt noget...

Hvad er noget nyt noget?

Det ville fremme forståelsen af dit svar, hvis du citerede efter
netiketten på <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 22:36

læs hele tråden

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-03-02 22:40

On Mon, 25 Mar 2002 22:36:07 +0100, "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com> wrote:

>læs hele tråden

Hvad er det, du svarer på?
Hvorfor følger du ikke Knuds velmente råd:
<SNIP>

Så kan alle være med ...

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 25-03-02 23:48

Okei...det åbentbart kun mig selv der forstår den =)

Jeg skrev noget med: Så er det åbentbart noget helt nyt
som svar/spørgsmål til scn der skrev hvilke browsere der var kompatible med
IFrames.

Grunden jeg blev overrasket over dette nye fænomen IFrames og ville lige
spørge for sjov om det var noget helt nyt eller om det er noget der er gået
min næse forbi for et år siden =)

Håber det var opklarende nok =)

Hilsen fra Peter Ingemann Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-02 03:03

Mon, 25 Mar 2002 23:47:40 +0100, skrev "Peter Ingemann Hansen"
<dingemann@hotmail.com>:

>Grunden jeg blev overrasket over dette nye fænomen IFrames og ville lige
>spørge for sjov om det var noget helt nyt eller om det er noget der er gået
>min næse forbi for et år siden =)

Det er gammelt efterhånden og understøttes stort set af alle
browsere undt. Netscape 4.x.

I IE fra ver. 4.

Du må stadigvæk gerne citere iflg. min signatur og

Fra : Andersen

Dato : 25-03-02 16:25

Husk og skriv: target="iframe" på dine links.

src="name.html" på iframen skal du også lave om.

<head>
   <title>Untitled</title>
</head>

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#v
ersion=5,0,0,0" width="300" height="400">
   <param name=movie value="../menu.swf">
   <param name=quality value=high>
   <param name="wmode" value="transparent">
   <embed src="file:///D|/WEBPUBLIC/ungd/menu.swf" quality=high
pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Ver
sion=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="300"
height="400"></embed>
</object>
frameborder="0" width="100%" height="440" scrolling="Yes"
src="name.html"</iframe></td>