MS Windows
briani 27239
Content.ie5
Fra : Dan Pedersen

Dato : 25-03-02 12:16

Kan man slette de filer der ligger i følgende bib.: Content.Ie5

C:\documents and settings\Username\Lokale
indstillinger\Tempo..Internet..\Content.ie5

Og hvad bruges de til?

Mvh
Dan Pedersen

Fra : ha

Dato : 25-03-02 13:11

> Kan man slette de filer der ligger i følgende bib.:
Content.Ie5
> C:\documents and settings\Username\Lokale
> indstillinger\Tempo..Internet..\Content.ie5

Jeps, slet bare hele balladen.

> Og hvad bruges de til?

Når du besøger en hjemmeside, lægges indholdet
på din egen harddisk. Hvis du har et almindeligt
gammeldaws modem, kan man hurtigt mærke, om
browseren henter et billede fra temp mappen eller
om billedet skal læses ind fra hjemmesiden. Temp
filen hentes hurtigst.

Min temp mappe tømmes hvergang jeg lukker
browseren.

mvh
ha

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-03-02 13:48

Ja. Det er din Browser cache. Slettes igennem IE Tools | Options.

Fra : Dan Pedersen

Dato : 25-03-02 15:12

Tak for hjælpen.............Der er bare lige det at:
Vi er to brugerere med hver sin opsætning og i stifinder kan jeg godt se
mappen hos den ene, men ikke i min egen, der slutter den med
Tempo....Inter....
Højreklikker jeg på den og vælger egenskaber fortæller den at der er 3733
filer i 35 mapper.(selvom den tilsyneladende er tom).
Hvis jeg kører "Diskoprydning" kan jeg godt få lov at se dem (Content.Ie5)
og
vælger jeg at slette dem sker der ikke noget.
Jeg har fjernet mærket i "Skjul beskyttede operativfiler" og "Skjul
filtypenavnet for kendte filtyper" samt "Vis skjulte filer og mapper"

Mvh
Dan Pedersen

Fra : scn

Dato : 25-03-02 15:18

> Jeg har fjernet mærket i "Skjul beskyttede operativfiler" og "Skjul
> filtypenavnet for kendte filtyper" samt "Vis skjulte filer og mapper"

Når du har fjernet "mærket" (flueben) ved "Vis skjulte filer og mapper"
er det ´klart at du ikke kan se filerne.....

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 15:37

Dan Pedersen skrev:

> Jeg har fjernet mærket i "Skjul beskyttede operativfiler" og "Skjul
> filtypenavnet for kendte filtyper" samt "Vis skjulte filer og mapper"

'Skjul filtypenavne for kendte filtyper' gør blot at du får efternavnet
at se på samtlige filtyper i Windows og også de filtyper som Windows
kender og ved hvilke programmer der skal åbne filtyperne. Det er en ret
god ting at lade Windows vise samtlige efternavne, men har ikke rigtig
noget med dit problem at gøre. Hvis du vil have Windows til at vise
alle filer, så skal der være et flueben i 'Vis skjulte filer og mapper'
og fluebenet i 'Skjul beskyttede operativfiler' skal fjernes.

Det skal siges at jeg også kører med IE6 på WinXP og kan heller ikke se
undermapperne i Temporary Internet Files uanset hvor mange krumspring
jeg så gør inde i Windows. Jeg kan dog se dem fra en kommandoprompt og
fra fejlsikret tilstand.

Du kan også prøve at gå ind i Kontrolpanel > Internetindstillinger > og
så klik på 'Slet filer'. Placer så et flueben i 'Slet alt Offline-
indhold' og så burde størrelsen på mappen komme ned på normalen igen.
Hvis den stadig ikke gør det, så må du en tur i fejlsikret tilstand og
slette undermapperne den vej. De bliver oprettet igen ved genstart af
Windows, men skulle så gerne få en mere normal størrelse.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-03-02 19:05

25 Mar 2002 14:36:40 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det skal siges at jeg også kører med IE6 på WinXP og kan heller ikke se
>undermapperne i Temporary Internet Files uanset hvor mange krumspring
>jeg så gør inde i Windows.

Windåzen har nogle skjulte skjulte filer - uklart hvorfor ... Dem, vi
taler om her, er ikke essentielle. Jeg har dog erfaret, at de vises på
nogle maskiner - igen uklart hvorfor ...

>Jeg kan dog se dem fra en kommandoprompt og
>fra fejlsikret tilstand.

Du kan også bruge windows Commander.

>Du kan også prøve at gå ind i Kontrolpanel > Internetindstillinger > og
>så klik på 'Slet filer'. Placer så et flueben i 'Slet alt Offline-
>indhold' og så burde størrelsen på mappen komme ned på normalen igen.

Gid det var så vel!

>Hvis den stadig ikke gør det,

Det gør den desværre sædvanligvis ikke. Filen INDEX.DAT kan med tiden
vokse til elefantiske dimensioner.

>så må du en tur i fejlsikret tilstand og
>slette undermapperne den vej. De bliver oprettet igen ved genstart af
>Windows, men skulle så gerne få en mere normal størrelse.

Ja, det dur! Log ikke på som den bruger, der skal ryddes op hos, men
som administrator!

hilsen pl

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 19:21

Peter Loumann skrev:

> Du kan også bruge windows Commander.

Ja eller Nero, har jeg lige opdaget. :)
Med Nero kan du faktisk også få lov til at slette de fleste af
undermapperne til Temporary Internet Files. Ikke alle, men de
fleste.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-03-02 18:59

Mon, 25 Mar 2002 13:47:37 +0100, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Ja. Det er din Browser cache. Slettes igennem IE Tools | Options.

Ja, gid det var så vel!

pl

Fra : Arcana

Dato : 25-03-02 19:52

"Peter Loumann" <pelo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, gid det var så vel!

Man kan altid slette filerne fra en DOS-prompt.

arc@na