MS Windows
briani 27239
installere W96
Fra : Vidal

Dato : 25-03-02 11:43

Jeg har en IBM 330-P90 PC, som jeg gerne vil installere
W95 på. Af forskellige grunde er der ikke installeret CD-ROM.

Istedet har jeg kopieret w95 over på en harddisk i et dir, jeg har
kaldt Win95, og sat den gamle w3.11 som slave HD

Jeg booter op med en W98 startdiskette, jeg kan ikke finde en
w95 boot diskette. Det går fint, jeg går ind i C:win95, og skriver
install.exe, det kører som det skal, selvom den kommer med en
advarsel:

"Denne version fungerer kun sammen med MS-DOS 5.0 eller
nyere..."

Der er ingen problemer med at køre scandisk fra disketten, så
det forstår jeg ikke.

Desuden skriver den:

"Installationsprogrammet fandt en komprimeret enhedsfil eller
en cachelagerfunktion på computeren. Afslut installationen og
kontroller den komprimerede enhed med diskkomprimerings-
softwaren eller slet cachelagerfunktionen"

Jeg har ingen komprimerede filer på drevet, bortset jo fra
cabfilerne i W95 dir'en.

Så jeg ved ikke om det er et hardware eller software problem.

Hvis jeg uagtet forsætter installationen, kommer der en fejl
meddelelse fra w95 installationen:

"Fejl!! SU-00134

Installationsprogrammet kan ikke oprette filer på startdrevet.
Windows kan ikke installeres..."

Er der nogen, der vil hjælpe.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : scn

Dato : 25-03-02 11:58

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:keDn8.5788$_T4.67538@news010.worldonline.dk...
<snip>
> [...]
> advarsel:
>
> "Denne version fungerer kun sammen med MS-DOS 5.0 eller
www.bootdisk.com kan du hente forskellige bootdisks,
så det var måske en ide at prove med den rigtige bootdisk.
<snip>

--
mvh Søren

http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 25-03-02 12:54

On Mon, 25 Mar 2002 11:42:37 +0100, "Vidal" <vidal@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg har en IBM 330-P90 PC, som jeg gerne vil installere
>W95 på. Af forskellige grunde er der ikke installeret CD-ROM.

Det er heller ikke nødvendigt.

>Istedet har jeg kopieret w95 over på en harddisk i et dir, jeg har
>kaldt Win95, og sat den gamle w3.11 som slave HD

OK. to diske?

> [...]
>w95 boot diskette. Det går fint, jeg går ind i C:win95, og skriver
>install.exe, det kører som det skal, selvom den kommer med en

Install /is

Så undgår du scandisk.

>"Denne version fungerer kun sammen med MS-DOS 5.0 eller
>nyere..."

Den kender sikkert ikke dos'en fra WIn98, så det er nok ok alligevel.

> [...]
>kontroller den komprimerede enhed med diskkomprimerings-
>softwaren eller slet cachelagerfunktionen"

Du bruger sikkert drivespace fra win98. Den aktiveres aut. på
bootdisken. Fjern den i config.sys på bootdisken.

Når du er booted op, så lav en sys c: Så kan du starte på c: næste
gang.

/Dan MOrtensen

Fra : Vidal

Dato : 25-03-02 14:12

"Dan MOrtensen" <dd@baggesen.dk> skrev i en meddelelse news:1o3u9uo1ig8vfbsf0tbffslf2404uqsh8r@4ax.com...

> OK. to diske?

Ja.

> Install /is
>
> Så undgår du scandisk.

Desværre er problemerne større end som så. Det går fint med
install /is, men alligevel ender jeg med Fejl!! SU-0013, hvad det
så end er for en fyr.

Den skriver, at installationsprogrammet ikke kan oprette filer på
startdrevet. Men jeg kan jo godt kopiere og slette filer, så hvorfor
installationen ikke kan...?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : scn

Dato : 25-03-02 14:18

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:unFn8.17346$ZI6.715118@news000.worldonline.dk...

> Desværre er problemerne større end som så. Det går fint med
> install /is, men alligevel ender jeg med Fejl!! SU-0013, hvad det
> så end er for en fyr.

prøv at søge på www.google.com
på SU-0013

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 15:11

Vidal skrev:

> Desværre er problemerne større end som så. Det går fint med
> install /is, men alligevel ender jeg med Fejl!! SU-0013, hvad det
> så end er for en fyr.

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q166466>

Madsen.

Fra : Vidal

Dato : 25-03-02 22:29

> <http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q166466>

Tak for henvisningen.

Kan man ikke inststallere W95 på en FAT32 HD? Eller er w98
bootdisketten problemet?

Jeg har en w95 bootdiskette, men den kan tilsyneladende ikke
se min master HD, men kun slaven, som er en gammel w3.11.

Skal jeg omformatere min master HD til FAT16? Eller til hvad?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 22:42

Vidal skrev:

> Kan man ikke inststallere W95 på en FAT32 HD? Eller er w98
> bootdisketten problemet?

Som skrevet på det link jeg sendte så kan du ikke installere de første
udgaver af Win95 på en FAT32-disk da FAT32 først kom med den sidste
version af Win95, som vist nok hed OSR-2.

> Skal jeg omformatere min master HD til FAT16?

Ja, hvis det ikke er Win95 OSR-2 du sidder med.

Madsen.

Fra : Vidal

Dato : 25-03-02 22:53

> Ja, hvis det ikke er Win95 OSR-2 du sidder med.

Ok, tak.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 22:50

Mon, 25 Mar 2002 22:29:22 +0100, skrev "Vidal"
<vidal@worldonline.dk>:

>Kan man ikke inststallere W95 på en FAT32 HD?

Kun, hvis det er den sidste version af Win 95, husker ikke, hvad
den hedder.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 25-03-02 23:00

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kun, hvis det er den sidste version af Win 95, husker ikke, hvad
> den hedder.

Var det ikke OSR-2 eller kom der en eller flere efter den? Jeg har OSR-
2 et sted inde i skabet og mener at jeg købte Win98 efter den version,
men derfor kan der jo godt være kommet en eller flere versioner af
Win95 imellem OSR-2 og Win98, som jeg blot ikke har set nødvendigheden
af at skifte til.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-02 23:24

25 Mar 2002 22:00:25 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Var det ikke OSR-2 eller kom der en eller flere efter den?

Der er vidst kun en, men jeg har aldrig selv haft en pc med Win
95.

Fik selv først en 'puter, lige da Win 98 kom.

Fra : Madsen

Dato : 26-03-02 00:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fik selv først en 'puter, lige da Win 98 kom.

Ja og så var der jo ingen grund til at smide 95'eren ind. :)

Madsen.

Fra : Vidal

Dato : 25-03-02 12:16

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:keDn8.5788$_T4.67538@news010.worldonline.dk...