MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[WINXP] Problemer med bruger kan logge på ~
Fra : [SCHRIS]

Dato : 25-03-02 11:42

Hej NG!

1)
Har fået et lidt besynderligt problem. Jeg har en XP maskine kørende med 4
brugere og anvender Outlook. Jeg selv er administrator og har derfor 3 "alm.
brugere". På den ene brugers mail er der nu fremkommet en fejl, når der
forsøges at sende post med fejlmeddelelsen "Relaying denied" - nogen ideer
til hvor fejlen findes?

2)
Hvorledes logger man på selve "Administrator" kontoen (altså ikke et af de
markerede ikoner på velkomstsiden)?

3)
Har haft installeret Norton Personal Firewall 2002, men selv om jeg har haft
sat postsystemernes rettigheder til "permit all" kan kun
administratorkontoer logge på mailen (er p.t. deaktiveret - og har derfor
ikke noget med spm. 1 at gøre). Nogen forslag?

[schris]

Fra : Frank W

Dato : 27-03-02 07:11

On Mon, 25 Mar 2002 11:42:04 +0100, "[SCHRIS]" <schris@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>forsøges at sende post med fejlmeddelelsen "Relaying denied" - nogen ideer

Betydningen af "Relaying denied" kan du læse lidt mere om her

http://wwwacs.gantep.edu.tr/guides/email/relaying-denied.html

men det der sker er at mailen (den post der bliver sendt) bliver
afvist af SMTP serveren, forudsat det er en fejlkode 550 der kommer
retur.

Just my 2 cents!

Frank W.