Besøgstæller og nulstilling
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-02 11:35

Hej:

I 'Egenskaber for besøgstæller' er der noget der hedder 'Nulstil
tæller til ...', og man kan indskrive et tal og sætte flueben i ruden.

Men hvis tælleren ude på web'en fx står på 5001, og man i FP2000
sætter nulstillingen (underligt udtryk i øvrigt) til fx 7999 plus uploader
rettelsen, hvorfor fortsætter tælleren så fra det oprindelige tal (altså
fra 5002 og kun til 5002) - i stedet for at ændre sig til 7999 eller 8000...?

Mvh.: Jørgen

--
Du har virkelig fat i noget dér, og det er vi mange der mener -
www.hamigen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-03-02 13:24

Sæt det på online Web'et, Ikke den lokale kopi.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-02 13:33

Jens Peter Karlsen skrev:

> Sæt det på online Web'et, Ikke den lokale kopi.

Øhh, hvordan mener du?

Mvh.: Jørgen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-03-02 20:57

"Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh, hvordan mener du?

For at kunne benytte FrontPages tæller, skal den udgives på en server med FP
extensions. Hvis du allerede lokalt har en sådan server installeret eller
hvis du administerer den online, medens den ligger på en anden server med
FP-extensions, så vil din tæller virke.

Et eksempel: jeg har adgang til to forskellige servere -hver med sit navn og
hver med FP extensions - når jeg udgiver en hjemmeside på en af disse
servere for at afprøve mine sider, så kan det ske at tælleren skal
genstartes - jeg kan sætte et vilkårligt tal ind og den virker så -f.eks.
2001.

Når jeg så går ind på den anden identiske hjemmeside hos den anden udbyder,
og vil rette mine sider dér, så kan det hænde, at jeg glemmer at jeg
allerede har udgivet min opdaterede side på den ene server og jeg tænker så
ikke over, at jeg stadig peger på den server fremfor "pege" på den anden.

Endelig kan jeg jo have installeret en lokal webserver på min maskine eller
på en anden, og derfor vil jeg altså ikke have uploadet til den server, jeg
oprindelig havde tænkt mig skulle have mine nye sider sat ind.

Arne Hertzsprung Wilstrup

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-02 23:42

Arne H. Wilstrup skrev blandt andet:

> For at kunne benytte FrontPages tæller, skal den udgives på (...)

Tak for kompetente svar. Men jeg må jo være dum - for det er
stort set sort snak for mig.

Jeg mener: jeg tilføjer og sletter sider, ændrer, opdaterer, sætter nye
tekster og billeder på, fjerner noget andet og vavejeg. Derefter udgiver
jeg det hele, dvs. de seneste justeringer. Ganske almindeligt. Flere
gange om ugen. Uden problemer. Teknikken og FP-automatikken
klarer skærene for mig. Selv tælleren virker jo. Jeg kan bare ikke få den
indstillet til et bestemt starttal, selvom jeg har skrevet det ind i dens
Egenskaber. Og dér står det stadig - som det eneste sted. Ude på
web'en fortsætter tælleværket sit eget liv uden hensyn til mig.

Det er ikke en livsnødvendighed, men et mindre irritationsmoment ikke
at kunne gennemskue hvor dælen problemet ligger. Trods jeres svar...

Mvh. Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-02 03:01

Mon, 25 Mar 2002 23:41:51 +0100, skrev "Jørgen Grandt"
<Unstable@ButOnCable.dk>:

>Tak for kompetente svar. Men jeg må jo være dum - for det er
>stort set sort snak for mig.

Mon ikke JPK mener, at du skal redigere direkte på serveren og
ikke dit lokale websted?

(Men lad vær med at spørg om yderligere oplysninger - jeg kender
intet til det, så det er blot et gæt.)
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 26-03-02 09:21

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Mon ikke JPK mener, at du skal redigere direkte på serveren og
> ikke dit lokale websted?

Det er det nok. Og nu fandt jeg alligevel ud af det, så okay.

Det handlede altså om at have web'en åben på nettet og via et klik på
værktøjslinjeknappen 'Rediger' at åbne FrontPage ad *den* vej - for
at redigere de(n) aktuelle side(r). Hvor man jo normalt gør det modsatte;
jeg gør i hvert fald.

Tak igen til alle tålmodige!

Mvh.: Jørgen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 26-03-02 14:41

> Arne H. Wilstrup skrev blandt andet:
>
> Tak for kompetente svar. Men jeg må jo være dum - for det er
> stort set sort snak for mig.

Næ, du behøver ikke at være spor dum. En udbyder forklarer f.eks. at for
at få tælleren til at virke, skal den "startes igen" efter upload - det
skyldes en fejl i det software de benytter, nemlig software fra
Ready-to-Run, men det har de skrevet i et par år nu, så jeg ved ikke rigtig
hvorfor de ikke har fået et nyt software til den fejl.

Men upload er jo ikke nødvendigvis begrundelsen. Hvis du f.eks. har gemt
nogle sider med html og nogle med htm, så vil du enten kunne se den ene
eller den anden side, men aldrig begge på en gang.
Du er forøvrigt vel opmærksom på at du skal "starte" det hele inden fra
serveren ved at logge dig på direkte- prøv at anvende ikonen på Microsoft
Explorer når du er på din hjemmeside og så online forsøg at få adgang til
tælleren.
Husk også at opdatere dine sider når der er sket upload.

I det hele taget foregår det nemmest ved at man er online hele tiden, men
det er der delte meninger om, og i øvrigt kan det blive en halvdyr affære,
hvis man ikke har en adsl-forbindelse eller lignende.

Held og lykke.

Arne Hertzsprung Wilstrup