Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vil I hjælpe mig..?? (vurdering)
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-03-02 09:42

Hejsa...

Jeg håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe...

Det drejer sig jo om et kamera. Jeg har arvet et kamera + tilbehør fra mit
arbejde. Jeg regnede selvfølgelig med at kunne bruge det og vil også meget
gerne igang med fotografering. Specielt da familien forøges med 1 til
sommer....

Problemet er at jeg synes kameraet er lidt "uhandy". Det er ikke lige et som
man "bare tager med..." synes jeg....

Derfor er jeg nok på udkig efter et andet....

Nu er det så jeg skal bruge lidt hjælp....

Jeg er int. i at vide hvor meget jeg kan sælge sådan et kamera for...

Olympus 1400XL (alle manualer, programmer mv er intakt)
Original Vid-vinkel
Smartcard-reader til serielport (Win 95/98)
2 X 16mb Smartcards
FotoStation 4.5
Batt. + oplader.
Olympus etui + rem.
Bæretaske

Der fulgte en blitz med men den kan jeg ikke få til at virke. Den skulle
være trådløs men kvalitetsmæssig virker den ikke som noget særligt.

Kort sagt følger alt jo med....

Jeg er interesseret i en realistisk vurdering, hvis I vil forbarme jer..

God dag til alle og god påske..

Mvh.
Kristian ............. (som også har postet i dk.marked.privat.foto)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-03-02 23:04

Kristian Marquard Knudsen wrote:

> Jeg er interesseret i en realistisk vurdering, hvis I vil
> forbarme jer..

Jeg erindrer et-eller-andet med, at du i januar måned selv gav 1.000
piskeslag for herlighedderne, mon ikke du kan finde nogen, som vil gi'
dig det samme, der var jo også noget med, at det var møjbeskidt og
støvet, du har formentlig pudset og nusset om det...:)

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-03-02 10:14

Hejsa...

Prisen har du ret i....Det andet er vist noget du finder på..

Hvad jeg har givet er jo uden betydning, med mindre jeg skal tolke din
formulering som en vurdering.

Tak for det... Jeg tror jeg kan finde en som vil hjælpe mig af med det..

Mvh.
Kristian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-03-02 10:24

Kristian Marquard Knudsen wrote:

> Hvad jeg har givet er jo uden betydning, med mindre jeg skal tolke din
> formulering som en vurdering.

Ja de 1.000 kr. er min vurdering.

Fra : U. Pedersen

Dato : 26-03-02 13:16

On Tue, 26 Mar 2002 10:24:27 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wroti:

>Ja de 1.000 kr. er min vurdering.

Niels er det ikke meget for et skod kamera på 1,14 M pixel

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 26-03-02 13:13

Hej Kristian
Olympus 1400 xl var i sin tid blandt "kremen" af digital kamera. med sine
1,4 mega pixel og div. tilbehør var det et kamera mange ønskede sig.
I dag må vi nok sige at et kamera på 1,4 mega pixel stadig er fint til mange
formål men der er jo sket meget på digital området, så vi idag har gode
skarptegnende kameraer med gode små zoom og andre lækkerier som langt
overstiger olympus 1400xl.
Set i forhold til hvad du kan købe for ca. 2500.-kr i dag vil det nok være
svært at sælge et Olympus 1400 xl for ret meget mere end ca. 1000.-kr så
har du en del udstyr til som du vel kan få ca. 500-700 kr. for. Så samlet
hvis du kan finde en køber vil en pris på ca.
1500.-kr nok være max. Du skal nok ikke forvente at du kan sælge kameraet
til en forhandler, idet salg af ældre digitalkameraer næsten ikke eksistere
fra fotohandlen.
Venlig foto hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-03-02 17:09

Hejsa...

Mange tak for alle indlæg. (måske der kommer flere... hvem ved..?)
Jeg har fået et par bud og de 1500 ser ud til at være opnået. Det er jeg
glad for...

Planen er at skifte det gamle ud med et Nikon Coolpix 885. Så må vi se om
det er noget der dur

Go´ påske...

Kristian