Nokia 8210
Fra : Mail master

Dato : 25-03-02 07:26

Kære gruppe...
jeg har en nokia 8210 som taber strøm utrolig hurtigt. jeg har købt
telefonen billigt af en ven fordi han var træt af den altid skulle side i
laderen, da den max kan holde strøm i 2 timers tid når den er fuld opladt.
jeg har prøvet med et splinter nyt batteri men det hjælper ikke. jeg tror
nok at min kammerat har haft den til at sidde klods op og ned af en magnet,
fordi der var limet en metalplade bag på telefonen, kan det have noget at
sige???? eller hvad kan der ellers være galt???

Hilsen Kent

Fra : Steen F.

Dato : 25-03-02 09:12

"Mail master" <kent.cool@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi der var limet en metalplade bag på telefonen, kan det have noget at
> sige???? eller hvad kan der ellers være galt???

Ved ikke, men min gamle 3210i havde nøjagtigt samme problem. Helt nyt
batteri og oplader hjalp heller ikke. Underligt hvis det er en generel
Nokia-fejl som stadig hærger dem.
Jeg fik at vide, at Nokia godt kendte fejlen og at det var en lidt uheldig
konstruktion - dårlig forbindelse mellem de pins der sidder inde i telefonen
og skal have kontakt med batteriet. Samtidig skulle der opdateres noget
software. Det kunne laves for 200 kr. Jeg ved ikke om det er lidt af samme
problem her.

MVH
Steen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 25-03-02 18:14

> Ved ikke, men min gamle 3210i havde nøjagtigt samme problem. Helt nyt
3210i ? Hvad er forskellen?
Vibrator?
5 Spil?
Andet lys?
Inverteret Display?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Nick Christensen

Dato : 25-03-02 20:39

> 3210i ? Hvad er forskellen?

En tyrkfelj. Intet der hedder 3210i.

Fra : Steen F.

Dato : 26-03-02 08:45

"Nick Christensen" <slet-dette-foer-du-sender-mig-mail_nch@mail.sonofon.dk>
skrev i en meddelelse news:a7nuc1$cgc$1@sunsite.dk...

> En tyrkfelj. Intet der hedder 3210i.

Den omtalte telefon er en ældre Nokia model. Den er nævnt i forbindelse med
den fejl som Kent har på sin 8210.
Jeg tror min 3210 er fra 1996.

MVH
Steen

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 26-03-02 17:34

> Jeg tror min 3210 er fra 1996.
3210 fandtes da ikke i 96????!!!!!
Kan det være 2110 eller 3110???
Mener at de blev lavet i (i) modeller men ikke 3210!

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Steen F.

Dato : 28-03-02 18:47

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@FJERNmsn.com> skrev i en meddelelse
> 3210 fandtes da ikke i 96????!!!!!
> Kan det være 2110 eller 3110???
> Mener at de blev lavet i (i) modeller men ikke 3210!
> --
> Mvh.
> Hans-Jacob

Jeg tjekker lige hvornår den er købt... kan ikke lige på stående fod huske
det. Jeg mener bare den er fra '96.
Laterz...

MVH
Steen

Fra : Steen F.

Dato : 30-03-02 10:38

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@FJERNmsn.com> skrev i en meddelelse
> 3210 fandtes da ikke i 96????!!!!!
> Kan det være 2110 eller 3110???
> Mener at de blev lavet i (i) modeller men ikke 3210!

Jeg huskede helt forkert der! Sorry, du har ret, det er en 2110i fra maj '97
jeg har liggende på loftet.
Og det var den, jeg havde problemer med (connector-stikket til batteriet).

MVH
Steen

Fra : Mail master

Dato : 25-03-02 19:29

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> software. Det kunne laves for 200 kr. Jeg ved ikke om det er lidt af samme

det kan godt være det med connecterne! fik den til at holde srtøm i 6 timer
idag! hvor fik du det lavet?
hilsen kent

Fra : Steen F.

Dato : 26-03-02 08:42

> det kan godt være det med connecterne! fik den til at holde srtøm i 6
timer
> idag! hvor fik du det lavet?
> hilsen kent

Jeg fik det ikke lavet. Jeg købte en ny telefon!
Jeg spurgte dengang i en tilfældig mobil-forretning hvad der kunne være galt
med den, og de fortalte at der havde været en del problemer med de små
guld-connectorer til batteriet (i hvert fald på 3210i'eren). Sælgeren
"indrømmede" faktisk, at det nok var en kontruktionsfejl, men Nokia ville
ikke reparere det gratis alligevel. Han sagde, at det ville koste 200 kr. at
udskifte dem samt opdatere noget software i telefonen (ved ikke hvorfor det
var nødvendigt).
Det er flere år siden, og Nokia'en trængte alligevel til en udskiftning,
syntes jeg. Den var blevet for stor sammenlignet med de nye telefoner, så
jeg købte en Siemens C25 i stedet for (som jeg nu også vil have skiftet ud
igen, selvom det er en ok telefon).

Du kan evt. få en butik til at give et gratis tilbud på, hvad reperationen
vil koste. Så finder du jo samtidig ud af, hvad der præcis er galt med den.
Det KAN jo være noget helt andet.

MVH
Steen

Fra : Brian Fisker

Dato : 26-03-02 09:15

> Du kan evt. få en butik til at give et gratis tilbud på, hvad reperationen
> vil koste. Så finder du jo samtidig ud af, hvad der præcis er galt med
den.
> Det KAN jo være noget helt andet.

Du bør nok sikre dig, at "tilbudet" på reperationen er gratis. Ofte tager
man sig ogå godt betalt bare for fejlfindingen

\Mandal

Fra : Mail master

Dato : 26-03-02 09:57

"Brian Fisker" <Fisker@FJERNESmobilixnet.dk> wrote in message
> den.
>
> Du bør nok sikre dig, at "tilbudet" på reperationen er gratis. Ofte tager
> man sig ogå godt betalt bare for fejlfindingen
>
> \Mandal

Jeg vil prøve at høre dem hvad en fejlfinding vil koste!
men jeg gav også kun 200 kr. for den!
men nu holder den da' strøm i 5 timer længere end han kunne få den til!

Ka