oscar wtf :(
Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-02 06:47

Hvad er det lige som sker? (hvis du ikke så showet men har det på video /
lign. stop med at læs!)

Så vinder den der palle film "A beautiful Mind" de to sidste priser..
Bedste instruktør + bedste film.. Hvad sker der for LOTR og Molin Rouge?

Det kan UMULIGT passe der er lavet en film som slår disse to ?

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 25-03-02 06:59

> [...]
> Bedste instruktør + bedste film.. Hvad sker der for LOTR og Molin Rouge?
>
> Det kan UMULIGT passe der er lavet en film som slår disse to ?

Ja, jeg tabte også et lille vædemål på det. Men det blir da spændende at få
set A Beautiful Mind og se om den virkelig er SÅ god.

Men jeg var nu mest negativ over at Memento ikke fik best original
screenplay :(

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-03-02 07:02

Johnny Jakobsen skrev i meddelelsen
<3c9ebc40$0$72422$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Ja, jeg tabte også et lille vædemål på det. Men det blir da spændende at få
>set A Beautiful Mind og se om den virkelig er SÅ god.

Ja det glæder jeg mig også til.. Efter hvad jeg så i scenerne via Oscar
showet, så den ikke bedre ud end de andre top film..

>Men jeg var nu mest negativ over at Memento ikke fik best original
>screenplay :(

Jeg brød mig aldrig om den.. Men synes det var underligt den der Donnie
Darko slet ikke var at finde på listen.. bare fordi det er ukendte
skuespillere garanteret...

Jeg vil gå mere eller mindre nedtrykt i seng.. sikke nogle narhatte som har
stemt filmene.. Men ellers et rigtig godt show, gode kommentatore ( hjalp
med at holde mig vågen :) og ellers kun positivt.. pånær det var forkerte
som vandt priserne :/

--
Anders Houmark
Life is a garden - dig it!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-03-02 07:13

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk>

> Ja det glæder jeg mig også til.. Efter hvad jeg så i scenerne via Oscar
> showet, så den ikke bedre ud end de andre top film..

Jeg syntes ikke, den var så god, at det berettigede til begge priser.
Og når den nu vandt de sidste to, undrer det mig, at Russell Crowe
så ikke også vandt. Altså, i den film er det helt og aldeles afgørende,
at hovedrollen er stærk, så i en eller anden grad er det hans film. Og
jeg troede bare, Training Day var en eller anden action-flick, som man
ikke behøvede at tage sig noget synderligt af...

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lasse Rimmer

Dato : 25-03-02 16:01

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in

<SNIP>
> [...]
> jeg troede bare, Training Day var en eller anden action-flick, som man
> ikke behøvede at tage sig noget synderligt af...

Whoopi Goldberg som vært, æres-Oscar til Poitier, bedste mandlige og
kvindelige til Denzel Washington og Halle Berry - "Night of Redemption".

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-03-02 16:33

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandapunktum.dk> wrote in message
> Whoopi Goldberg som vært, æres-Oscar til Poitier, bedste mandlige og
> kvindelige til Denzel Washington og Halle Berry - "Night of Redemption".

Ja man kunne jo være kynisk og hviske ud af mundvigen at der var tale om
aftalt spil... Det virker lidt som noget... øhh, jeg mangler et godt ord
her, tilfældighed er ikke hvad jeg leder efter.

Joakim

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 25-03-02 18:49

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>

> Ja man kunne jo være kynisk og hviske ud af mundvigen at der var tale om
> aftalt spil... Det virker lidt som noget... øhh, jeg mangler et godt ord
> her, tilfældighed er ikke hvad jeg leder efter.

Men man kan vel for syv sytten ikke lave "aftalt spil", når det er
et helt akademi, der stemmer om priserne uden at mødes!
Så jeg ville nok sige ... en fælles tanke måske hjulpet på vej af
den almindelige sladder branchens folk imellem.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-03-02 12:42

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> writes:

> Ja, jeg tabte også et lille vædemål på det. Men det blir da spændende at få
> set A Beautiful Mind og se om den virkelig er SÅ god.

Den er god, men ikke SÅ god.

--
"Dinsdale?"

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-03-02 15:12

> Ja, jeg tabte også et lille vædemål på det. Men det blir da spændende at

> set A Beautiful Mind og se om den virkelig er SÅ god.

Det er den ikke. Ron Howard må være en populær denge derovre :(

Fra : Lars H.

Dato : 25-03-02 15:27

On Mon, 25 Mar 2002 15:11:30 +0100, "Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk>
wrote:

>få
>
>Det er den ikke. Ron Howard må være en populær denge derovre :(

Netop populær dreng var han da han spillede med i Happy Days(gammel
serie, kan ses på TVDanmark). Det var rart at få det på plads, for
personligt kunne jeg genkende hans hoved, men kunne ikke finde ud af
hvorfra.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 25-03-02 16:31

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@mail.dk> wrote in message

> få
>
> Det er den ikke. Ron Howard må være en populær denge derovre :(

Jeg synes absolut at ABM er bedre en MR, og den rørte mig også dybere end
LOTR:FOTR gjorde. Jeg skal ikek kunne sige om det var en bedre film en LOTR,
men jeg kan se flere grunde til at det ikke kunne blive den som vandt i år.
Det ville skabe problemer de næste to år.

Om den var bedre end de sidste to nomineringer kan jeg ikek vide da jeg ikka
har set dem, men ABM er en typisk Oscar vinder film. Det eneste der undrer
mig utroligt meget er t Russel Crowe ikke fik sin andne Oscar.

Joakim

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 26-03-02 04:37

> [...]
> har set dem, men ABM er en typisk Oscar vinder film. Det eneste der undrer
> mig utroligt meget er t Russel Crowe ikke fik sin andne Oscar.

De skulle jo være PC og give en sort.. ups undskyld afrikansk-amerikaner
den.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 26-03-02 16:49

Joakim Lauridsen wrote:

> Om den var bedre end de sidste to nomineringer kan jeg ikek vide da jeg ikka
> har set dem, men ABM er en typisk Oscar vinder film. Det eneste der undrer
> mig utroligt meget er t Russel Crowe ikke fik sin andne Oscar.

Tror at Crowe helt selv var skyld i at han ikke fik sin anden Oscar
efter hans opførsel efter BAFTA Awards.

Tenz.

Fra : CybaMerc

Dato : 26-03-02 19:09

A long time ago in a galaxy far, far away....
Tenzel Kim wrote:

>Tror at Crowe helt selv var skyld i at han ikke fik sin anden Oscar
>efter hans opførsel efter BAFTA Awards.

Er det ikke bare en skrøne? Er historien blevet bekræftet?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 26-03-02 19:49

"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk>

> Er det ikke bare en skrøne? Er historien blevet bekræftet?

Så vidt jeg har forstået, har han da beklaget sin opførsel offentligt
siden, så jeg tror ikke, det er en skrøne. Se Wertigos indlæg

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-03-02 07:39

I mine øjene er A Beautiful Mind 100 gange bedre end Moulin Rouge - men mine
moneter var også smidt efter LotR, som helt klart havde vundet hæderen som
Bedste Film - og som det aller mindste da i hvertfald Bedste Instruktør!

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 25-03-02 17:50

"Jesper Winding" <jesperw@tdcadsl.dk> wrote in
<3c9ec5f0$0$88665$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>mine moneter var også smidt efter LotR, som helt klart havde vundet
>hæderen som Bedste Film - og som det aller mindste da i hvertfald Bedste

Som bedste film ved jeg ikke, der kan jeg godt aceptere at "A beatiful
Mind", selvom jeg også gerne havde set "Moulin Rouge" tage den. Men Peter
Jackson burde have haft for bedste instruktør, simpelthen fordi at det
lykkedes ham at lave en så suveræn film ud af et projekt som nærmest var
dømt til fiasko pga. de enorme forventninger. Den kunne næsten kun skuffe,
men det gjorde den ikke.

mvh.
    Søren Hjelholt