Netværks/internet problem
Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 19:49

Hej i gruppen!

Mit problem:

Jeg har et Webspeed abonnement hos TDC med et Motorola Surfboard 4100
kabelmodem. Dertil vil jeg gerne ha' koblet 2 computere (har 2 dynamiske
ip'er i abonnementet) via en hub. Jeg har ladet mig fortælle at det skulle
kunne lade sig gøre, men det er faktisk lidt både og! Hvis jeg kobler
internettet på hub'en, er der fint nok internet på begge computere, men så
kan de 2 computere ikke kommunikere med hinanden (man kan se de delte
drev/skuffer/printere, men ikke komme igennem til dem)! Hvis jeg så piller
stikket til internettet/kabelmodemet fra i hub'en (og derefter genstarter
computerne), så er der fin forbindelse mellem de 2 computere. Er nogen der
ved om det ikke kan lade sig gøre at få begge dele på denne måde? Hvis det
skulle kunne lade sig gøre, er der så nogen gode tips til hvordan? Begge
computere kører XP.

Med venlig hilsen (og på forhånd tak!)

Michael Jensen

--
Michael Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 20:34

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen!
>
> Mit problem:
[cut]

En moderne klassiker.
Når du får 2 dynamiske ip-adresser kan de ligge i 2 forskellige subnet, så
de ikke umiddelbart kan kommunikere med hinanden. Standardsvaret i gruppen
er: Installér NetBEUI - protokollen (følger vistnok ikke med i XP, men kan
downloades) eller smid et netkort mere i hver.

/Chr

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 21:46

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message

Standardsvaret i gruppen
> er: Installér NetBEUI - protokollen (følger vistnok ikke med i XP, men kan
> downloades) eller smid et netkort mere i hver.

Jamen det lød jo meget simpelt! Jeg fandt NetBEUI protokollen på min XP cd,
og installerede den, men det løste desværre bare ikke mit problem!!! ØV!
Andre forslag?

Med venlig hilsen

Michael

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 22:04

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> wrote in message

> det løste desværre bare ikke mit problem!!! ØV!
> Andre forslag?

Min fejl!!! Jeg havde ikke fået de 2 ekstra filer kopieret ind i henholdsvis
system32/drivers og windows/inf, men da dette var gjort kørte det som
smurt!!! Tak for det............

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 22:09

> Min fejl!!! Jeg havde ikke fået de 2 ekstra filer kopieret ind i
henholdsvis
> system32/drivers og windows/inf, men da dette var gjort kørte det som
> smurt!!! Tak for det............

/Chr

Fra : Martin S.

Dato : 24-03-02 21:53

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de ikke umiddelbart kan kommunikere med hinanden. Standardsvaret i gruppen

CUT

Kunne man ikke nøjes med IPX-protokollen.. ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 22:09

"Martin S." <real_warhawk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kunne man ikke nøjes med IPX-protokollen.. ?

Jo.

/Chr

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-02 23:29

> Jo.

Hvis jeg gjorde det i stedet, kunne det måske så løse det problem, at min
computer er blevet utrolig lang tid om at starte op efter jeg installerede
NetBEUI??? Kærestens computer skete der sjovt nok ikke noget med, men min
står i lang tid ved logon-skærmen! Lidt sur sideeffekt!!

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-02 23:40

> [...]
> NetBEUI??? Kærestens computer skete der sjovt nok ikke noget med, men min
> står i lang tid ved logon-skærmen! Lidt sur sideeffekt!!

Du kunne prøve - men NetBEUI (i sig selv) burde ikke sløve din maskine
mærkbart.

/Chr

Fra : Michael Jensen

Dato : 25-03-02 00:08

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message

> Du kunne prøve - men NetBEUI (i sig selv) burde ikke sløve din maskine
> mærkbart.

Du har nok ret!! Det viste sig nemlig at jeg i min iver efter at få
netværket til at fungere bl.a. havde oprettet et netværksdrev, og da jeg
fjernede dette startede den op som normalt!! Nu har jeg så i alt mit rod
fået et problem med et vindue (C:\Program Files\Common) der åbnes af sig
selv hver gang jeg booter/logger på, og det kan jeg dæleme ikke få det til
at lade være med!! :( Men det er jo en helt anden NG............

Med venlig hilsen

Michael Jensen