Rengøring af "rønnede" skøder og fald ?
Fra : Benjamin Kristensen

Dato : 24-03-02 17:56

Jeg har vasket mine skøder og fald i vaskemaskinen på 30 grader, men de er
stadig lidt grønne af alger.
Har du en god idé til, at få dem helt rene.

Mange hilsner
Benjamin.

Fra : Claus Frørup

Dato : 24-03-02 19:14

Isang tao pinangalanan Benjamin Kristensen nagsulat :

>Jeg har vasket mine skøder og fald i vaskemaskinen på 30 grader, men de er
>stadig lidt grønne af alger.
>Har du en god idé til, at få dem helt rene.

Hehe... velkommen i klubben
Jeg har også givet mine fald og skøder en ordentlig omgang.
Faldene var de værste (de har været udendørs i et helt år) og har ligget
i blød i næsten en uge hvor sæbevandet blev skiftet hver dag.

Efter to gange maskinvask, var der en _meget_ svag misfarvning, så jeg
skar en lille bid af og prøvede at lægge det i lidt klorin i en dags
tid...... Stoooor fejl..... tovværket blev mørt og smuldrede.

Jeg vil anbefale en omgang iblødlægning mere i noget sæbe der ikke
indeholder blegende midler(klorin), efterfulgt af endnu en maskinvask og
hvis misfarvningen er minimal er det nok noget man må leve med.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : polle

Dato : 25-03-02 09:08

Brug tæpperens og derefter i vaskemaskinen det virker.

Fra : @ndersson

Dato : 25-03-02 21:35

Jeg har ALDRIG selv prøvet det.. Men en meget virkende sæbe er en
opvaskemaskinesæbeblok..

Hilsen
Andy
Skipper og matros på skuden JAM

Fra : Mx42100

Dato : 27-03-02 07:19

Øhhh, hvis du aldrig har prøvet det ...... hvor ved du så fra at 'en opvaskemaskinesæbeblok' er 'meget virkende' til formålet ?? :-|

/Bjarne _________________________________/)__

Fra : @ndersson

Dato : 27-03-02 15:18

generelt er sæben til opvaskemaskine med stærk og effektiv.. Hvis det var
mit sejl ville jeg prøve at opløse en blok i en balje vand og så vaske med
en børste og selvfølgelig ikke midt på sejlet, men ude i ligen--

Fra : Ole

Dato : 30-03-02 08:55

Prøv at lægge tovværket i blød i en algefjerner-opløsning og vask den senere
i vaskemaskinen, det virkede for mig. Ideen med opvaskemaskinesæbe er måske
ikke så god, da indholdet kan mørne kunststof.

--
Hilsen Ole

( funktioner-indstillinger-send > fjern fluebenet i "Medtag meddelelsen i
svaret" = god netetikette ! )

Mail to: o.n.l@mail.dk -de tre z'er fjernes.