Erfaring med opsætning af netværk
Fra : Christian

Dato : 29-01-01 23:00

Hej,

Vi er meget tæt på at skulle i gang med at lave netværk i vores
andelsboligforening. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har
erfaring med at trække netværkskabler selv. Er det noget man kan gøre selv,
eller skal man have en prof på ?. Vores plan er, at installerer stik i alle
lejligheder (22) og trække kabler ned til et krydsfelt. Vi regnede med at
ville gøre det selv, men efter en samtale med en igår, kom jeg lidt i tvivl.
Jeg blev frarådet at begynde at trækker kablerne selv, da "kablerne er meget
følsomme, og ikke kan tåle at blive bøjet" - hvilket skulle være årsagen til
at en fagmand skal på banen. Passer det ?

Christian

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 29-01-01 23:03

Hej "Christian" <cphl_slettes_@get2net.dk>

>Jeg blev frarådet at begynde at trækker kablerne selv, da "kablerne er meget
>følsomme, og ikke kan tåle at blive bøjet" - hvilket skulle være årsagen til
>at en fagmand skal på banen. Passer det ?

Det er noget forenklet, men bortset fra det så er det en god idé at få
en fagmand til at trække kablerne.

Og med fagmand mener jeg ikke nødvendigvis den nærmeste elektriker,
snak med et netværksfirma der ved hvordan man trækker kabler og som
kan teste det bagefter.

Så er du sikker på det bliver lavet rigtigt, at det fungerer og bliver
ved med at fungere. Det vil du sætte pris på i det lange løb.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/