Start - side
Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 24-03-02 17:09

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at have følgende link som start - side.:
http://home19.inet.tele.dk/japanese/test/menu.htm

at gøre den til start - side er ikke et problem, men at beholde menuen over
i venstre side efter at man har benyttet et link i menuen er et problem for
mig. Kan man benytte frames eller lignende.

Eller er det den helt forkerte nyhedsgruppe......

Fra : Kasper

Dato : 24-03-02 17:31

"-=///DAX\\\=-" <SPAM_NEJTAK_dax@postkasse.net> wrote in message
> [...]
for
> mig. Kan man benytte frames eller lignende.

Ja

> Eller er det den helt forkerte nyhedsgruppe......

Det tror jeg ikke, du bruger jo frontpage til, at lave den i, så det går nok

Du kan lave en lodret frame. men hvorfor? Du indsætter bare koden på alle de
sider du vil have menuen, da "der hvor man _kan_ rette hvor menuen egenligt
skal sidde" foregår jo i en anden fil.

Mvh
Kasper

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 24-03-02 21:12

Det var mere tiltænkt som en menu du havde konstant i siden imens du surfede
rundt på nettet....

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-03-02 19:29

"-=///DAX\\\=-" <spam_nejtak_anja-brian@mail.dk> skrev...
> Det var mere tiltænkt som en menu du havde konstant i siden imens du
surfede
> rundt på nettet....

Og dermed mener du også _efter_ man har forladt jeres side igen...?
I så fald nej, for det er jo en generel ændring af browseropsætning hos den
enkelte bruger - og for nu at sige det *groft*, så ville jeg da blive rigtig
pissed, hvis du (din side) ville ændre på min opsætning, så jeg skulle glo
på din menu-dims altid!

Mvh. Camilla

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 26-03-02 21:33

> [...]
rigtig
> pissed, hvis du (din side) ville ændre på min opsætning, så jeg skulle glo

Hvis nu du havde læst begyndelsen af tråden, ville du vide at ide'en var at
menuén skulle ligge på Min computer som start-side, og når jeg så surfede
rundt på nettet, så havde jeg min egen menu(som jo kun ligger på Min
computer) hele tiden ude til venstre....

Mvh. Dax

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-02 23:19

Tue, 26 Mar 2002 21:33:29 +0100, skrev "-=///DAX\\\\\\=-"
> [...]

>rundt på nettet, så havde jeg min egen menu(som jo kun ligger på Min
>computer) hele tiden ude til venstre....

Du kunne lave en <iframe> på siden, som du surfer rundt på.
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/ie5/iframe2.htm>

Iframen kan jo sagtens laves større end den er på siden.

Virker kun i IE.
--
med venlig hilsen
Knud