Asus A7V333 og Alpha 8045??
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-03-02 16:45

Hejsa

Passer en Aplha PAL8045 på et Asus A7V333?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-03-02 17:54

Hej
Ja det kan den godt men jeg fortrækker nu det andet profil fra Alpha Pal
nemlig Alpha PAL 8045T som jeg selv kører med også på et Asus a7v333
bundkort,men jeg har lidt problemmer med varmen på cpuén fordi jeg ikke
købtet den rigtige køler og nok pga jeg ikke har fået det rigtig flow i mit
kabinet endnu "Det skal det gørs noget ved her inden længe" .
Cpuen ligger på omkring 70 til 73 ved fuld load og
64 til 66 ved idle . Jeg syntes det er rimlig meget men når jeg åbner
kabinettet og lader den stå i ca 5 min. ligger den sig ned på ca 55 grader
ved idle og ca 60 grader ved fuld load ...
Jeg kører nu med en 80mm Papst blæser af typen 8412NGM Low Noise på
køleprofilet ...

MVH Thomas Hansen

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 24-03-02 19:16

"Thomas Hansen" <thomas_hansen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> ved idle og ca 60 grader ved fuld load ...
> Jeg kører nu med en 80mm Papst blæser af typen 8412NGM Low Noise på

WTF??? Det er INGEN forskjell mellom PAL8045T el. PAL8045U, T er uten vifte
og U er uten vifte!
Hadde selv denne kjøleprofilen sammen med den aller svakeste Papst-viften
8412NGL.
Min bird 1400@1600 ble 46-47 grd. under load med denne viften.
70-73 grd under load??? Mener du grader målt i Farenheit?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 24-03-02 20:21

> [...]
> kabinet endnu "Det skal det gørs noget ved her inden længe" .
> Cpuen ligger på omkring 70 til 73 ved fuld load og

Dine temperaturer skyldes ikke alene dårligt airflow. Profilen er næppe monteret
korrekt. Du har ikke skrevet hvad for en CPU du har, hvilket er lidt tosset,
når man begynder at snakke temperaturer.

Desuden er der kun éen type PAL8045 profil.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-03-02 20:40

Hej Igen
Unskyld hvis jeg ikke lige fik det med at min CPU er
en AMD XP 1900+
Det kan godt værer at det kun findes en slags Alpha PAl profil men det
findes da 2 model eller typer af dem ...
MVH Thomas Hansen

Fra : Jakob M

Dato : 25-03-02 01:00

"Thomas Hansen" <thomas_hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan godt værer at det kun findes en slags Alpha PAl profil men det
> findes da 2 model eller typer af dem ...

Hvad er så forskellen ?.

Mvh
Jakob

Fra : Sven

Dato : 25-03-02 20:16

> [...]
> Det kan godt værer at det kun findes en slags Alpha PAl profil men det
> findes da 2 model eller typer af dem ...

Det lyder lidt varmt. Min XP1900+ (OC til 1692Mhz) bliver 53° i tomgang og
61° ved fuld load med en Silverado 50 på 10Volt, og i et full- tower
kabinet. (Temp er taget fra ASUSProbe)

Sven